آخرین اخبار

16. تير 1401 - 21:25   |   کد مطلب: 10706
وحدانی فر با اشاره به سیره سیاسی امام محمد باقر(ع)، گفت: این امام همام بنیانگذار نهضت فکری و فرهنگی در جهان اسلام بود.

امام جمعه دهدشت در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) با اشاره به جایگاه علمی آن حضرت گفت: آن امام همام با علم بیکران خود توانست به قله هایی از معرفت دست یافته و جایگاه اهل بیت و ائمه را برای مردم تبیین کند.

 

 

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر افزود:بعد از واقعه کربلا امام سجاد(ع) کار کرد و شیعه را از زاویه بیرون کشید و نگذاشت خفقان آنها را منحل کند و بعد از ایشان، امام باقر(ع) حلقه اتصال امام حسین(ع) و امام صادق(ع) بود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) بنیان‌گذار نهضت فکری و فرهنگی در جهان اسلام بودند، تصریح حرکت علمی ایجاد می‌کند که در بین ۱۲ امام بی سابقه است و به همین علت است احادیثی که از امام باقر (علیه السلام) و فرزند ایشان داریم بیشترین احادیثی است که به ما رسیده است.

 

 

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: در زمان امام سجاد (علیه السلام) خفقان بر جامعه اسلامی حاکم بود که حتی بر اثر شدت خفقان و نداشتن فرصت تبلیغی امام زین‌العابدین (علیه السلام) مجبور بود مباحث تبلیغی را در غالب دعا بیان کند.

 

 

 

وحدانی فر با اشاره به سیره سیاسی امام محمدباقر(ع) ادامه داد: این امام بزرگوار با استفاده از موقعیت زمانی خود دست به یک انقلاب فکری و فرهنگی در جامعه آن روز زدند و امام صادق(ع) تداوم بخش و تکمیل کننده این انقلاب بودند و لقب «باقر العلوم» یعنی شکافنده به آن حضرت داده شده است.

 

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیام امام باقر(علیه السلام) قیام علمی بوده و اثر گذاری ایشان در کتب روایی ما مشهود است و کثرت روایات نقل شده از امام باقر(علیه السلام) این را اثبات می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک