آخرین اخبار

30. دى 1402 - 15:20   |   کد مطلب: 11410
در سفر به شهرستان‌های گرمسیری صورت گرفت؛
تبیین برنامه‌های کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در شهرستان‌های گرمسیری استان به تبیین برنامه‌های اجلاسیه‌های شهرستانی و کنگره استانی پرداختند.

اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد و دبیران برخی از کمیته‌های تخصصی این کنگره ملی با حضور در شهرستان‌های گرمسیری استان جلسات متعددی با اعضای شورای سیاست‌گذاری شهرستان‌ها، مسئولان کمیته‌های شهرستانی و نخبگان و فرهیختگان شهرستان‌های بهمئی، لنده، کهگیلویه، چرام، گچساران و باشت برگزار کردند.

 

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح استان از عموم مردم شهیدپرور استان بخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان در خصوص جمع‌آوری اسناد جنگ و شهدا و ارسال این آثار به کنگره شهدای استان دعوت کرد.

 

وحید مثنوی در خصوص تکمیل مخزن اسناد مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح گفت: این اقدام می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و باید موردتوجه مسئولان در سطوح مختلف قرار بگیرد.

 

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری و حفظ اسناد شهدا را وظیفه همگانی دانست و گفت: نهضت جمع‌آوری اسناد شهدای این استان در یک فراخوان آغاز شده است.

 

مثنوی ادامه داد: پس از پایان جنگ تحمیلی، کمیته جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح و کنگره ملی شهدای استان مأموریت جمع‌آوری، نگه‌داری و مستندسازی اسناد را بر عهده گرفت.

 

وی بیان کرد: جهت جلوگیری و پرهیز از دوباره‌کاری در راستای دست‌یابی متمرکز و بهینه به این اسناد، فراخوان نهضت جمع‌آوری اسناد شهدا اطلاع‌رسانی شد.

 

 

سرهنگ مثنوی افزود: تکمیل مخزن اسناد مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح سختی‌های خاص خود را دارد و با تکمیل این اسناد برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه انجام خواهد شد.

 

 

 

وی گفت: عموم مردم شهیدپرور استان بخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان می‌توانند آثار و اسناد مربوط به شهدا را در قالب اسناد و آثار مکتوب، فیلم، عکس، دست‌نوشته، خاطره، یادداشت، آثار صوتی، مصاحبه، مستند و هرگونه اسناد مرتبط با شهدا به دبیرخانه این اسناد در یاسوج – میدان امام حسین(علیه‌السلام) – ابتدای شصت متری امام خمینی(ره) – مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح ارسال کنند.

 

 

سرهنگ مثنوی گفت: جهت ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت گام‌های خوبی برداشته‌شده و برای برگزار ۱۸ اجلاسیه شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۳۲ کمیته با وظایف مختلف تشکیل‌شده است.

 

 

 

دبیر اجرایی شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان در این برنامه گفت: بهانه‌ای برای کوتاهی در اجرای برنامه‌های مشخص‌شده وجود ندارد.

نجاتی افزود: از سال 1401 رایزنی در خصوص پشتیبانی مالی انجام‌شده و برای اجلاسیه شهرستانی برای شهرستان‌های 60 میلیون تومان اختصاص‌یافته و برای برخی شهرستان‌های بزرگ‌تر مقدار آن کمی بیشتر است.

 

وی ادامه داد: تعداد 60 بیلبورد آماده شده که 30 تا برای شهرستان‌ها و بقیه برای جاده‌های مواصلاتی بین شهرستان‌ها است.

 

 

نجاتی بیان کرد: تعداد 45 برنامه برای برگزاری کنگره شهدا باید توسط ستاد اجرایی شهرستان‌ها اجرا شود و وظیفه هر کمیته مشخص‌شده است.

 

 

وی بابیان اینکه فضاسازی شهر و نصب المان‌ها در اولویت هستند، گفت: در بحث تولیدات نیاز به سوژه داریم که می‌طلبد شهرستان‌ها در این خصوص ما را یاری کنند.

 

نجاتی افزود: در بحث تولید محتوا جامعه هدف ما نخست دانش آموزان و بعد دانشجویان هستند زیرا نسل جوان و نوجوان ما در فضای مجازی زیر بمباران شایعات و شبهه افکنی دشمنان قرار دارند و تولیدات باید طوری باشد که مناسب ذائقه نسل جوان ما باشد.

 

 

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک