آخرین اخبار

21. آذر 1400 - 10:06   |   کد مطلب: 10221
رئیس آموزش و پرورش دهدشت گفت: بیسوادی پنهان دانش آموزان ناشی از شرایط کرونا موجب تورم نمره شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ رئیس آموزش و پرورش دهدشت با توجه به شروع سال دغدغه خانواده های دانش آموزان برای ادامه روند حضوری کلاس ها گفت: مطالعات جهانی و تجربیات نظام های آموزشی مختلف در جهان نشان داده است که تعطیلی طولانی مدت و غیر حضوری بودن دروس تاثیر چندانی در کنترل کرونا ندارد.

 

 

 

فضل الله گنجی پور افزود: در وقفه بیش از یک ساله اموزش حضوری به دلیل عدم دسترسی دانش آموزان به فعالیت های آموزشی و تربیتی آسیب های جسمی و روحی جبران ناپذیری بر دانش آموزان و خانواده ها ، فر هنگیان و جامعه مترتب شده است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه غیرحضوری شدن دروس نوعی بیسوادی پنهان را گریبان گیر دانش آموزان کرده است، تصریح کرد: شاخص های منفی بر این امر ایجاد شده که به افت تحصیلی و تورم نمره انجامیده است.

 

 

 

گنجی پور با اشاره به اینکه طبق تحقیقات آموزشی به عمل آمده میانگین نمرات یک درس در شرایط عادی و نرمال و ۱۲ است، ادامه داد: اما در شرایط کرونایی این میانگین به ۱۶ رسیده که نشان دهنده تورم نمره چهار است.

 

 

 

وی عنوان کرد: این تورم نشان می دهد که در آزمون ها مجموعه خانواده‌ه دانش آموز شرکت کرده به جای آن ها پاسخ می دهند.

 

 

 

این مسئول تاکید کرد: غیرحضوری شدن مدارس موجب ایجاد بی سوادی پنهان در بین جامعه شده که قعطا آینده در سطح دانشگاه این بیسوادی انتقال داده خواهد شد.

 

 

 

گنجی پور گفت: نظام های تعلیم و تربیت جهانی برای شروع سال تحصیلی سیاست های اموزشی خود را بر حضوری بودن کلاس ها بنا نهادند که بیش از ۱۴۰ کشور جهان طرح که اموزش ها به صورت غیر حضوری تعطیل و دانش آموزان در کلاس درس حضور پیدا کنند را تصویب کردند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه کشور ایران و به طبع آن استان و شهرتان ما نیز سال تحصیلی ۱۴۰۰ را حضوری برگزار کرده است، افزود: تصمیم بر آن بوده که درس ها با عایت پروتکل های بهداشتی در جهان و درایران با رعایت دستورالعمل معروف به صفر ۶ بازگشایی ها صورت بپذیرد.

 

 

 

گنجی پور تصریح کرد: بر همین اساس مدیران مدارس موظف شدند به صورت هفتگی چک لیست های شماره یک و ۲ را در سامانه مربوطه تنظیم و به اداره آموزش و پرورش ارایه داده، و معاونت آموزشی و حوزه بهداشت مدارس آنها را کنترل و براساس مستندات مدارس بازگشایی یا لغو شود.

 

 

 

رئیس اموزش و پرورش دهدشت با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ روز از تحصیلی گذشته است اظهار داشت: در همین خصوص با مشاهده کوچکترین علامت سرما خوردگی در بین دانش‌آموزان کلاس درس و حتی مدرسه تعطیل شده است‌.

 

 

 

گنجی پور ادامه داد: مدارس روستایی ۱۵ نفره از اول مهرماه بازگشایی ها انجام گرفته است و در مدارس شهری ما بالای ۳۰۰ نفر طبق دستورلعل که وزارت بهداشت از اذرماه سال تحصیلی اغاز شد.

 

 

 

وی عنوان کرد: کلاس های ۳۰ نفره به دو گروه الف و ب و به صورت زوج و فرد تقسیم بندی و آموزش در مدارس به صورت حضوری در مدارس حال انجام است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک