آخرین اخبار

28. خرداد 1394 - 15:35   |   کد مطلب: 1983
گل محمد امينه گفت: در اين طرح علاوه بر امرارومعاش خانواده خود بيش از شش كارگر را به اشتغال گرفتم كه از محل درآمد اين باغ، چند خانواده با كار كردن در اينجا از مشكلات مالي زندگي خود نجات يافتند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، گل محمد امينه گفت: در اين طرح علاوه بر امرارومعاش خانواده خود بيش از شش كارگر را به اشتغال گرفتم كه از محل درآمد اين باغ، چند خانواده با كار كردن در اينجا  از مشكلات مالي زندگي خود نجات يافتند.

گل محمد امينه كارآفرين تلاشگر در بخش كشاورزي از روستاي بناري ديشموك در گفتگو با خبرنگار ابن پايگاه گفت: با داشتن 13 هكتار زمين و  از محل دارايي 30ميليون ريالي از هزينه شخص خود و بدون هيچ پشتوانه مالي ديگري و يا وامي، در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي شروع به فعاليت نموده‌ام.

وي افزود : در حال حاضر در اين 13 هكتاري زمين بيش از 5150 درخت دارم از جمله 1200 گردو، 2500 سيب و بقيه هم گلابي، انگور، انجير زردآلو، هلو، شفتالو، آلبالو، آلو، گيلاس، خرمالو و تعداد زيادي گياهان دارويي و درختان جنگلي در اين زمين كاشت و از آنها كسب امرار و معاش مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: در اين طرح علاوه بر امرارومعاش خانواده خود بيش از 6 كارگر را به اشتغال گرفتم كه از محل درآمد اين باغات، چند خانواده با كار كردن در اينجا  از مشكلات مالي نجات يافتند.

اين كشاورز كارآفرين اضافه كرد: باتوجه به اينكه اين باغ بيش از 13 هكتار زمين است، به علت نداشتن پشتوانه مالي، براي گسترش طرح با مشكلات كم‌آبي و كمي  بودجه مواجه هستيم.

 

وي از مسئولان خواست تا در اجراي چنين طرح‌هايي مردم را ياري كنند تا بتوانند با تكيه بر توليدات داخلي و در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي بيش از پيش موفق‌تر باشند.

 

گل‌محمد امينه خاطرنشان كرد: در صورت حمايت‌هاي مالي مسئولان، پيش‌بيني مي‌كنم در اين باغ بيش از 40 نفر كارگر را به اشتغال بگيريم.

همسر گل‌محمد امنيه كشاورز برتر ديشموكي هم در اين زمينه گفت: در اين باغ همپاي شوهر خود كار مي‌كنيم و از درآمد اين كار هم الحمدالله راضي هستيم و خداوند بزرگ را شاكريم.

همسر اين كشاورز كار آفرين از مسئولان درخواست كرد تا در رفع مشكلات چنين طرح‌هايي مردم را ياري كنند تا ريشه بسياري از مشكلات ازجمله بيكاري جوانان كَنده شود.

يكي از كارگران شاغل در اين باغات گفت: بيش از 6 سال است كه در اينجا مشغول به كار هستم و با ياري خداوند و لطف آقاي امينه كه در راه‌دازي اين باغ و به كارگيري ما در آن كمك كرد تا بتوانيم با اشتغال در اينجا به امرارومعاش خانواده خود بپردازيم، رضايت كامل  را داريم .

وي همچنين از مسئولان خواست تا چنين افرادي را همكاري كنند تا بتوانند روز به روز پيشرفت بيشتري داشته باند.

 

كارگر ديگر شاغل در اين باغ هم از گفت : بيش از 4 سال است كه در اينجا مشغول به كار و امرارومعاش خانواده خود هستيم و الحمدالله از لحاظ مالي احساس نگراني نيست و در رفاه به سر مي‌بريم.

عادل محتشمي رئيس جهاد كشاورزي ديشموك هم در بازديدي كه از اين طرح داشته است در مورد طرح باغات اين كشاورز برتر ديشموكي اظهار كرد: اين باغ يكي از طرح‌هاي برتر و نمونه كشاورزي ديشموك است كه در روستاي بناري صورت گرفت.

 

وي افزود: در اين باغ 13 هكتاري بيش از 17 نوع درخت كاشت شده است كه وضعيت مناسب آب‌و هوايي اين منطقه را نشان مي‌دهد.

 

رئيس جهاد كشاورزي ديشموك خاطرنشان كرد: تنوع مختلف گونه‌هاي گياهي در اين باغ باعث شد كه اين طرح لقب باغ گياه‌شناسي را به خود بگيرد.

 

وي همچنين گفت: طبيعت سرسبز و زيباي روستاي بناري اين باغ را به نگيني در دامن اين روستا تبديل كرده است.

اين مسئول وجود خاك حاصل‌خيز و شرايط مساعد محيطي را از مهمترين زمينه‌هاي براي توسعه بخش كشاورزي در اين منطقه عنوان كرد.

 

محتشمي خاطرنشان كرد: مركز خدمات جهاد كشاورزي ديشموك براي توسعه و تشويق مردم نسبت به احداث طرح‌هاي كشاورزي، با در اختيار داشتن كارشناسان مجرب به منظور آموزش باغداران در زمينه‌هاي مختلف غرس باغات، تغذيه، احداث باغت با كشاورزان آماده همكاري با كشاورزان مي‌باشد.

وي تنها راه توسعه و گسترش طرح‌هاي كشاورزي در اين منطقه را در اختيار قرار دادن تسهيلات بانك كشاورزي، تامين آب مورد نياز از طريق احداث استخر و بهسازي چشمه‌ها عنوان كرد.

 

وي همچنين اعطاي تسهيلات بلاعوض به افراد واجد شرايط را براي قطره‌اي كردن سيستم آبياري پيشنهاد داد.

 

رئيس جهاد كشاورزي ديشموك از مهمترين عوامل عدم توسعه كشاورزي اين منطقه را نداشتن توان مالي كشاورزان براي احداث طرح‌هاي كشاورزي، دسترسي نداشتن به جاده‌هاي مناسب ارتباطي و عدم استفاده صحيح از منابع آب و خاك عنوان كرد.

 

محتشمي متذكر شد:‌ از مزاياي توسعه باغات در ايت منطقه را مي‌توان علاوه بر ايجاد منبع درآمد و ايجاد اشتغال باعث جلوگيري بي‌رويه روستائيان به شهرها، سرسبزي و طروات منطقه،براي جذب گردشگران به منطقه مي‌شود كه اتنظار مي‌رود با حمايت مسئولينو تلاش مردم گام‌هاي مهمي در رونق كشاورزي اين منطقه برداشته شود.

انتهاي پيام: و/آ

********************

گزارش و عكس: وحيد آهنگ

********************

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک