آخرین اخبار

7. خرداد 1394 - 16:53   |   کد مطلب: 1621
رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:
نمایندگان مجلس برای اختصاص اعتبارات به حوزه قرآن تلاش کنند
رئیس دارالقران‌ کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس برای اختصاص اعتبارات به حوزه قرآنی تلاش کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حسین علی‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران به اهم فعالیت‌های دارالقرآن کریم در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش قرآن کریم ضمن خدمات کارکنان دولت شامل کارکنان آموزش و پرورش و کلیه نهادها، طرح ارتقاء و بازآموزی اساتید، قاریان و حافظان استان، برگزاری محافل انس با قرآن ویژه روستائیان و شهرستان‌های استان، برگزاری طرح نور باران و کمک مردم برای خرید قران و توزیع در مساجد و جلسات قرآنی، راه‌اندازی 100 خانه قرآن شهری و روستایی برنامه‌های دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی در سال جاری است.

 

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد آموزش حفظ قرآن کریم، برگزاری دوره تربیت معلم پیش‌دبستانی در رشته‌های حفظ و قرائت، جشنواره قرآنی کودک، نوجوان و خانواده، برگزاری کلی مسابقات قرآنی، آموزش عمومی قرائت و مفاهیم و فصیح‌خوانی از دیگر برنامه‌های قرآنی در سال جاری است.

 

وی به مشکلات اعتباری دارالقرآن کریم اشاره کرد و گفت: در حوزه مالی مشکلات اساسی و عمده وجود دارد به نحوی که برخی از موسسات قرآنی به دلیل کمبود منابع مالی تعطیل و یا در شرف تعطیل شدن هستند.

 

این مسئول در ادامه بیان کرد‌: حدود هشت موسسه قرآنی استان به دلیل مشکلات مالی تعطیل شدند و سایر موسسات به سختی در حال کار و فعالیت هستند.

 

علی‌نسب خواستار توجه بیشتر مسئولان استان کهگلویه و بویراحمد به فعالیت‌های قرآنی در استان شد و گفت: دارالقران کریم سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد این توانایی را دارد که در صورت برطرف شدن مشکلات مالی و اعتباری فعالیت‌های قرآنی را بیش از گذشته افزایش دهد.

 

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های خوب قرآنی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارت لازم از سوی مسئولان ارشد استان بتوانیم این برنامه‌ها را در تمام مناطق استان برگزار کنیم.

 

وی ضمن دعوت از خیرین برای انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد خواستار نگاه ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به حوزه قرآن شد و افزود: نمایندگان مجلس با تلاش خود اعتباری را به حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی استان اختصاص دهند.

 

این مسئول اضافه کرد: از مسئولان و خصوصا نمایندگان مردم در مجلس انتظار می‌رود همانطور که برای پیگیری اعتبارات و مشکلات عمرانی، ورزشی، بهداشتی و ... در سایر ادارات استان حضور پیدا می‌کنند از خانه‌ها و دارالقران کریم استان بازدید و از نزدیک دغدغه‌های جامعه قرانی را بشنوند و در جهت حل آنها تلاش کنند.

 

علی‌نسب در پایان به برنامه‌های دارالقرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پخش زنده برنامه جزء‌خوانی قران کریم با همکاری صدا و سیما و برخی از ادارات، آموزش کلی و عمومی قرآن کریم به صورت گسترده در خانه‌های قرآنی، جزء خوانی و روخوانی قرآن کریم و برگزاری محافل انس با قران با حضور قاریان برجسته مصری، بین‌المللی، استانی و کشوری و حفاظ برتر کشور و جهان از جمله برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد است.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک