آخرین اخبار

30. شهريور 1401 - 23:57   |   کد مطلب: 10851
در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه مطرح شد
نمایندگان مجلس پیگیر طرح صیانت باشند
حق‌جو گفت: دشمن از طریق فضای مجازی در جامعه اعتصاب راه اندازی می‌کند و نمایندگان مجلس باید پیگیر طرح صیانت باشند تا امروز جامعه از الودگی ها مصون باشد.

صبح امروز همایش تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

 این همایش به منظور گرامیداشت رشادتهای رزمندگان ۸سال دفاع مقدس، همایش تجلیل از از پیشکسوتان وایثار و شهادت دهدشت در حسینه ثارالله باحضور مسئولان خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگران و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

---

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این همایش، هفته دفاع مقدس را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی عنوان و گفت: ما باید جهت بازخوانی آرمان‌های رزمندگان دفاع مقدس نسبت به ترویج فرهنگ ایثار والای شهادت تلاش کنیم.

 

سرهنگ علی اصغر پوربهشت نقش شهرستان در زمان جنگ را برجسته عنوان و با بیان این که متاسفانه آنگونه که باید دلاور مردی‌های رزمندگان ما به تصویر کشیده نشده است افزود: نیاز است این رشادت ها برای نسل جوان تشریح و به تصویر کشیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی کلیپی پخش می شود یا در جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس قرار میگیریم اه از نهاد رزمندگان دفاع مقدس بلند می شود و این جای سوال است، تصریح کرد: فضای معنوی، صفا ، صمیمیت، اخلاص، وحدت ، ایثار، از خودگذشتگی و ... بود و اکنون از آن فضای که بر دوران دفاع مقدس وجود داشت اکنون از آن دوران فاصله گرفتیم.

 

 پوربهشت با تاکید بر اینکه امروز ما نیاز داریم که این خاطرات مرور و بازخوانی شود شود ادامه داد: علی رغم تمام تلاش هایی که دشمن در تحریف دفاع مقدس دارد اما می بینیم که روز به روز ایم حماسه دارد زنده‌تر می شود و نیاز است که این خاطرات بازخوانی شود.

---

سرپرست فرمانداری کهگیلویه نیز این همایش را در راستای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس برشمرد و گفت: دفاع مقدس دستاورد بزرگ و قطعه مشعشع تاریخ ملت ایران است که باید به درستی به نسل های آینده منتقل شود.

 

عبدالعزیز موسوی دفاع مقدس را نقطه عطف اتحاد و همبستگی مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان دانست و افزود: تمام نظام‌های برتر دنیا مقابل ملت ایران ایستادند که ما تضعیف کنند اما با مقاومت و ایثارگری و پایداری ملت ما، دشمن شکست خورد.

 

وی تصریح کرد: ضرورت این است با بهره گیری از ظرفیت ها مقاومت و رشادت نسل انقلاب و ایستادگی و همبستگی در هشت سال دفاع مقدس تبیین شود.

 

موسوی با بیان اینکه آن چه امروز از سرافرازی و قدرت داریم همه مرهون جانفشانی و ایثارگری رزمندگان و خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است خاطرنشان کرد : پرداختن به این مناسبت های ملی و ارزشی باعث وحدت ملت و از بین رفتن شکاف جریان‌های سیاسی خواهد شد.

 

سرپرست فرمانداری کهگیلویه با تاکید بر تجلیل و گرامیداشت شخصیت‌های ملی دفاع مقدس ادامه داد : اگر به شخصیت‌های موثر این وقایع عظیم نپردازیم، ظرفیت عظیم فرهنگ‌سازی دفاع مقدس از بین خواهد رفت.

---

حجت‌الاسلام حق‌جو رییس حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج دهدشت نیز با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین چالش هایی که بشر در طول تاریخ با ان رو برو بوده بحث تشخیص حق از باطل بود گفت: گاهی حق و باطل با هم فاصله دارند و از ابتدای خلقت بشر تا کنون حق و باطل با هم مخلوط بوده و انچنان باطل به حق نزدیک شده که تشیخص حق از باطل برای همه حتی برای خواص هم تشخیص آن مشکل شده است.

 

حق جو افزود: همیشه باطل سعی کرده در لباس حق به میدان بیاد تا طرفدارن حق تشخیص ندهند کدام حق است و کدام باطل.

 

 

وی با اشاره به اینکه ابلیس در مقابل پرودگار و به دفاع از حق برخواست، تصریح کرد: باطل( ابلیس) در لباس حق آمده در مقابل حق مطلق ایستاده و اعلام می کنید که در مقابل انسان سجده نمی کند.!

 

حق جو با تاکید بر اینکه فضا گرگ و میش است و گفتن تاریخ آسان است ادامه داد: بیینم الان در کجای تاریخ قرار داریم تا ببینیم میتوانیم دروغین فضا گرگ را از میش تشخیص دهیم !

وی با اشاره به اینکه اوج مخلوط شدن حق و باطل زمان ائمه بود خاطر نشان کرد: در زمام امام علی ع انچنان حق و باطل با هم ممزوج شده بود که عده ی ای مقابل علی ایستادند و بهانه دفاع از حق مظلوم کشی کردند و بهانه حقیقت، حقیقت مطلق(امام علی ع) را به مسلک کشاندند.

 

حق جو با اشاره به اینکه در جنگ جمل، صفین و ... چه اتفاقاتی رخ داد و اگر نتوانیم تاریخ را درست بخوانیم همین اتفاقات اکنون هم خواهد افتاد ابراز داشت: بصیرت این است وقتی انحراف در حد مو باشد تشخیص دهیم هنر کرده ایم و اینکه در حد کوه باشد و تشخیص دهیم هنر نیست.

 

 

مدیر حوزه حضرت ولی عصر عج خاطر نشان کرد: اگر ان روز قرآن‌ها بر نیزه بود امروز هم نیز به صورت دیگری در فضای مجازی، پیراهن خونین عثمان را برای ما علم کرده و قران ها را بر سر نیزه می کننده و همان ها در استوری ها و ضعیت ها با نادانی و بهانه دفاع ، نیروی انتظامی را مظلومانه هدف اماج قرار میدهند .

 

حق‌جو با تاکید بر اینکه در جریانات اخیر مهسا اسم رمز بود گفت: دشمن نشان داد در توطئه مهسا پشت خاکریزهای ما رسیدند فقط باید رمز عملیات در بی‌سیم ها داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه این مهسا تمام خواهدشد و مهسای دیگر در راه خواهد بود ابراز داشت: ما درجهل مرکب ب سر میبریم ،نادانی از غده سرطانی در جامعه است که در حال حاظر این موضوع غوغا می‌کند.

 

 

حق‌جو گفت: چرا تحلیل نمی کنیم که دشمن در کمین است و در جیب ها و در رختخواب های ما این دشمن وجود دارد.

 

وی ادامه داد: دشمن از طریق فضای مجازی در جامعه اعتصاب راه اندازی می کند و نمایندگان مجلس باید پیگیر طرح صیانت باشند تا امروز جامعه از الودگی ها مصون باشد.

 

این مسئول بیان داشت: تا کی این گونه بنشینیم و مظلومانه به ما اهانت کنند و ما باید ساکت بمانیم!؟ تا چه زمانی بصیرت نداشته باشیم که چنین انفاقاتی رخ دهد و مهسا را بهانه می‌کنند تا اصل نظام زیر سوال ببرند؟!

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک