آخرین اخبار

14. تير 1401 - 18:15   |   کد مطلب: 10696
شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر محمد قالیباف آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛دقایقی پیش با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشور، شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

 

 

 

در این نشست، رئوس برخی از کمیسیون های مجلس، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل حضور دارند.

 

 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با گرامی داشت و یاد و نام شهدا، گفت: دکتر قالیباف از یادگاران دفاع مقدس است که همرزم شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستید، شما از مدیران جنگ هستید که وقتی جنگ را بر عهده گرفتید تحول ایجاد شد کشور به وجود شما و افراد و امثال شما نیازمند است.

 

 

 

احمدزاده حضور قالیباف را پشتوانه ای برای دولت انقلابی آیت الله رئیسی دانست و گفت: ورود شما را به کهگیلویه و بویراحمد خوش آمد می گویم تیم شما که از سد تنگ سرخ، ابر پروژه پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، بخش محروم دیشموک بازدید کردید.

 

 

وی افزود: دیشموک، باشت، لوداب و بخش های مختلف دارای محرومیت فراوان است و دیشموک سمبل مناطق محروم استان است، در مناطق محروم دیشموک آموزش دختران این منطقه شروع شده است و شما از این منطقه محروم بازدید کردید.

 

 

وی با بیان اینکه شما یک الگوی بی نظیر جهادی هستید و از حضور شما سپاس گذاریم، گفت: امید داریم با حضور شما شاهد مطلوب شدن شرایط استان شود.

 

 

احمد زاده به دستور ریاست جمهوری برای توجه به استان اشاره کرد و گفت: طرح های مختلف عمرانی و جاده های روستایی در حال اجرا است و امید داریم با حضور شما این طرح ها همچنان به فعالیت خود ادامه دهند‌.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با عرض خوشامدگویی برای ورود ریاست مجلس شورای اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: استان و مردم ما شاکر انقلاب هستند، مردم شاکر نعمت ها و خدمات بی شماری که در زیر ولایت و انقلاب اسلامی حاصل شد شکر گذار هستند ، استان ما در دوران طاغوت پهلوی مورد تحقیر و ظلم قرار گرفت و همه ملت این تحقیر را مشاهده کردند اما به برکت انقلاب اسلامی عزت و توسعه و پیشرفت حاصل شد.

 

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه اثرات مهمی از خدمت در قبل از انقلاب نبود، گفت: به برکت انقلاب خدمات در دورترین مناطق مشاهده می شود اما خدمات در شأن این مردم نیست ، در این راستا پروژه ملی پاتاوه دهدشت عمر ۲۰ ساله دارد که در سال جاری افتتاح شد، نمونه دیگر سد تنگ سرخ کلنگ زنی شده است و سایر طرح ها که انتظار حمایت وجود دارد هر چند در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی اختصاص یافته است اما امیدواریم این پروژه ها ادامه پیدا کند.

 

 

وی افزود : دو بانده کردن یاسوج سمیرم، یاسوج به شیراز، سد آبریز،. سد مارون، سد کوثر دارای اندک بهره است که نصیب استان می شود و زمین های کشاورزی زیر این سد قرار می گیرند و اگر سهم حق آبه مشخص شود سبب اشتغال زایی می شود.

 

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه سهم این استان محروم از نفت، دود و آلودگی است، گفت: مردم ما نگران و ناراحت هستند و انتظار دارند سهم مهمی از نفت به ما اختصاص پیدا کند.

 

 

نماینده ولی فقیه به توجه به طرح های نیمه کاره فرهنگی که از سال ۹۰ تا امروز وجود دارد و باید مورد توجه باشد اشاره کرد و گفت: پتروشیمی های دهدشت ، گچساران و دیگر پروژه ها مورد توجه قرار گیرد.

 

دبیر مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر پیگیری حقآبه کهگیلویه و بویراحمدی ها در مجلس گفت: جوانان این استان اعضاء و جانشان را برای حفظ انقلاب در جای جای این کشور جا گذاشتند اما امروز در همان جاها غریب هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد موحد گفت: مردم حضور شما که یکی از شخصیت های نظام و رئیس قوه مقننه و رئیس شورای امنیت ملی هستید و در مناطق مختلف حضور دارید،  انتظار تحقق آثار مثبت این سفر را دارند.





وی با بیان اینکه مردم  شما را به عنوان یک بسیجی که بالاترین مدال ها است، خطاب می کنم، گفت: فرزندان این استان اعضا و جوارح آنها در جای جای جبهه های جنگ باقی مانده است کسانی که پد خندق را  نمود فراموش نشدنی می دانند، امروز نیروهای این استان غیر بومی هستند اما کسانی که اعضا و جوارح آنها در دفاع مقدس فدا شد حیران و رها هستند این افراد به کجا مراجعه کنند اولین خواسته آنها از شما این است آب هایی که از این مناطق جاری است  و خواسته حق آبه بیشتر هستند در این راستا  اگر حرف بی قانونی می زنیم ما را مواخذه کنید من موظفم فریاد مردمم را با صدای رسا اعلام کنم.



نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق مردم و ضرورت توجه به این حقوق اشاره کرد و ادامه داد: امید داریم با حضور شما پتروشیمی دهدشت، سیکل ترکیبی پادوک دو سال است در حال پاسکاری است از طرفی نیروگاه این شهر و بیمارستان لنده نیازمند توجه است.





وی به جاده پاتاه به دهدشت که سبب برون رفت از مشکلات و حوادث می شود اشاره کرد و گفت : فسفات چرام ، بوکسیت چرام که به سمت جاجرم حمل می شود تنها سبب نابودی جاده های ما می شود، آب بهمئی، آب چاروسا، آب کشاورزی حومه غربی، بخش دشمن زیاری و  انتقال از بخش رودسمه به چاروسا مورد توجه قرار گیرد.

 

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون  در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از وضعیت مرکز استان و بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاشیه بر متن بر یاسوج غلبه کرده و چالش های زیادی این شهر را گرفتار کرده است.

 

نماینده بویراحمد و دنا ‌و مارگون گفت: امروز از نزدیک پیگیری های هوایی و زمینی از استان داشتید، در این بازدید رصد ها صورت گرفت مرکز استان شهری است که حاشیه آن بر متن غلبه پیدا کرده است، زیرساخت های شهر دارای مشکلات مختلف است و شهری داری حاشیه و چالش است از طرفی خودکشی و طلاق رو به افزایش است بنابراین باتوجه به شرایط اسفناک نیازمند عزم ملی است و بهبود آن از عهده استان بر نمی آید .





روشنفکر گفت: پارک و فضای سبز در حاشیه شهر وجود ندارد، در سال ۹۴ سالن ورزشی شروع شد و ناقص ماند، آمار بیکاری در استان زیاد است و با وجود مواهب و استعداد، ظرفیت معادن، آب و نفت اما دارای مردمی فقیر هستند .





وی افزود: سرمایه گذار آن خصوصی به دلیل راه ها و وضعیت هوایی با وجود تشویق ها حاضر به سرمایه گذاری نیستند.





روشنفکر گفت: مسیر های مواصلاتی بیانگر توسعه هر استان است اما در استان ما به مسیر سپیدار به دهدشت، تقاطع مهریان به استان یزد و فارس مشکلاتی دارند و خواستار توجه هستیم.





وی به شهرستان تازه تاسیس اشاره کرد و اینکه تنها نام بخش به شهرستان تغییر پیدا کرده است، گفت: ۱۰ درصد آب های روان در استان است و به احداث سد برای کشاورزی و اشتغال توجه شده است بنابراین به سد تنگ سرخ و کبگیان توجه شود.

 

وی به مشکلات بلوط های زاگرس و توجه به نجات آن اشاره داشت و افزود: شهرستان زلزله زده دنا ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شد اما ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد که تقاضا داریم مابقی تخصیص داده شود.

 

سید ناصر حسینی پور نماینده گچساران و باشت: با ابراز گلایه از نا معلوم بودن سهام پتروشیمی مردم گچساران گفت: نفت گچساران خوب است اما برای پرداخت پول نفت خوب نیست .

 

نماینده گچساران و باشت با بیان اینکه جملات در وصف شما تملق نیست، گفت: زمانی شما برادر شهیدتان را در آغوش نگرفتید و در معراج شهدا فرصت دیدار را به حرمت مادران شهدا خودتان گرفتید و نتوانستید وداع کنید ما با شما از این جنس نگاه می کنیم و شما را یار دولت می دانیم نه بار دولت هستید.





این مسئول گفت: تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تفاوت یک درصد الایندکیدبر مبنای فروش الایندگی و یک درصد الایندگی باید مورد محاسبه قرار گیرد زیرا حق گچساران دیده نشده است.





وی به تونل دیل گچساران و اینکه بالای ۱۸۰۰ متر آن کار شده است اما متوقف شده ، است، گفت: اگر این تونل مشکل دارد چرا متوقف نمی شود اما اگر دچار اشکالی نیست روند آن ادامه پیدا کند.



حسینی با بیان اینکه تمام پتروشیمی کشور سهام مردم مشخص است اما سهام ۲۰ درصد مردم گچساران مشخص نیست، گفت: در بحث فرودگاه گچساران کمک داشته باشید.





وی به منطقه اقتصادی گچساران اشاره کرد و گفت: این منطقه در بحث اصل ۱۲۱ قانون اساسی ابلاغ شده است و رئیس جمهور تصویب شده است اما چرا در این موضوع ورود نشده است.

 

 

مشروح این نشست در این خبر بروزرسانی می شود

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک