آخرین اخبار

7. دى 1395 - 17:21   |   کد مطلب: 7292
پس از گذشت چند سال از حوادث سال 1388 و حماسه ماندگار و عاشورائی 9 دی به میان جمعی از مردم شهر دهدشت رفتیم و نظرات آنها را در مورد حماسه 9 دی جویا شدیم.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

 

با نزدیک شدن به حماسه 9 دی و حضور عظیم و میلیونی مردم ایران در حمایت از آرمان های نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در ۹ دی سال ۱۳۸۸ خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه در گزارشی میدانی از سطح شهر، نظر تعدادی از شهروندان  را در این زمینه جویا شده است که در ادامه می خوانید:

پایگاه خبری کهگیلویه

مجید بخشایش با بیان این که فتنه 88 برگرفته از جریان ها و سیستم استکبار جهانی و برای براندازی نظام بود، اظهار داشت: حماسه 9 دی بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچید.

 

وی ولایت پذیری و تبعیت از ولی فقیه را یکی از عوامل مهم در شکست فتنه پیچیده دشمن در 88 دانست و اظهار کرد: 9 دی، حضور گسترده مردم حول محور ولایت و امامت و رهبری بود.

 

این شهروند دهدشتی با تاکید بر اینکه سران فتنه در افکار عمومی مردم محاکمه شده اند، گفت: نمود محکومیت فتنه و سران آن، حضور گسترده و عمومی مردم در ۹ دی بود که پیام آن حضور عظیم، محکومیت سران فتنه است.

پایگاه خبری کهگیلویه

خاضع با بیان این که همگان باید از حماسه عطیم 9 دی درس بگیریم، افزود: 9 دی درس بزرگی به همه ما داد و آن درس بزرگ این است که دشمنان و دوستان واقعی ملت را بشناسیم.

 

وی با اشاره به این که حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی است عنوان کرد: نقطه بیعت امت با ولایت 9 دی می باشد و باید افراد بی بصیرت و نادان از آن درس بگیرند.

 

این فرهنگی بازنشسته تصریح کرد: فتنه 88 یک حرکت ضد نظامی و دینی بود و نشان داد که نظام دشمنان زیادی را دارد، با حماسه مردم در روز 9 دی دشمن به این نتیجه رسید که مردم پیرو خط رهبری و ولایت هستند و در همه حال در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

پایگاه خبری کهگیلویه

سید خلیل مرتضایی، روز حماسه 9 دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و بیان داشت: فتنه گران و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران از سال ها قبل برای براندازی نظام برنامه ریزی کرده بودند که با بصیرت مردم و درایت رهبر انقلاب نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه فتنه گران در سال 88 اصل نظام، ولایت فقیه و وحدت و انسجام ملی کشور را هدف قرار دادند، تصریح کرد:ملت فهیم و بزرگ ایران اسلامی 9 دی ماه با حماسه‌ای فراموش ناشدنی، آتش فتنه‌ها را برای همیشه خاموش کردند.

 

این شهروند دهدشتی خاطرنشان کرد: این حادثه در تاریخ ملت ایران ماندنی است و شبیه حوادثی از جنس حوادث انقلاب است که باید حفظ و گرامی داشته شود تا گذر روزگار هر ساله ابعاد جدیدی از این حماسه بزرگ را نمایان سازد.

پایگاه خبری کهگیلویه

سعید بخشایش با بیان اینکه حضور میلیونی مردم و خلق حماسه عاشورایی در ۹ دى، خط پایانى بر تمام فتنه گری های معاندان و مخالفان و دشمنان انقلاب بود افزود: مردم ولایت‌ مدار ایران با خلق حماسه ۹ دی ثابت کردند که همواره به ولایت و نظام مقدس وفادار هستند.

 

وی ادامه داد: این حضور میلیونی ملت ایران در ۹ دی سال ۸۸ به دشمنان ثابت کرد که ملت ایران همچنان همانند سال های اولیه انقلاب اسلامی با بصیرت و آگاه در صحنه حضور دارند.

پایگاه خبری کهگیلویه

صمدیان یکی از فرهنگیان دهدشتی در خصوص حماسه 9 دی گفت: 9 دی سال 88 به همه نشان داد که مردم ایران اسلامی با بصیرت ترین مردم دنیا هستند و همواره پشت سر و به امر ولی فقیه خود، جهت سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی حرکت خواهند کرد.

پایگاه خبری کهگیلویه

امیررضابرنگ پور خبرنگار شهر دهدشت گفت: به عقدیده ی من حماسه ی ۹ دی روز تجلی حضور مردم است، روزی که با دوراندیشی مقام معظم رهبری و بصیرت عمیق مردم، فتنه ی ۸۸ در همان سال خنثی شد؛ و پیام این حضور حماسی برای دشمنان این بود که ملت ایران هیچگاه اجازه ی خدشه دار شدن پیکره انقلاب و نظام جموری اسلامی ایران را به احدی نخواهند داد.

 

برنگ پور افزود: تجربه ی چندین ساله نشان داده که حضور خودجوش و به موقع مردم در صحنه، بهترین پشتوانه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک