آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1394 - 17:22   |   کد مطلب: 1485
امام جمعه ديشموك گفت: یکی از توطئه‌های استکبار این است که مردم را در جهل و بی‌سوادی قرار دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام سيد هدايت محمودي‌اصل امام جمعه ديشموك عصر امروز در جلسه هم اندیشی نهضت‌سوادآموزی از زحمات سید علی جمال زاده کارشناس سواد آموزی قدردانی نمود و گفت: یکی از توطئه‌های استکبار این است که مردم را در جهل و بی‌سوادی قرار دهد و از اعضای حاضر در جلسه انتظار داریم که از همه ظرفیت‌های موجود ومربیان لایق حداکثر استفاده به عمل آورده شود.

وي تصريح كرد: انشاء الله بتوانیم با توکل بر خدا درصد آمار بی‌سوادی را به صفر برسانیم.

 

صالح دادی نژاد بخشدار دیشموک گفت: وقتی ما می‌خواهیم طرحی را در یک روستا اجرا كنيم و یا یک کار فرهنگی انجام دهیم با معضلات زیادی برخورد می کنیم.

وي با بيان اينكه، اگر در بحث اجرای حوزه‌های عمرانی مردم با سواد باشند بسیار با ما همکارمی‌شود، تصريح كرد: سواد آموزی باعث توسعه و پیشرفت در جامعه می شود و با توجه به اینکه سالهای قبل بی‌مهری‌های زیادی نسبت به سواد آموزی شده است مجریان سواد آموزی می‌بایست برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشند و تأثیر سواد را در بهداشت و انتخاب اصلح و میراث فرهنگی و منابع طبیعی خیلی خوب دانست.

 

ايرج پذیرش معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره آموزش و پرورش مطالبی را پیرامون سواد آموزی ارائه داد و خواست تا  از مردم در مجالس و محافل دعوت شود تا در کلاسهای سواد آموزی حضور پیدا کنند.

وي تأثیر سواد را در جلوگیری از اسراف و افزایش آگاهی مردم دانست و در ادامه افزودند لطمه های که به شهر و بخش زده می شود تأثیر آن را در بی سوادی دانست و از دهیاران محترم خواست تا با بهره‌گيري از ارشادت و همكاري  امام جمعه محترم بتوانیم ریشه بی‌سوادی را در این منطقه از بین ببریم.

ابراهيم بدرود مسئول بازرسی اداره آموزش و پرورش ديشموك مطالبی را پیرامون سواد آموزی و تأثیر آن بیان کرد و از دهیاران محترم خواست برای رضای خدا و خلق خدا تلاش و همکاری را با آموزش دهنده ها و سواد آموزان داشته با شند.

سيد جبار محسن زاده رئيس كميته امداد امام خميني (ره) ديشموك با بيان اينكه اولین مصوبه جلسه شورای پشتیبانی، هم‌اندیشی با دهیاران بود، افزود: با توجه به اینکه سال همدلی و هم‌زبانی است انتظار می‌رود تمام نهادها به ويژه دهیاران،  ریاست محترم کمیته و بخشدار در رأس آنها امام جمعه محترم با فرهنگ‌سازی در این منطقه، تشویق تبلیغ کلاس‌های سواد آموزی و معرفی نیروهای لایق و زحمت کش به این منطقه کمک شایانی داشته باشیم تا بتوانیم ریشه بی‌سوادی را از بين ببريم.

همچنين  ریاست محترم کمیته امداد قول مساعدت وهمکاری را در این زمینه داد.

 

 گفتني است در اين جلسه مصوبات زير به تصويب رسيد.

 

1-کارشناس سوادآموزی در انتخاب نیروها وآموزشیاران  دقت لازم را به  عمل آورد

2-دهیاران طی جلسات گوناگون در حوزه استحفاظی خود زمینه ایجاد انگیزه وجذب ومشارکت سودآموزی را به عمل آوردند

3-تمام نهادها در حد توان خود همکاری لازم را با این نهاد سوادآموزی داشته باشند

4-نسبت به شناخت بی سوادان وریشه کردن بیسوادی  تمام نهاد ها به ویژه آموزش وپرورش وکمیته امدادنهایت تلاش وهمکاری لازم را به عمل آورند

5-مسئولین سوادآموزی بازدید وسرکشی لازم را از کلاس های تحت پوشش خود داشته باشند وگزارش کار انجام شده را به کارشناس نهضت تحویل نمایند

انتهاي پيام:و/آ

تصاوير تكميلي

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک