آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1401 - 22:56   |   کد مطلب: 10588
جانشین سپاه فتح گفت: امروز اگر بناست من و شما علمداری در جهاد تببین که صاحب یک الگو و مکتب است را دنبال کنیم شهید مطهری مصداق بارز این مسئاله است

آئین تجلیل از مقام معلم با حضور سردار مثنوی جانشین سپاه فتح،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه ظهر امروز با حضور مسئولان شهرستان و معلمان در دهدشت برگزار شد.

 

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی با اشاره به اینکه شهید مطهری برترین الگوی معرفتی برای معلمان، مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی است گفت: باید این استاد شهید را الگو و اسوه کار خود قرار داده تا از بعد معرفتی و اعتقادی و بصیرتی رشد کرده و یاد این شهید در دل ها زنده است.

 

 

 

سردار مصطفی مثنوی با تاکید بر اهمیت و لزوم مطالعه آثار شهید مطهری، افزود: سبک زندگی این شهید بزرگوار و آثار فاخر این استاد فرهیخته بهترین شاخص و الگو برای اساتید و معلمان است.

 

 

 

 وی با اشاره به اینکه چیزی که شهید مطهری را برجسته و الگو برای جامعه کرده است مجاهدت این اسوه اخلاق است تصریح کرد: در تمام ابعاد زندگی می توان دید که شهید مطهری به روشنگری مردم و ترسیم چهره اسلام و انقلاب پرداخت.

 

 

 

این فرمانده ارشد نظامی از روحیه انقلابی، ترسیم چهره واقعی اسلام، بیان شاخصه‌های حکومت اسلامی، سیره تربیتی اهل بیت و بزرگان دین، پاسخ به شبهات سخت روزگار و برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی را از جمله مجاهدت‌های شهید مطهری عنوان کرد.

 

 

 

سردار مثنوی با اشاره به اینکه این استاد بزرگوار دارای شخصیتی پیش‌رونده بود و همواره تلاش میکرد در کوران فتنه به سمت نور در مسیر اهل بیت قدم بردارد ادامه داد: در زمانی که امام (ره) نیاز به فعال سیاسی برای هدایت‌گری و روشنگری داشتند شهید مطهری در دانشگاه و حوزه علمیه حضور فعال داشته و با برپایی کرسی های موجب شد امثال سروش نتوانند علم شوند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه امروز اگر بناست من و شما علمداری در جهاد تببین که صاحب یک الگو و مکتب است را دنبال کنیم دستمان پر است ادامه داد: شهید مطهری الگوی مجاهد و مصداق بارز این مساله است.

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه فتح به حضور فرهنگیان در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس است اشاره کرد و گفت: در کنار پرداختن به امر مهم تعلیم و تربیت، از خاک میهن انقلاب اسلامی ایران نیز دفاع و حراست کردند و گواه ان تقدیم صدها شهید فرهنگی به این مرز و بوم است.

 

 

 

وی تاکید کرد: امروز نقش معلمان در جبهه فرهنگی مهم و مشابه دوران دفاع مقدس است لذا باید ترویج ارزش های اسلامی را به دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت در دستور کار قرار داد.

 

 

 

سردار مثنوی در پایان با بیان اینکه بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، شهید مطهری الگو و افتخار است گفت: تفکر مطهری‌ها توانست مقابل تفکر ملحدانه قدم علم کند و بواسطه حرکت هوشمندانه سنگر جهاد دفاعی را به معنای واقعی پر کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز به اشاره به اینکه جایگاه معلم در باور و ارزش های ملت مسلمان ما، جایگاهی رفیع و ارزشمند است گفت: در تفکر دینی ما معلم، روشنگر چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل ونادانی است.

 

 

 

حمزه محقق زاده افزود: بی تردید، تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است و چه بهانه ای نیکوتر از هفته معلم، برای بزرگداشت مرتبه والای معلم تا مقام رفیع معلمان را ارج نهیم و قدردان و سپاسگذار این میراث داران انبیاء الهی و اربابان معرفت باشیم.

 

 

سرپرست فرمانداری کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه روز معلم روز عظیم علم و معرفت است و گرامیداشت این روز و تجلیل از معلمین یعنی گرامیداشت علم و علم‌آموزی است گفت: درک و جایگاه نقش معلم به عنوان مهمترین رکن تامین سلامت جامعه و به عنوان عامل تعیین کننده در مسیر رشد و شکوفایی یک ملت قابل انکار نیست.

 

 

 

عبدالعزیز موسوی نقش معلم در امر آموزش را والا ارزیابی کرد و افزود: معلمان و اساتید با صبر و تعهد در برهه‌های سخت بویژه ایام کرونا با تعهد به امر آموزش اهتمام ورزیده و آرامش را در خانواده‌ها و جامعه حفظ کردند.

 

 

 

وی مهم‌ترین سرمایه یک مملکت را نیروی انسانی آن عنوان و تصریح کرد: تولید و تکثیر نیروی انسانی باکیفیت جز با دست معلم بر نمی‌آید.

 

 

 

موسوی خدمات معلمان در قبل و بعد انقلاب را چشمگیر عنوان و خاطرنشان کرد: معلمان خدمات بزرگی را در راستای تحکیم نظام جمهوری اسلامی انجام دادند اما متاسفانه عده‌ای با دید مغرضانه و نگاه سیاسی در صدد تخریب آموزش و پرورش بودند.

 

 

 

وی یکی از خواسته‌های بحق معلمان را طرح رتبه‌بندی معلمان عنوان و افزود: این طرح بیش از یک دهه مانده بود اما در مجلس جدید دولت انقلابی تحقق پیدا کرده و به زودی شاهد اجرایی شدن آن هستیم و از موهبت این قانون همه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

 

 

 این مسئول گفت: معلمان به عنوان طلایه‌داران جامعه با تاسی از منویات مقام معظم رهبری با کلام راسخ و تولید علم و دانش نسبت به جامعه توانمند و پویا همچنان در صحنه باشند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک