آخرین اخبار

10. آبان 1395 - 19:33   |   کد مطلب: 6539
مردم با انتقاد از وضعیت خدمات‌رسانی آتش نشانی کهگیلویه به ویژه دهدشت، گفتند: بعد از دو ساعت تنها یکی از نیروهای هلال احمر در این محل حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، روز گذشته در منطقه دشمن زیاری از توابع کهگیلویه یک دستگاه خودروی نیسان کمپرسی دچار آتش سوزی شد.

 

به گزارش کهگیلویه، نقش مهم و با اهمیت آتش‌نشانی را در آتش‌سوزی های رخ داده، نمی‌توان انکار کرد و تلاش این نیروهای خدمات‌رسان همیشه و همه‌جا از ضرر و زیان‌های بیشتر، جلوگیری می‌کند.

 

ولی گفته های حاضران در محل حادثه روز گذشته در منطقه کلات دشمن زیاری کهگیلویه، حاکی از سهل انگاری آتش نشانی کهگیلویه برای خدمات رسانی به منطقه را دارد.

شاید هم حضور آتش نشانی دهدشت به کم‌کردن زیان چنین اتفاقی با این وضعیت، کمک نمی‌کرد ولی چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است با تماس با آتش نشانی و "125"، نزدیکترین خودروی آتش نشانی به محل اعزام شود.

 

یکی از حاضران در محل حادثه به خبرنگار گفت: با آتش نشانی دهدشت تماس گرفتیم ولی آنها از اعزام تیم و  خودروی آتش نشانی به محل، خودداری کردند.

 

این شخص افزود: به فرماندار کهگیلویه تماس گرفتیم، علی پوزش گفت: باید درخواست کتبی برای پیگیری به فرمانداری بیاورید.

نصرالله تانگو دهیار روستای راک بیان کرد: بخشدار سوق از ما خواست که برای خاموش کردن آتش، به محل عزیمت کنیم.

 

وی در ادامه افزود: چون ماشین اتش گرفته شده، خودروی دهیاری خلیفه ای بوده و این روستا از توابع بخش سوق است، لذا از ماشین آتش نشانی راک به دلیل پوشش حوزه استحفاظی، خواسته شد تا در محل حضور یابیم.

 

مهدی قبایی اصل راننده این خودرو از روستای خلیفه ای در گفتگو با خبرنگار گفت:  با ماشین دهیاری با مجوز برای انتقال "برنج‌ و علوفه" به روستای خلیفه ای در این محل حضور یافتیم که در حین بارگیری، متاسفانه به علت اتصال یا هر اتفاقی که مشخص نیست، خودرو به کلی نابود شد.

وی با بیان اینکه، کارشناس هنوز در محل حضور نیافت، افزود: خودرو در آن زمان خاموش بود.

 

قبایی اصل تصریح کرد: با بخشدار سوق، فرماندار و حتی آتش نشانی دهدشت تماس گرفتیم ولی آتش نشانی دهدشت از آمدن به محل خودداری کرد.

 

این شخص عضو شورای روستا تشریح کرد: با وجود اینکه مسیر آتش نشانی دهدشت نسبت به آتش نشانی راک به محل حادثه نزدیک تر بود، ولی آنها گفتند تحت پوشش ما نیست.

یکی از اهالی حاضر در محل به خبرنگار گفت: با 125 تماس گرفتیم، آتش نشانی قلعه رئیسی پاسخ داد در صورتی که قلعه رئیسی نسبت به دهدشت و راک طولانی ترین مسیر به محل حادثه بود.

 

مردم با انتقاد از وضعیت خدماترسانی آتش نشانی کهگیلویه به ویژهدهدشت، گفتند: بعد از دوساعت تنها یکی از نیروهای هلال احمر در این محل حضور یافت.

 

با این وجود که حتی به صورت حضوری حضوری به آتش نشانی دهدشت رفتیم ولی آنها نیامدند و گفتند به ما ربطی ندارد.

انتهای پیام: و/آ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

از نظر انسانی شاید ما ناراحت باشیم و انتقاد کنیم اما از نظر قانونی آتش نشانی دهدشت نمیتوانست حوزه استحفاظی خود را ترک کند شاید در حوزه خود اتفاقی پیش می آمد. اما نکته بسیار حساس اینجاست که چه کسی مجوز جهت حمل برنج و علوفه با ماشین دولتی را صادر کرده و این محموله برای چه کس و یا کسانی بوده آیا کسی میتواند چنین مجوزی صادر کند؟! فرماندار کهگیلویه برای خاموش کردن ماشین اداری درخواست کتبی طلب میکند و با اینکه بالاترین مقام دولتی در شهرستان هستش نمی تواند سر خود دستور دهد اونوقت روستای خلیفه ای چه کسی این قدرت را دارد که ماشین بیت المال را برای جابجایی علوفه و برنج به کلات بفرمائید یاد،شنیده ها از خرید برنج برای مصرف شخصی خبر میدهند،از خبرنگاران واقعی انتظار میرود که بصورت جدی موضوع را ریشه یابی کنند و نگذارند این بحث غیر قانونی نیامدن آتش نشانی باعث پنهان کردن حمل علوفه و برنج چمپای انبر بوی کلات با ماشین بیت المال شود

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک