آخرین اخبار

29. فروردين 1401 - 19:08   |   کد مطلب: 10538
اهالی چند روستای شهر سرفاریاب شهرستان چرام که مدت هاست با مشکل کمبود آب مواجه هستند خواستار رفع این مشکل از مسئولان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ یکی از ضروریات زندگی هر جامعه ای داشتن آب شرب پایدار و بهداشتی بوده به گونه ای که مردم نیز برای رسیدن به این آب سالم دچار رنج و زحمت نشوند.

اما هنوز در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم برخی روستاها هستند که برای رسیدن به اب آشامیدنی باید ساعت ها پیاده روی کرده تا به چشمه های آب رسیده و آب را با طی مسافت زیاد بر دوش یا به وسیله حیوانات به روستا و منزل ببرند.

با توجه به بارش‌های کم در سال گذشته و فرا رسیدن گرمای زود هنگام بدون شک مشکل تامین آب روستا‌ها در مناقط گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه خواهیم شد چرا که منابع پایدار و مطمئن برای تأمین آب روستا‌ها وجود ندارد.

در همین خصوص اهالی چند روستای شهر سرفاریاب از توابع شهرستان چرام مدت هاست با مشکل کمبود آب مواجه هستند و خواستار رفع این مشکل از مسئولان شدند.

کشاورز یکی از اهالی این روستا گفت: در طول هفته آب روستا جیره بندی بوده مجبور هستیم بیش از ۲ کیلومتر راه تا چشمه رفته و آب برای مصارف روزانه بیاوریم.

تقوی گفت: شبکه داخلی روستا منبع ذخیره اب شرب و خط انتقال اب از سرچشمه دارای مشکلات است.

وی افزود: شغل روستاییان دامداری است و مردم نمی دانند این آب جیره بندی را برای خود و یا احشام به مصرف برسانند لذا از مسئولان تقاضامندیم به مشکل اب رسیدگی کنند.

مسئول ابفای سرفاریاب در این خصوص گفت: مکاتبات مورد نیاز انجام گرفته و مخزن کاملا فرسوده بوده و نیاز به احداث منبع جدید دارد.

فرزین کشاورز افزود: خط انتقال که از چشمه امامزاده حمزه است باید در دستور کار قرار گیرد که با مکاتبات انجام شده و تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی صورت گرفته و یا از اعتبارات مناطق محروم در سال جدید احتمالا تامین اعتبار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم بست که این کار سریعتر انجام گرفته و مشکل آب این روستا ها رفع گردد.

در صورت تأمین نیازهای اولیه روستائیان که آب شرب سالم و بهداشتی از جمله مهمترین آنها می باشد و حمایت از آنها، شاهد برگشت روستائیان از حاشیه شهرها به روستاها خواهیم بود و توسعه و عمران روستایی سبب می شود مهاجرت معکوس صورت گیرد و ماندگاری مردم در روستاها افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک