آخرین اخبار

25. آذر 1402 - 6:58   |   کد مطلب: 11384
پس از ۱۷ سال چشم‌انتظاری سه رئیس‌جمهور، هشت استاندار و ده‌ها مدیرکل، زورشان به تکمیل یک پروژه ۲۰۰ میلیون‌تومانی در قلب شهر یاسوج نرسید تا امروز برای تکمیل آن میلیاردها تومان پول و اعتبار ملی لازم باشد.

دی‌ماه سال ۱۳۸۵ در دولت محمود احمدی‌نژاد کلنگی بر زمین زده شد تا ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمدی همچنین جنوب ایران دلخوش به ساخت هتل ورزشی شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع در پنج‌طبقه شامل رستوران، خوابگاه، ۲۸ اتاق به تعداد ۲۴۰ تخت، ۸ واحد سوئیت و سالن آمفی‌تئاتر باشند، رؤیایی که پس از ۱۷ سال با حضور چندین دولت، استاندار و مدیرکل ورزشی همچنان تحقق‌نیافته و عمره سازه‌ای این پروژه به پیری می‌رسد.

 

 

بر اساس نخستین موافقت‌نامه انجام شده هتل ورزشی شهر یاسوج باید تا سال ۸۸ با اعتباری به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تکمیل می‌شد؛ اما امروز بعد از گذشت ۱۷ سال از کلنگ‌زنی آن ده‌ها میلیارد تومان اعتبار لازم است تا این پروژه تکمیل شود، پروژه‌ای که در حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس علم مهندسی در حوزه ساخت‌وساز عمر مفید ساختمان‌ها بین ۲۵ تا ۳۰ سال برآورد شده و اگر تا سه سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد فقط ۱۰ سال می‌توان از آن استفاده کرد.

 

 

مشکل عدم تکمیل پروژه هتل ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد به تحریم‌های ظالمانه دشمنان ارتباطی ندارد و به نظر می‌رسد مسئولان خبر ندارند که این پروژه در استان وجود دارد و باید با اهتمام ویژه‌ای در تکمیل آن تلاش کنند و شاید هم به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی ورزشگاه ۱۵ هزارنفری مرکز استاندارد خاک می‌خورد نباید بیش از این در زمین ورزش بهایی پرداخت.

 

 

به نظر نگارنده که البته کارشناسی نیست و از سر دلسوزی بیان می‌شود شاید مسئولان وقتی بررسی می‌کنند می‌بینند از عمر ۲۵ساله یک پروژه ۱۷ سالش صرف تکمیل ۶۰ درصد کار شده و پولی نیست تا به مابقی کار تزریق شود و اوضاع تکمیل آن به قول طنزنویسان قاراشمیش هست و زور کانال بی‌خیالی می‌چربد بهتر است حداقل پروژه در اختیار میراث‌فرهنگی قرار دهند تا آیندگان از آن عبرت بگیرند.

 

 

در پایان این گزارش آدرس پروژه برای سرکشی بهتر مسئولان درج می‌شود و البته استفاده از مسیریاب روی نقشه توصیه می‌شود، یاسوج، دولت‌آباد، بلوار قرنی، مجموعه ورزشی شهدای دولت‌آباد بازدیدی داشته باشند.

 

 

 

انتهای خبر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک