آخرین اخبار

11. شهريور 1394 - 22:39   |   کد مطلب: 3206
به دلیل تحریم جلسه از سوی برخی اعضای شورا
انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر دهدشت لغو شد
جلسه امروز شورای شهر دهدشت به منظور برگزاری انتخابات هیات رئیسه به دلیل عدم حضور برخی اعضا در زمان مقرر و تحریم جلسه از سوی گروه دیگری از منتخبین لغو گردید

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه ،جلسه امروز شورای شهر دهدشت به منظور برگزاری انتخابات هیات رئیسه  به دلیل عدم حضور برخی اعضا در زمان مقرر و تحریم جلسه از سوی گروه دیگری از منتخبین لغو گردید.

 

امروز چهارشنبه ساعت ۱۸ به دعوت  رئیس شورای شهر دهدشت ، اصحاب رسانه جهت پوشش خبری جلسه شورای شهر که به منظور برگزاری انتخابات هیات رئیس قرار بر برگزاری آن بود ، حضور یافته اما در هنگام مراجعه و با صندلی های خالی اعضا مواجه شدند.

 

انتظار اصحاب رسانه یک ساعت به طول انجامید که امیر رضا خوش آیین، دیگر عضو هیات رئیسه شورای شهر از راه رسید و تعداد اعضای حاضر را به عدد ۲ رسانید.

 

با تماس های هیات رئیسه با دیگر اعضا مشخص گردید که قصد حضور در جلسه انتخاب هیات رئیسه جدید را ندارند و مشاهدات عینی خبرنگاران از صحن شورا حاکی از آن بوده است که برهم خوردن موازنات و چانه زنی های قبلی هر دو گروه شورا علت این غیب بوده است.

 

ظاهرا در هماهنگی های قبل از جلسه امروز شورا، ترکیب گروه اقلیت و اکثریت برعکس گردیده و جای اقلیت و اکثریت تغییر پیدا میکندکه با این تغییرات هماهنگی ها و رایزنی های بین گروه اکثریت جدید متشکل از امیر رضا خوش آیین، سهراب حجت خواه، علی محمد موسوی امجد ، رجب علی حقانی و حسین جهادگر طبق گفته های این گروه به انتخاب رجبعلی حقانی برای کرسی ریاست شورا انجامید.

 

در این میان گروه اقلیت متشکل از حمید رضا داورپناه، احسان رستگار، ایراندخت اکبرنژاد و اله کرم جان جان با یک حرکت زیرکانه حسین جهادگر را به عنوان گزینه پیشنهادی کرسی ریاست پیشنهاد میکنند و با این انتخاب، معادلات قبلی گروه اکثریت بهم میخورد.

انتخاب حسین جهادگر به عنوان گزینه ریاست  شورا ، باعث خروج ایشان از بازی تغییر اقلیت و اکثریت می گردد و این طیف ها  به دو نیمه مساوی ۴ نفره تقسیم می شوند.

 

نهایتا هر دو گروه در هماهنگی های قبل جلسه بر روی حسین جهادگر به عنوان گزینه ریاست توافق نموده اما این توافق نیز منجر به کنار هم نشستن طیف های شورا کنار هم دیگر نشد.

 

اختلاف جدید با تنش برای انتخاب نایب رئیس شورا آشکار گردیده و حقانی و رستگار از هر کدام از این گروه ها به عنوان نایت رئیس پیشنهاد میگردد و هر کدام از این گروه ها بر تصمیم خود پافشاری کرده و با مشخص نبودن رای جهادگر برای انتخاب نایت رئیس هر دو طیف از حضور در جلسه خودداری کردند.

 

با عدم حضور اعضا، خوش آیین  صحن شورا را جهت مذاکرات خود برای حضور گروه هم نظر خود در جلسه امروز را ترک کرد  اما حمید رضا داورپناه پس از عذرخواهی از اصحاب رسانه و اعلام حضور نیافتن اعضا ختم جلسه را اعلام نمود و از محل شورا خارج شد.

 

با خروج اصحاب رسانه از صحن شورا به ناگاه خوش آیین، حجت خواه، جهادگر، حقانی و موسوی امجد در محل  شورا حضور می یابند و تلاش برای حضور سایر اعضا جهت برگزاری جلسه آغاز میگردد اما مطابق انتظار طیف دیگر حاضر به حضور در جلسه نشدند و نکته جالب اینکه  گروه خوش آیین ،حجت خواه، حقانی ، موسوی امجد مجددا به دلیل عدم توافق بر نایب رئیسی حقانی، وی را به عنوان گزینه ریاست شورا مطرح میکنند.

 

مذاکرات تا ساعت ۹٫۳۰ شب خارج از صحن شورا ادامه یافته و گروه دیگر هم با اصرار بر انتخاب جهادگر به عنوان رئیس و رستگار به عنوان نایب رئیس در جلسه امروز نهایتا حضور نیافتند و به این ترتیب  هیات رئیسه شورای شهر دهدشت فردا پنج شنبه ۱۲ شهریور راس ساعت ۱۶ به کار خود پایان میدهد و با عدم برگزاری این انتخابات، شورای شهر دهدشت تکلیف هیات رئیسه جدید در هاله از ابهام قرار گرفت.

 

نگارنده ضمن نکوهش شدید عدم برگزاری جلسه امروز، بازی های سیاسی و فکری و طایفه ای در شورای شهر دهدشت را محکوم میکند و آن را توهین آشکار به شهروندان شریف شهر دهدشت می داند و جای تعجب دارد که شورای شهر پایتخت کشور با جمعیت چند میلیونی تهران و اختلافات شدید طیف های سیاسی در فضای دو قطبی سیاسی حاکم در کمال آرامش انتخابات هیات رئیسه را برگزار میکند ولی شورای شهر دهدشت با جمعیت چند هزار نفری دهدشت قادر به برگزاری انتخابات هیات رئیسه نمی باشد

 

j4  j2

 

j3

j5

گزارش و عکس از: سید رضا خاضع

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک