آخرین اخبار

24. آبان 1400 - 16:49   |   کد مطلب: 10129
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد؛
ضرورت توجه به مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) شهر سوق
مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) سوق، مرکزی برای تقویت باور‌های دینی و موثر درکاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ رئیس کل دادگستری استان در بازدید از مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) شهر سوق با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در ضعف باور‌های دینی و مسائل فرهنگی دارد گفت: باید نسبت به مساله فرهنگ و تقویت باور‌های دینی حساسیت بخرج داد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم بود.

آقای نگین تاجی افزود: برای ایجاد این مجموعه و موقوفه زحمات فراوانی صورت گرفته است و مشکلاتی نیز دارد.

وی گفت: نیاز است مسولان استانی در حوزه اقتصادی و بودجه برای رفع مشکلات این موقوفه بیش از پیش تلاش کنند و ما هم با ارتباطاتی که داریم تلاش می کنیم از طریق مراجع ملی و خیرین همکاری‌های لازم را برای تکمیل این موقوفه داشته باشیم تا مردم به زودی از برکات این مجموعه استفاده کنند.

سید علی موسوی نژاد سوق واقف این مجموعه فرهنگی گفت: مجموعه وقف شده در سه طبقه (منزل مسکونی، حسینیه، کتابخانه، مرکز اسناد و موزه) و شامل آثار تاریخی و شجره نامه‌های مختلف امامزادگان و نوادگانشان در داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: جمع‌آوری این آثار حدود ۵۰ سال به طول انجامید و برای گردآوری آن‌ها با هزینه شخصی، به استان‌ها و کشور‌های مختلف سفر و این آثار را جمع‌آوری کردم.

واقف نخستین مرکز فرهنگی شهرستان کهگیلویه ادامه داد: وقف این مرکز چراغ راهی برای دیگر خیران است تا با وقف قسمتی از اموال و دارایی‌های خود به توسعه همه جانبه مناطق مختلف استان کمک کنند.

موسوی‌نژاد هدف خود از این وقف را حفظ و نگهداری این آثار بیان کرد و گفت: این آثار متعلق به شیعیان و مردم زاگرس‌نشین است و به‌گونه‌ای حق‌الناس محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این مجموعه را وقف کردم تا نسل‌های بعد از ما نیز به خوبی از این آثار استفاده کنند و گذشته خود را بشناسند.

موسوی نژاد ادامه داد: از اواخر سال گذشته کار ساخت و مرمت این مجموعه آغاز شد و هم اکنون ساختمان موزه در مراحل پایانی ساخت است.

وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: یک و نیم متر از کف موزه خاک برداری شده و بر اساس نظریه و اصول کارشناسی ناظران آستان قدس رضوی، حدود ۱۵ لایه سم زدایی، آهک ریزی و دیگر اقدامات استاندارد سازی کف موزه انجام گرفته و در مراحل پایانی و اجرای سقف کاذب این قسمت هستیم.

واقف این مجموعه به دیگر اقدامات این طرح هم اشاره کرد و افزود: اجرای سالن کتابخانه و مهمانسرای این مجموعه نیز در حال انجام است که انتظار می‌رود مسولان و خیران کمک کنند تا این مجموعه تکمیل و در اختیار دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت قرار گیرد.

یکی از این موقوفات مهم استان مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در شهر سوق است و این مجتمع تنها موقوفه آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک