آخرین اخبار

26. تير 1394 - 17:07   |   کد مطلب: 2518
در نشست شورای ورزش، ورزشکاران بی پرده و صریح به بیان مشکلات ورزش شهرستان پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،نشست شورای ورزش شهرستان کهگیلویه که با موضوع بیان مشکلات ورزش و تجلیل از هیئت های ورزشی فعال با حضور فرماندار کهگیلویه، رئیس اداره ورزش و جمعی از مسئولان و ورزشکاران در سالن اجتماعات فرمانداری و با استقبال کم رنگ ورزشکاران دهدشت برگزار شد.

 

در این نشست بیشتر از آن که ورزشکاران دیده شوند مسئولان و مدیران شهرستان حضور داشتند و ورزشکاران شهرستان حضور کم رنگی داشتند.

 

در این جلسه اهالی ورزش حاضر در جلسه بی پرده و صریح به بیان مشکلات ورزش شهرستان کهگیلویه پرداختند.

 

نشست ها و جلسات به خاطر بیلان کار است

رئیس هیئت فوتبال شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه این نشست ها و جلسات صرفا به خاطر ارایه بیلان کار مسئولان است و ارزش دیگری ندارد، اظهار داشت: در گذشته نیز جلسات متعددی داشتیم و ما طبق معمول ذکر مصیبت می خواندیم که نتیجه ای برای ورزش شهرستان نداشت و به هیچ کدام از مشکلات رسیدگی نشد و اگر الان هم اینطور است تا ادامه ندهم.

 

سید ابوصالح دانشور جوانان را بزرگترین سرمایه برای جامعه برشمرد و افزود: بزرگترین سرگرمی و عامل بازدارنده از نبایدها و منکرات و بزرگترین عامل سلامت جسمی، روحی و روانی جامعه؛ ورزش است؛ ورزشی که در چارچوب موازین اسلامی و مملو از خصلتهای جوانمردی و پهلوانی باشد.

 

وی با بیان اینکه در طی چند سال اخیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ رویدادی نتوانسته بهتر از ورزش مردم را به خیابان بکشاند، بیان کرد: بعد از بازی ایران و استرالیا خیابان تمامی شهرها و روستاها مملو از زن، مرد، پیر و جوان شد که به عشق فوتبال ایران و صعود به جام جهانی آنها به خیابان ها آمدند.

 

دانشور با اشاره به اینکه 40 سال است که در ورزش شهرستان فعالیت دارد، تصریح کرد: مسئولین شهرستان در همایش های ورزشی شرکت نمی کنند و ورزش کردن در یک محیط ورزشی را برای خود عیب و کسر شان می دانند.

 

رئیس هیئت فوتبال شهرستان بزرگترین مشکل هیئت های ورزشی را مسایل مالی برشمرد و گفت: هیئت های ورزشی برای خدمت به نسل جوان احتیاج به تجهیزات و وسایل ورزشی دارند و هیچ منبع تامین مالی ندارند و مانند این است که بدون سلاح به شکار خرس برویم.

 

وی با اشاره به اینکه جوان های ما در خطر هستند، بیان کرد:با تعطیلی تیم های ورزشی، هیئت های ورزشی و در نهایت ورزش شهرستان تعطیل می شود و این سبب می شود جوانهای ما به دنبال مواد افیونی بروند که متاسفانه مثل نقل و نبات در شهر جولان می دهند و 15 نفر از بهترین ورزشکاران شهر دهدشت در دام اعتیاد گرفتار شدند.

 

دانشور با تاکید بر مورد بی مهری قرار گرفتن ورزش شهرستان و تبعیض قائل شدن در استان، بیان کرد: ببینید تبعیض تا کجاست، از 209 سکه طلا که برای پیشکسوتان استان در نظر گرفته شده بود هیچ سهمیه ای برای دهدشت، چرام، بهمئی و لنده در نظر گرفته نشد؛ آیا در شهرستان پیشکسوتی نبود؟

 

ورزشکاران باید حرفشان را بزنند

رئیس هیئت جانبازان کهگیلویه با اشاره به اینکه بگذارید ورزشکاران برای یک بار حرفشان را بزنند و اینطوری فضا را بسته نگه نداریم، افزود: امیدوارم جناب دکتر پوزش که امروز سکان فرمانداری شهرستان کهگیلویه را بر عهده دارند مشکلات حوزه ورزش را رفع کنندو نیروی انسانی کارآمد و همسو با دولت تدبیر و امید بکار گیرد بنابراین تعدیل نیروی انسانی در این شهرستان از ضروریاتی است که قطعا به ورزش کمک می کند.

 

سید کمال الدین دولتخواه با اشاره به اینکه مسئولین ما فقط آمار و ارقام ارائه می دهند ، تصریح کرد: ورزشکاران ما با بنیه مالی خود به تیم ملی راه پیدا کردند و توسط هیچ مسئولی حمایت نشده اند؛برادر من اگر نمی توانی برو کنار، لااقل چهره تان را نبینیم که عقده ای نشویم.

 

دولتخواه با توجه به استعداد خیز بودن ورزش شهرستان کهگیلویه؛ نبود تجهیزات و امکانات ورزشی و عدم نگاه قهرمانانه را از مشکلات ورزش شهرستان کهگیلویه برشمرد و گفت: برخی از هیئت ها حتی یک ریال پول دریافت نکرده اند از کجا می توانند ورزشکار تربیت کنند در حالی که در گچساران و دیگر شهرهای اطراف دارند از چمن مصنوعی استفاده می کنند ورزشکاران ما در محرومیت بسر می برند.

 

وی با بیان اینکه نقش جنسیت در امر توسعه یکی از عوامل توسعه زاست، افزود: برای ورزش بانوان در شهرستان کاری انجام نشده است.

 

دولتخواه با اشاره به اینکه زیرساخت های ورزشی در این شهرستان باید آماده شود، بیان کرد:باید نگاه قهرمانه به ورزش در شهرستان تغییر پیدا کند و با دعوت از پیشکسوتان آنها را در ورزش دخالت دهیم.

 

مدیر تربیت بدنی مدیریتش را کجا باید نشان بدهد  

در ادامه نشست  آیت اله پوش پیشکسوت کشتی ضمن تشکر از فرماندارکه جلسه ورزش را تشکیل دادند، گفت: در این 30 ساالی که در ورزش بودم شورای ورزش را به گونه ای دیگر دیدم؛ این شورای ورزش نیست، در شورای ورزش باید کارشناسان ورزشی حضور یابند و شرایط موجود در ورزش را بررسی کنند و در جلسات بعدی پیگیری کنند.

 

پوش با بیان اینکه متاسفانه ورزش ما همیشه اینطور است و ورزش ما همیشه در سایه قرار دارد، ابراز کرد: در جمع ما باید مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش و دانشگاه حضور داشته باشد و از بی احترامی به پیشکسوت ورزش شهرستان موقع سخنرانی، گلایه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه چرا ورزش ما اینقدر سیاسی است، عنوان کرد: در هیچ کدام از اماکن ورزشی ما  استاندارهای ورزش رعایت نشده، یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه استخر شنا در شهرستان لنده شد اما در همان روز افتتاح دچار مشکل شد و تاسیسات استخر شنای دهدشت پس از 15 سال دچار فرسایش شده است و احتیاج به تعمیر اساسی دارد؛ مدیر تربیت بدنی مدیریتش را کجا باید نشان بدهد.

 

پوش با بیان اینکه مدت 30 سال است که در ورزش ضایع شده ایم و باید درجه جانبازی ورزشی به ما بدهند، افزود: جناب فرماندار اگر می توانید در ورزش تاثیر گذار باشید جلسه برگزار کن، ما تربیت بدنی میرویم اعلام می کنند که یک نفر بیاید از جانب همه صحبت کند؛ شما چرا اینقدر به دور از مسائل ورزش هستید؛ فلسفه شورای ورزش چیز دیگری است.

 

این پیشکسوت کشتی با اشاره به اینکه همه ورزشکاران بی انگیزه شده اند، گفت: کسی از مسئولان ادارات را سراغ دارید که حتی برای سلامتی کارمندان خودش در ورزش هزینه کند آنوقت انتظار داریم جوانها با دست خالی این کار را بکنند.

 

وی با بیان اینکه خیلی از مسئولین ورزشی شهرستان ما مشکل روانی دارند و باید به روانپزشک مراجعه کنند، بیان کرد: جناب فرماندار باید شورای ورزشی ای تشکیل شود که به دور از هیاهو و هیجان، بیشتر به جای حرف عمل کنند.

 

ورزش باعث ایجاد نشاط و انگیزه در جامعه می شود

در این نشست فرماندار کهگیلویه که آخرین سخنران جلسه بود ضمن قبولی طاعات و عبادات ورزش را دارای دو بعد قهرمانی و همگانی دانست و افزود: در جامعه ای که ورزش نیست قطعاً خیلی از مسائل ضداخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 

فرماندار کهگیلویه یکی از ثمرات ورزش را روحیه همکاری و آستانه بالای تحمل همدیگر دانست و گفت: ورزش می تواند باعث ایجاد نشاط و انگیزه و کشف استعدادهای نهان فرزندان و خانواده ها و کارکنان باشد که همۀ ما باید دست به دست هم دهیم و این موضوع را پیگیری کنیم.

 

وی با نامناسب خواندن جو حاکم بر جلسه، افزود: برای اولین بار است که در جمع شما حاضر می شوم و شناختی به شما و هیئت های ورزشی شهرستان ندارم مدیریت ورزش، هیئت های ورزشی و ورزشکاران مشکلات خودشان را به صورت مکتوب در اختیار فرمانداری قرار دهند و من بررسی خواهم کرد و آنچه که در توان ماست کمک می کنیم.

 

پوزش پوزش قول مساعد دادند که با تک تک هیئت ها دیدار داشته باشند و مشکلات آنها را بررسی کنند، بیان کرد: من درست نمی بینم در چنین جلساتی عمومی این طور که فضا، فضای مناسب نباشد که بتوانیم مشکلات هیئت های ورزشی را بررسی کنیم.

 

حاشیه های بعد از تجلیل

در خاتمه از برخی روسای هیئت های ورزشی شهرستان تجلیل شد که انتقاد شدید دیگر هیئت های ورزشی را در پی داشت که با وساطت فرماندار و قول پیگیری این مشکل پایان یافت.

 

رئیس هیئت شنای کهگیلویه در حاشیه جلسه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه ما در سطح ناجیان غریق کلاس های مختلف ورزشی برگزار کردیم در طول سه سال گذشته یک ریال به حساب هیئت های ورزشی واریز نشده است.

 

وی با بیان اینکه ضعف در مدیریت ورزش دهدشت بیداد می کند، گفت: بعضی از هیئت هایی که از آنها تجلیل شد اصلا فعال نیستند و حتی زحمت حضور در این جلسه را به خود ندادند.

نجاری مسول هیئت ورزش های رزمی با اشاره به اینکه برای اعزام تیم ها و کلاسهای مربیگری هیچ کمکی به آنها نشده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه در این چند سال از هیئت های فعال بوده اما از ایشان تجلیل نشده است.

 

عین الله اخوان رئیس مجمع امور صمفی شهرستان با گلایه از ورزشکاران، بیان کرد: ما همیشه میهمانسرای مجمع را با تمام امکانات در اختیار ورزشکاران قرار می دادیم و در حد توان به آنها کمک کردیم اما امروز اعلام کردند که هیچ کمکی نکردند. 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک