آخرین اخبار

6. تير 1399 - 19:07   |   کد مطلب: 9443
شهروندان کهگیلویه و بویر احمدی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در هفته های گذشته تا امروز، عنوان کردند: قیمت مرغ روند صعودی داشته است و توان مردم برای خرید این محصول با مشکل مواجهه شده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ در روزهای اخیر قیمت مرغ روند صعودی  داشته است، این افزایش مشکلاتی را برای مردم و شهروندان جهت خرید این محصول ایجاد کرده است.

 

در همین رابطه و در خصوص افزایش قیمت  این محصول و دلایل آن گزارشی از بازار شهر یاسوج تهیه شده است که مشروح آن در زیر آمده است.

 

یکی از فروشندگان مرغ گرم در بازار گفت: قیمت مرغ در ماه های اخیر با افزایش جزئی مواجهه بود، اما در روز های اخیر قیمت این محصول از 11 هزار تومان به 18 هزارتومان افزایش پیدا کرد.

 

وی اذعان کرد: مرغ داران بیان می کنند به دلیل فصل گرما، عدم وجود مرغ کافی در مرغداری ها و همچنین تلفات ناشی از جوجه ریزی و امکان از بین رفتن آن ها، کمتر شاهد تولید جوجه بوده، که همین موضوع سبب افزایش قیمت مرغ می شود.

 

این فروشنده بیان کرد: مسوولان اعلام می کنند مرغ با قیمت 15 هزار تومان به فروش می رسد، اما وقتی خریداران به مغازه ها مراجعه کرده و با قیمت افزایشی مرغ یعنی 18 هزار تومان مواجه می شوند، سبب ایجاد مشکلات و حتی ایجاد تنش هایی بین خریداران و فروشنده می شود، بر همین اساس لازم است مسوولان مربوطه تدبیر مناسبی در خصوص مرغ و قیمت متفاوت آن اتخاذ کنند.

 

یکی از شهروندان نیز گفت: قیمت مرغ در هفته های اخیر به صورت صعودی افزایش داشته است، و از قیمت 12 هزار تومان تا 18 هزار و 500 تومان افزایش داشته است، و این نشان دهنده عملکرد ضعیف مسوولان در کنترل قیمت محصولات مورد نیاز مهم مردم در شرایط تورمی جامعه است.

 

وی بیان کرد:وقتی قیمت مرغ در عرض یک هفته 6 الی 7 هزار تومان افزایش داشته است، باید مسوولان به فکر چاره برای حل این مشکل باشند، زیرا فشار و استرس ناشی از وجود بیماری کرونا سبب ایجاد مشکل برای مردم شده است، از طرفی افزایش معضلات اقتصادی و همچنین افزایش قیمت ها نباید سبب بحران برای زندگی مردم شود.

 

این شهروند اظهار کرد: مسوولان استان می توانند در خصوص تامین کالاهای اساسی مردم در جلسات مختلف با ارائه راهکارها در صدد حل مشکلاتی مانند قیمت مرغ باشند.

 

شهروند دیگری با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ گفت: دانه مورد نیاز برای محصولات دامی باید  از کشورهای دیگر  تامین شود، اما وقتی قیمت ارز و دلار افزایش پیدا کند، قیمت این محصولات به صورت طبیعی افزایش پیدا می کند.

 

وی افزود: مسوولان می توانند در شرایط اقتصادی فعلی و کاهش قدرت خرید مردم، از طریق بسته های حمایتی به مردم کمک کنند، در همین رابطه قیمت بالای گوشت قرمز برای مردم جهت خرید آن ایجاد مشکل می کرد و امروز که قیمت مرغ افزایش پیدا کرده است، بر مشکلات اقتصادی مردم اضافه می شود.

 

فروشنده ای دیگر گفت: حدود 10 سال سابقه فروش مرغ دارم بنده مشاهده می کنم قیمت این محصول در روز های اخیر روند صعودی داشته است و توان مردم برای خرید این محصول با مشکل مواجه شده است.

 

این فروشنده بیان کرد: مسوولان مربوطه از جمله صنعت و معدن و همچنین کشتارگاه ها باید با برنامه ریزی و برگزار  جلسات  مختلف در صدد کاهش قیمت این محصول باشند.

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی یک کارگر توان خرید مرغ با این قیمت بالا را ندارد از طرفی در این 10 سال که فروشنده هستم مشاهده نکردم، قیمت این محصول در طول یک هفته از 13 هزار تومان به 18 هزار تومان افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک