آخرین اخبار

30. آذر 1402 - 13:57   |   کد مطلب: 11388
شهروندان دهدشتی با گلایه از از عملکرد شورای شهر بر این عقیده‌اند که در این دوره شورای شهر دهدشت کوچک‌ترین توجه ای به حوزه شهری و زیرساخت های آن نشده است.

نقش شورای‌های اسلامی شهروروستا دربرنامه ریزی، توسعه مباحث عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی وامورات روزمره شهرداری‌ها بر کسی پوشید نیست و هرچه که نظارت بر کار شهرداری های منسجم‌تر و دقیق‌تر باشد، شاهد تحولات اساسی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

 

اما امروز در شهر دهدشت کارکرد این شورا ها به گونه ای دیگر است، در حالی که از عمر چهار ساله شورای ششم شهر دهدشت بیش از ۲ سال سپری شده است شهروندان از عملرد آنها ناراضی هستند.

 

شهروندان دهدشتی با گلایه از از عملکرد شورای شهر بر این عقیده‌اند که در این دوره شورای اسلامی کوچک‌ترین توجه ای به حوزه شهری و زیرساخت های آن نشده است.

 

شهروندان این شهر به وضوح دریافته اند که اعضای شورای شهر دهدشت آنقدر سرگرم دعواهای شخصی خود شده اند که به کلی وظیفه اصلی خود را فراموش کردند، اینجا شورا به عنوان یک ابزار است که تنها برای مقاصد شخصی و قومی مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر کسی از آن برای منافع عمومی استفاده می کند.

 

 آنها از اینکه شورای شهر در دهدشت هنوز به صورت طایفه ای و سلیقه ای است نگرانند و عقیده دارند که مردم باید این موارد را کنار بگذارند و افراد شایسته را برای حضور در شورای شهر خود انتخاب کنند تا تحولی در وضعیت موجود شهر دهدشت به وجود بیاید.

 

اینکه اعضای شورای شهر به مردم در زمان انتخابات وعده هایی می دهند اما تا پایان دوره خدمت خود فراموش می کنند و با شروع زمان ثبت نام، به بهانه اینکه بودجه نداشتیم و نتوانستیم کاری کنیم دوباره همه برای جلب نظر مردم هستند، بسیار نگران کننده است.

 

 بارها در پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبری مختلف دهدشت، گزارش‌های متعددی در خصوص ضعف عملکرد شورای شهر ومدیریت شهری بر روی خروجی آنها قرا گرفت اما متاسفانه اعضای شورای ششم دهدشت گوششان بدهکار نیست و در بی‌خیالی و عدم نظارت شورای شهر، این شهر تاریخی در حال صدمات زیادی در عرصه شهرسازی است.

 

 در همین راستا یازده آذرماه خبری از سوی فرزاد بابکان‌پور مدیرکل امور شهر و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر روی خروجی سایت های استان با عنوان فرصت ۱۴ روزه به اعضای شورای دهدشت برای رفع مشکلات داده شد که در صورت عدم رفع مشکلات در زمان تعیین‌شده، روند انحلال شورای اسلامی شهر دهدشت در دستور کار قرارخواهد گرفت.

 

 بابکان‌پور گفته بود: با توجه به وضعیت بحرانی بهداشتی در سطح شهر دهدشت ۱۴ روز برای برطرف کردن مشکلات فرصت داده شد که در صورت برطرف نشدن آنها در زمان تعیین شده، روند انحلال شورای اسلامی شهر دهدشت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 وی عنوان کرده است: با توجه به گزارشات واصله مردمی در خصوص وضعیت بحرانی نظافت، رفت و روب، تمیزی جداول، خیابان‌ها، کوچه‌ها، بلوارها، میادین، پارک‌ها، و سیل‌بندها و جمع‌آوری زباله روز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری طبق رسالت و وظیفه ذاتی جهت بازدید و سرکشی دوره‌ای خود از شهر دهدشت بازدید کرد.

 

 مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزوده است: در این بازدید که رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت و دیگر اعضای شورا به اتفاق نماینده شهرداری در غیاب سرپرست شهرداری و دیگر مسئولان شهرداری و پیمانکار تامین خدمات جمع‌آوری زباله، نظافت جداول، جاروب خیابان‌ها، کوچه‌ها، بلوارها، میادین، پارک‌ها و سیل‌بندهای شهر دهدشت با توجه به دستور مدیرکل و هماهنگی مجموعه شورا و شهرداری دهدشت نیز حضور داشتند که مراتب اعتراض به آنها داده شده است.

 

همچنین فرماندار کهگیلویه نیز در جلسه شورای ترافیک با براز تاسف از سیمای شهری مرکز شهر دهدشت گفته است: در مشاهده میدانی وضعیت پاکسازی معابر و تنظیف در محوطه های مسکن ملی و سمغان اسفبار است.

 

محقق زاده افزوده است: شهرداری در تمام نقاط شهر در این مقوله ضعیف عمل کرده و بنظر می رسد شورایی که مردم جهت رفع مشکلات شهری و ایجاد راهکار در بوجود اوردن فضای شهری زیبا و سالم انتخاب کرده اند، هیچ تلاشی نمی کند.

 

زباله‌های رها شده در گوشه و خیابان‌های سطح شهر، جداول مملو از آشغال و بوی تعفن کانال‌ها موجب تجمع انواع حشرات شده و سلامت مردم را تهدید می‌کند، هر چند بارها گزارش‌های متعددی در خصوص ضعف مدیریت شهری بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت اما متاسفانه گوش اعضای شورای ششم دهدشت بدهکار نیست و در بی‌خیالی و عدم نظارت شورای شهر، دهدشت به یک زباله‌دان تبدیل شده است.

 

 

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک