آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1394 - 10:58   |   کد مطلب: 1320
انتقاد امام جمعه یاسوج ازتغییرنام ورزشگاه 15 هزار نفری:
قرار نیست اگر آقایان در پایتخت از نام مکانی خوششان نیامد آن را تغییر دهند + حاشیه ها
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نامگذاری استادیوم 15 هزار نفری یاسوج در نشست شورای فرهنگ عمومی تصویب شده است، گفت: قرار نیست اگر آقایان در پایتخت از نام مکانی خوششان نیامد آن را تغییر دهند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، تغییرنام ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج از شهید فتاحی به آزادی در حالی از سوی مسئولان انجام گرفت که نامگذاری این ورزشگاه در نشست شورای فرهنگ عمومی سال 92 به تصویب رسیده است.

 

این اقدام در روزهای اخیر با واکنش مسئولان، خانواده شهدا و ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد مواجه شد و در نهایت ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج هشتم اردیبهشت امسال با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به نام ورزشگاه شهدای شهر یاسوج افتتاح شود.

 

روند انتقادها از تغییر نام ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج پس از افتتاح نیز ادامه دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر حسینی ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اتفاقات اخیر در خصوص ورزشگاه 15 هزار نفری این شهر، اظهار کرد: اگر مصوبه‌ای در شورای فرهنگ عمومی تصویب می‌شود آیا باید این مصوبه اجرا شود یا کنار گذاشته شود.

 

وی ادامه داد: اگر مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی ارزش ندارد و عملی نمی‌شود چرا برگزار می‌شود.

 

حسینی با بیان اینکه مسئله نامگذاری استادیوم 15 هزار نفری یاسوج در جلسه شورای فرهنگ عمومی تصویب شد، گفت: اگر قرار است مصوبه‌ای لغو شود باید در همین جلسه لغو آن اعلام شود و قرار نیست اگر آقایان در پایتخت از نام مکانی خوششان نیامد آن را تغییر دهند.

 

امام جمعه یاسوج بیان کرد: امیدواریم بر اساس قانون به وضعیت نامگذاری ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج رسیدگی شود که شورای فرهنگ عمومی که چنین مصوبه‌ای داشته ورود جدی پیدا کند و گرنه از دیگر مجراها پیگیری و التهاب‌های ایجاد شده را خاموش کنند.

 

 از انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضورنیافتن برخی مدیران عضو در نشست شورای فرهنگ عمومی تا اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی

    

      

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درنشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام پیش‌ رو و ابراز گلایه‌ مندی از حضورنیافتن برخی مدیران عضو در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: دبیر شورای فرهنگ عمومی باید این مسئله را پیگیری و در نشست شورای اداری نیز مطرح شود.

 

  سید موسی خادمی بیان کرد: معمولا زمانی که می‌ نشینیم مصوبات خوبی می‌ نویسیم که انتظار می‌ رود بر مصوبات اجرایی نیز نظارت لازم صورت گیرد.

 

مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید اجرایی شوند

 

وی با بیان این که مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد باید پیگیری‌ های لازم را در خصوص وضعیت نامگذاری ورزشگاه 15 هزار نفری داشته باشد، گفت: مصوبات یک سال اخیر باید احصاء و پیگیری شود که آخرین متولی چه کسی بوده و هر کسی چه وظیفه‌ ای داشته و چه کاری انجام داده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعارضات و التهاب‌ های زیادی در خصوص نامگذاری ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج وجود دارد، گفت: زمانی دعوا برای نامگذاری ورزشگاه بین آزادی و شهید فتاحی بود و می‌ شد آن را حل کرد که الان نیز عده‌ ای خواستار نامگذاری آن به نام شهیدان هستند.

 

خادمی در ادامه گفت: در حال حاضر ورزشگاه 15 هزار نفری به نام ورزشگاه یاسوج است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان امام جمعه یاسوج مبنی بر عدم اجرایی شدن برخی مصوبات شورای فرهنگ عمومی، گفت: مصوبات برای اجرا بوده و همه باید دنبال اجرای آن باشند.

 

واکنش معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شبهه تغییر نام ورزشگاه یاسوج

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت : در صورت عدم قانونی بودن مستندات شرکت توسعه زیرساخت های وزارت ورزش، شورای فرهنگ عمومی در این زمینه تصمیم گیری می کند.

 

فتاح محمدی ضمن تبریک ماه رجب و میلاد امام جواد (علیه السلام) به برنامه نامگذاری ورزشگاه یاسوج اشاره کرد و افزود: استانداری استان وقتی در جریان قرار گرفت که تعدادی از اهالی دولت آباد و تل زالی در این زمینه مراجعه و طبق صحبت های صورت گرفته قرار شد در این زمینه فعلا مخالفتی نداشته باشند.

 

وی بیان کرد: وقتی خانوده های منتسب به شهید فتاحی مصوبه شورای فرهنگ عمومی را مطرح و حتی مستنداتی که با حضور خانوده شهید کلنگ زنی ورزشگاه صورت گرفت را ارائه دادند، مقرر شد استانداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

 

محمدی با بیان این که مسئولان وقت قول نامگذاری ورزشگاه با نام این ورزشکار شهید را داده بودند، اظهار کرد: شرکت توسعه زیرساخت های وزارت ورزش و جوانان معتقد است با توجه به قانون  مکان ها و سالن های ورزشی ساخته شده توسط خود شرکت نام گذاری می شود و ما نیز از آنان خواستیم که مستندات قانونی در این زمینه را ارائه تا موضوع به درستی پیگیری شود.

 

این مسئول امنیتی و اجتماعی یادآور شد: با توجه به حضور خانواده شهید در مراسم کلنگ زنی و حساسیت موضوع با رایزنی های صورت گرفته با اداره ورزش و جوانان مقرر شد فعلا تابلوی ورزشگاه آزادی برداشته و به عنوان ورزشگاه یاسوج فعالیت داشته باشد.

 

محمدی اذعان کرد: در این زمینه متولیان کارهای ورزشی متقاضی درخواست نامه کتبی در این زمینه شدند که توسط حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری این نامه به مرکز ارسال شد.

 

وی گفت: با حضور و وساطت استاندار قرار شد اداره کل ورزش و جوانان تابلوی ورزشگاه آزادی را برداشته و در عین حال مستندات شرکت توسعه زیرساخت ها بررسی و در صورت عدم قانونی بودن مستندات، شورای فرهنگ عمومی در صورت احساس تکلیف تصمیم گیری خواهد کرد.

 

اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمدنیز در نشست شورای فرهنگ عمومی  با بیان این که در زمینه نامگذاری ورزشگاه یاسوج باید جوانب امر را سنجید، افزود: امام جمعه مرکز استان نیز به جهت حفظ شان شورا این موضوع را مطرح کردند.

 

رضا دهبانی پور، در ادامه به شبهه مطرح شده در زمینه نام گذاری ورزشگاه یاسوج اشاره و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند در زمینه نامگذاری اماکن فرهنگی تصمیم گیری کند هرچند باید در این زمینه اطلاعات دقیق تری را کسب کنیم.

 

وی با بیان این که به لحاظ ساختاری شورای فرهنگ عمومی از جامعیت خاصی برخوردار بوده، اذعان کرد: با توجه به این که در راس این شورا امام جمعه، استاندار و مسئولان استانی قرار گرفته اند، قطعا مصوبات این شورا لازم اجراست.

 

وی با بیان این که اعضای شورا از جایگاه ارزشمندی برخوردارند، افزود: اگر خروجی تصمیم قبلی شورا نامگذاری ورزشگاه با نام شهید فتاحی بوده، کاملا منطقی است.

انتهای پیام/200

منبع: صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک