آخرین اخبار

12. شهريور 1395 - 21:57   |   کد مطلب: 5844
گروه جهادی بسیج فجر صادق تهران بزرگ در سالهای اخیر نقش بسزایی در محرومیت‌زدایی مناطق روستایی دیشموک ایفا می‌کند.

به گزارش کهگیلویه، گروههای جهادی در سالهای اخیر نقش بسزایی در رفع محرومیت از چهره منطقه دیشموک از توابع کهگیلویه بزرگ را ایفا می‌کنند.

 

در این میان گروه جهادی فجر صادق که چندسالی است با پاگذاشتن در مناطق محروم و مظلوم روستایی دیشموک، به اوج محرومیت این مناطق پی‌بُرد، تلاش‌های زیادی برای مساعدت‌های عمرانی، پیشرفت فرهنگی و آگاهسازی قشرهای مختلف مردم در روستاهای دیشموک، به خوبی انجام می‌دهد.

 

 و بسیجیانی که قید آن همه امکانات تهران بزرگ را در زمان اوقات فراغت و فصل تابستان خود می‌زنند و به محرومترین نقاط کشور عزیمت کرده تا با خدمت بی منت خویش علاوه بر کسب ثواب  اخروی، بتوانند با رفع محرومیت از مناطق روستایی ایران اسلامی، خرسندی مردم که برایشان با ارزش‌تر از خیلی‌ مادیات است، را نظاره‌گر باشند.

 

در سال گذشته که علاوه بر ساخت یک مدرسه در روستای سرگچ و ساخت مدرسه بعد از سالها در آن روستا، ساخت و ادامه روند پیگیری مسجد در روستایی دیگر از دیشموک، فعالیت های فرهنگی، پزشکی و حتی عمرانی زیادی را به انجام رساندند.

 

محمد دوست قرین مسئول گروه جهادی فجر صادق در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه، محرومیت‌ها در مناطق مختلف دیشموک فراوان است، خاطرنشان کرد: به همت گروه جهادی فجر صادق در تابستان امسال مدرسه دوکلاسه روستای تنگ‌سوخته در حال ساخت است که تا دو هفته دیگه تمام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه تا اول مهر این مدرسه به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: کارهای فرهنگی در روستاهای تنگه سوخته دشتک تنگه تی و سربیشه علیا انجام شده است.

 

مسئول گروه جهادی فجر صادق تهران بزرگ تشریح کرد: علاوه بر کارهای عمرانی کلاسهای قلاب بافی برای بانوان روستایی هم برگزار شد و توسط مربیان،  دستورات لازم این هنر به بانوان روستایی آموزش داد شد.

 

دوست قرین به خدمت جهادی گروه فجر صادق در مدت10 روز در دیشموک اشاره و تصریح کرد:پزشک عمومی در7 روستا تعداد بیش از 400 نفر را ویزیت رایگان کرد و دارو رایگان به آنها داده است.

 

وی به خدمات ارئه شده دندانپزشکی در مناطق محروم دیشموک اشاره کرد و گفت:4 دندانپزشک حاضر در دیشموک تعداد 450نفر در  12 روستا را طبق برنامه به صورت رایگان درمان کردند.

 

دوست قرین گفت: ضمنا کار ساختمانی مسجد روستای سربیشه علیا به پایان رسیده و آماده افتتاح می باشد.

 

مسئول گروه بسیج جهادی فجر صادق تهران بزرگ ضمن تشکر از همکاری شورای اداری به خصوص بخشدار محترم و کمیته امداد امام خمینی دیشموک، متذکر شد:ارزش ریالی داروهای پزشکی که به طور رایگان داده شد را 10 میلیون تومان عنوان کرد

 

محمد دوست قرین همچنین ارزش ریالی خدمات دندانپزشکی به مناطق روستایی محروم دیشموک را بیش از 40 میلیون تومان دانست.

گزارش، گفتگو و عکس: وحید آهنگ

تصاویر ذیل مر بوط به ساخت مدرسه دوکلاسه در روستای تنگ سوخته توسط گروه جهادی فجر صادق می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک