آخرین اخبار

15. آذر 1400 - 20:36   |   کد مطلب: 10201
مدتی است که شاهد چرای دام در سطح معابر،بلوار و میادین شهر دهدشت هستیم که نارضایتی و اعتراضات شهروندان را در پی داشته اما گویا کسی پاسخگوی آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ مدتی است که شاهد چرای‌دام در سطح میادین، بلوار ها و معابر سطح شهر دهدشت هستیم که نارضایتی و اعتراضات شهروندان را در پی دارد اما گویا کسی پاسخگوی آن نیست.

 

 

 

با توجه به اینکه نگهداری دام در شهر ممنوع بوده اما مدتی است اگر از خیابان های برخی از محله های دهدشت عبور کنیم، شاهد تردد و چرای دام هستیم و دامداران با خیال راحت اقدام به چرای دام خود در فضای سبز و خیابان های مناطق مختلف این شهر می کنند.

 

 

---

 

در این میان کم کاری های زیادی از سوی دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری و شورای شهر وجود دارد و باید دستگاه های متولی به وظیفه قانونی خود در برخورد با این معضل اقدام نمایند.

 

 

 

« طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ شهرداری ها و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی» نگهداری دام در شهر ممنوع بوده و این کار غیرقانونی محسوب شده وبراساس این قانون مقابله با دامدارانی که دام های خود را در سطح شهر به چرا می برند برعهده شهرداری و شبکه بهداشت شهر است.

 

 

 

بدون تردید وجود چنین معضلاتی در شهر علاوه بر اختلال در نظم، و چرای دام در محدوده شهر نه تنها از نظر بهداشتی مناسب نیست بلکه زیبایی دیداری را نیز از شهر گرفته است.

 

 

---

شهروندان انتظار دارند شهرداری هرچه سریعتر با این پدیده مقابله کرده و با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

 

 

 

همیشه وقتی مشکلی از سطح شهر مخابره می شود مسئولان و متولیان از نبود بودجه و اعتبارات کافی، همکاری نکردن سایر دستگاه‌های و عمل نکردن آنها به مسئولیت‌های که واگذار شده است داد سخن می رانند.

 

اما اکنون برای جمع آوری دام ها از سطح شهر دیگر به بوجه نیاز نبوده، شورای شهر، شهرداری و متولیان امر آستین همت را بالا زده برای زیبایی شهر چاره ای اساسی بیندیشند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک