آخرین اخبار

1. مرداد 1401 - 9:41   |   کد مطلب: 10772
به مناسبت دهمین سالروز شهادت پاسدار شهید آرام‌زاده جمعی از کوهنوردان به ارتفاعات کوه نور سرفاریاب صعود کردند.

مسئول باشگاه کوهنوردی پیرزال گفت: به مناسبت دهمین سالروز شهادت پاسدار شهید "سید حبیب آرام‌زاده" که ۲۷ تیر ۱۳۹۰ در درگیری با گروهک تروریستی پژاک در استان کردستان به شهادت رسید، جمعی از کوهنوردان به ارتفاعات کوه نور سرفاریاب صعود کردند.
شهریار وکیلی افزود: در این همایش هشت کوهنورد مسافت ۱۸ کیلومتری از روستای پشت چنار از توابع بخش سرفاریاب تا قله کوه نور را در مدت زمان ۱۸ ساعت پیمودند.
وی ادامه داد: باشگاه کوهنوردی تنگ پیرزال با بیش از ۹۰ عضو رسمی، از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را شروع کرده و به طور مداوم و هفتگی به ارتفاعات مشرف به استان، از جمله شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و دنا صعود می‌کنند.
وکیلی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۱۲ اردوی کوهنوردی برگزار شده است، گفت: تا پایان امسال نیز برنامه‌های اردویی یک روزه کوهنوردی در دستور کار گروه قرار دارد.
کوه نور با ارتفاع ۳۴۸۹ متر، دومین کوه مرتفع استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از کوه دنا، در شمال شهر سرفاریاب واقع شده که به علت طبیعت زیبا، بکر و جاذبه‌های دیدنی منحصر به فرد از جمله آبشار‌های فصلی آب حیات، غار نزل، منطقه خیارکار، گهر، دالی، کپری و دروازه سالانه میزبان کوهنوردان و گردشگرانی از اقصی نقاط استان و کشور است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک