آخرین اخبار

19. آذر 1395 - 2:50   |   کد مطلب: 6994
مردم روستاهای دیشموک از وضع اسفبار راه‌ارتباطی در سایه بی توجهی مسئولان به ستوه آمده و از این امر انتقاد شدید دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  وضعیت اسفبار راه ارتباطی روستاهای دیشموک مردم را به ستوه آورده است.

یک راه‌های ارتباطی که سروصدای زیادی از سوی مردم را به دلیل نامطلوبی دارد، راه ارتباطی  روستاهای بُنه‌کلو،سَرتُل،ریزک، چندار، پلنگاب، روی‌رِش،سِربست‌علیاء،سربست سفلی،لای‌لاشان"له‌لاشون" و در انتها به روستای دارای یک شهید" شهید پرچی به نام روستای دورافتاد‌ی و دور ازنگاهِ مسئولان" روستای سرگچ"  برای توسعه است.

 منطقه‌ی سرگچ که چندی پیش در آخرین جلسه شورای اداری دیشموک با حضور عدل هاشمی پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل نامناسب بودن راه این روستای، سروصدای زیادی از سوی برخی مسئولان ایجاد شده است.

 

راه ارتباطی این روستاها که در سال93 از سوی مسئولا شهرستان و استانی وعده آسفالت چهار کیلومتر از آن به مردم داده شد ولی نه فقط آسفالت بلکه حتی زیرسازی نشده و در آستانه نابودی کامل که در این صورت در آیند‌‌ه‌ی نزدیک، همانند راه روستای سرتنگ لیراب، چارپایان هم به سختی از آن عبور خواهند کرد.

 مسئولان مردم محروم را باید قدر بدانید نه به خاطر اینکه در انتخابات به دور از همه سختی‌ها صبح زود را برای حضور صددرصدی پای صندوق رای می‌آیند و به شما رای می‌دهند بلکه به خاطر تحمل این همه سختی و باوجود این شرایط بازهم قدردان نظام و انقلاب هستند.

 

آقایانی که فقط در آستانه انتخابات در مراسمات فاتحه‌خوانی و جشن عروس پیدایتان می‌شود، هم‌اکنون وقت کار است که مردم نیازمند مساعدت شما هستند!

 

راه های ارتباطی بی‌سروسامان روستاهی محروم دیشموک گلایه و انتقاد شدید مردم را به دنبال دارد و این امر مردم را دیگر به ستوه آورده است،این اظهار مردم شریف روستاهای دیشموک است.

 

مسعود شایسته از جوانان روستای چندار در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد:  سیل و باران هفته پیش خسارات زیادی را به خانوارهای روستاهای چندار وسرگچ وارد کرده است.

 

وی افزود: ریزش منازل مسکونی مردم و آب گرفتگی انها از مهمترین حوادث سیل اخیر بود که مردم را به دردسر انداخته است.

 

شایسته با انتقاد شدید از مسئولا، گفت: این مسئولین بودجه روستاها را چه کار می‌کنند؟! چرا کاری برای مردم انجام نمی‌دهند؟!

وی با بیان اینکه، با بخشدار دیشموک موضوع را درمیان گذاشته اند، افزود: پاسخ بخشداری این بود که در حال پیگیری هستند.

 

شایسته تصریح کرد:  مسئولین محترم اصلاً بفکر این مردم نیستند و خود چند بار پیگیری کردم  ولی هیچکس جواب درستی نداد.

 

این جوان با اشاره به اینکه، مردم روستای چندار از این وضع اسفبار در سایه بی توجهی مسئولان به ستوه امده  و نه راهی برایشان مانده و نه سرپناهی، خاطرنشان کرد: میتوانم بگویم فقط چشم به راهی براشون مانده است ولی اینکه امید مردم تا چه زمانی ادامه داشته باشد!، ؟الله اعلم!

جوان تحصیل کرده روستای چندار، گفت: وقتی باران می‌بارد همه پرندها به دنبال سرپناهند، اماعقاب برای اجتناب ازخیس شدن، بالاترازابرها پروازمی‌کند.

 

وی اضافه کرد: ولی این مردم نه پرنده هستند که پرواز کنند ودنبال سرپناه بگردند و نه عقاب هستند که بالاتر از ابرها بروند تا در امان بمانند.

 

 شایسته با بیان اینکه، به چه کسی و چطوری بگویم و از کجا شروع کنم، گفت: فقط میتوانم بگویم این مردم همچنان در بیچارَگی بَسرمی‌برند.

 

وی متذکر شد: از وعده‌های دروغ یا از بودجه های به باد رفته بخش و بالاخص روستای چندار بگویم یا از جیب پُر کسانی که از بیت المال وحق مردم پُرشده و اَلان هیچ خبری از آنها نیست.

 

روستاهای بنه کلو، سرتل، ریزک،چندار، پلنگاب، روی رش،سربست علیا،سربست سفلی،لای لاشان،سرگچ از راه ارتطای نامطلوب برخوردارند.

 

روستای چندار به تنهایی ۹۸ خانوار با جمعیت ۵۴۰ نفرو تقریباً در فاصله6کیلمتری از شهر دیشموک واقع است.

انتهای پیام:

گزارش: وحید اهنگ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک