آخرین اخبار

19. تير 1401 - 10:05   |   کد مطلب: 10717
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام از پلمپ 14 واحد عرضه غیرمجاز دام و طیور در این شهرستان خبرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ امیرعلی احمدی مطلق ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام گفت: اداره دامپزشکی شهرستان چرام با اهمکاری در خور تحسین دادستان شهرستان چرام اقدام به پلمپ 14 واحد عرضه غیر مجاز دام و طیور در بخش های مرکزی و سرفاریاب نمود.

 

وی با اشاره به شروع فصل گرما و خطر شیوع بیماری های قابل انتقال از دام به انسان مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از شهروندان خواست که از خرید گوشت کشتار غیرمجاز که فاقد هویت و سلامت دامپزشکی است جداً خودداری نمایند.

 

احمدی مطلق افزود : افرادی که خارج از کشتارگاه نسبت به کشتار غیرمجاز دام و عرضه ی گوشت اقدام می نمایند با این عمل مقدمات شیوع و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین آلودگی های محیط زیستی را فراهم می کنند که در این راستا دامپزشکی با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی به شدت با این موارد برخورد خواهد کرد.

 

این مقام مسئول در حوزه دامپزشکی چرام گفت : روند تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز غیرمجاز در این شهرستان با قوت و شدت آغاز و تا جمع آوری کامل مراکز غیرمجاز کشتار دام و طیور طی چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی از صدور آراء قضایی بازدارنده متخلفین بهداشتی توسط دادستانی شهرستان چرام خبر داد و گفت: مردم می توانند شکایات ، پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه دام و فرآورده های خام دامی را به سامانه 1512 دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک