آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1401 - 23:22   |   کد مطلب: 10617
سرپرست فرمانداری کهگیلویه گفت: بوم گردی نقش مهمی در رونق توسعه دارد و باید این مهم به عنوان راهبرد توسعه گردشگری و احیای بافت تاریخی دهدشت مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛سرپرست فرمانداری کهگیلویه در خصوص بافت تاریخی بلادشاپور  با اشاره به اینکه بافت تاریخی دهدشت یکی از ظرفیت های مغفول مانده در زمینه گردشگری می باشد که برای توسعه نیازمند همکاری همه نهادهای استانی گفت: این بافت نباید رها شود و متولیان استانی باید برای رفع عقب‌ماندگی‌های بافت تاریخی دهدشت اقدام جهادی داشته باشند.

 

 عبدالعزیز موسوی افزود: جوامع امروزی در زمان سفر و گذران اوقات فراغت بیشتر تمایل به تجربه زندگی ساده و بی آلایش دارند و خانه‌های بوم گردی نقش مهم در تأمین این نیاز و جذب گردشگر دارد.

 

وی با تاکید بر ضرورت احیا بافت بعنوان یکی از نقاط برجسته هویت این استان تصریح کرد:خوشبختانه کارهای بزرگی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت انجام شده و می‌توان گفت این شهر تاریخی جان دوباره گرفته است.

 

موسوی با توجه به اینکه بافت تاریخی دهدشت دارای ردیف اعتبارملی بصورت سالانه می باشد نیاز است تدابیر لازم برای توسعه زیرساختهای بافت برای ایجاد اشتغال انجام شود خاطرنشان کرد: احیاء و سازماندهی بافت تاریخی شهر می تواند باعث رونق صنعت گردشگردی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر شود و بیشتر از منظر در امد زایی و اشتغال توسعه این بافت باید در اولویت مسئولان بخصوص مسئولان استانی آن قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه بافت تاریخی به واسطه قدمت بناهای ارزشمند و وجود عناصر معماری آمیخته با هنر و هویت بناها، ارتباط عمیق و گسترده ای با فرهنگ اصیل این دیار دارد بیان کرد : تاکنون تلاش هایی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت انجام شده و می‌توان گفت اهمیت احیا شهر تاریخی برای دهدشت دارای اولویت است.

 

این مسئول گفت:کهگیلویه به دلیل برخورداری از بافت‌های قدیمی از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه اکوتوریسم برخوردار است که این امر با توجه افتتاح جاده ملی پاتاوه_ دهدشت می‌تواند زمینه جذب گردشگر و توریسم بیشتری را فراهم کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک