آخرین اخبار

26. آبان 1400 - 18:55   |   کد مطلب: 10140
معاون دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه مطرح کرد؛
قانون در انتظار ترک فعل مدیران کهگیلویه/در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم
رستم نژاد با بیان اینکه در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم گفت : کهگیلویه و بویراحد از جمله استانهای آبخیز کشود بوده که باید دید چرا با این حجم از مواهب الهی با تنش آبی مواجهه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه در جلسه شورای آب شهرستان ، یکی از چالش های مهم استان را کمبود آب دانست و گفت: کهگیلویه و بویراحد از جمله استانهای آبخیز کشود بوده که باید دید چرا با این حجم از مواهب الهی با تنش آبی مواجهه است.

 

 

 

رضا رستم‌نژاد با اشاره به اینکه با بررسی های صورت گرفته می توان یکی از عمده دلایل کمبود اب را فرهنگ سازی غلط مردم در استفاده از منابع ابی دانست و افزود: ادارات مربوطه اگر این مسئله را بدرستی نهادینه می کردند بخشی از کار حل شده بود.

 

 

 

وی تصریح کرد: در بحث چاه‌های غیر مجاز پرونده‌هایی به دادگستری ارجاع می شود که متهمان اعلام می کنند مجوز برداشت آب دارند اما اکنون به چه دلیلی قاضی می گویید استفاده و برداشت غیر مجاز داشتند.

 

 

 

رستم نژاد با اشاره به اینکه این موضوع به بحث ممنوعیت کشت های پر مصرف آبی در ارتباط است بیان داشت: برخی کشاوزارن مجوز آبیاری مثلا باغ لیمو داشته اما با همین آب بیش از ۷ هکتار برنج زیر کشت برده است.

 

 

 

وی ادامه داد: کشاوزارن توجیح نیستند که پروانه اعطا شده برای کشت چه محصولی بوده و گمان می کنند می توانند از همان مجوز برداشت اقلام دیگر را به زیر کشت ببرند.

 

 

 

رستم نژاد گفت: انتظار می رود جهادکشاورزی و محیط زیست به افرادی که صاحب امتیاز هستند صحبت کرده جلساتی را تشکیل دهند و انها را توحیج کنند که نحوه استفاده درست را گوش زده کرده که اگر جرمی مرتکب شدند و دادگستری ورود کرد بهانه عدم اگاهی برای افراد باقی نماند.

 

 

 

وی گفت: وظیفه جهاد کشاوزی وسازمان آب منطقه بوده که مردم را در این راستا در مورد کشت های آب بر و مجوزهای اخذ شده توسط کشاورزان اگاهی بخشند.

 

 

 

معاون دادستان افزود: از بستر رودخانه ها پیمانکاران کاران و کارخانه داران همه استفاده می کنند اما تاکنون اعلام جرمی در خصوص برداشت غیر اصولی از آن به دادگستری داده نشده است.

 

 

 

وی تصریح کرد: همانگونه که برای پروانه یک چاه برخورد صورت می گیرد در خصوص رودخانه‌ها و تصرفات غیرقانونی نیز اگر شکایتی انجام شود یا پرونده ای شکل گیرد حتما بررسی خواهد شد.

 

 

 

رستم نژاد به ترک فعل مدیران اشاره و بیان کرد: عدم اعلام تصرفات غیرقانونی حریم رودخانه ها و عدم توجیح کشاورزان جهت استفاده درست و بهینه از پروانه های اخذ شده بهره برداری آب جرم بوده و ترک فعل مسئولان را می رساند ودر خصوص اجرای قانون و با کسی تعارف نداریم.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک