آخرین اخبار

22. فروردين 1401 - 9:51   |   کد مطلب: 10513
با انتصاب شهردار دهدشت انتظار می‌رود برای احیای روح مرده این شهر فکری به حال توسعه و تغییر شهر انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛

شورای ششم شهردهدشت  که چهاردهم مرداد ماه کار خود را آغاز کرد و طبق قانون  در اولین و مهم‌ ترین قدم  بعد از مراسم تحلیف، مکلف به تعیین و تکلیف انتخاب شهردار این شهر بوده اما  اندیشه‌های حاکم بر  شورای شهر دهدشت موجب شد تعیین شهردار به تعویق افتد و بعد از کش و قوس های فراوان و ضرب العجل دادستانی و فرماندار وقت کهگیلویه انتخاب شهردار در دستور کار اصلی شورا  قرار گرفت که "علی رضا نکویی" با چهار رای موافق از مجموع هفت رای اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت به عنوان شهردار منتخب برگزیده شد.

 

از زمان انتخاب و معرفی شهردار  روند استعلام و بررسی صلاحیت شهردار منتخب در کمیته تطبیق و احراز وزارت کشور روند فرسایشی به خود گرفت تا بعد از گذشت ۶ ماه با حکم استاندار کهگیلویه وبویراحمد بعد از ماه ها بلاتکلیفی و معطلی مدیریت شهری در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شهردار دهدشت منصوب شد و بعد از کشمکش های فراوان بالاخره مردم دهدشت شهردار خود را  شناخت.

 

سخنی با شهردار  در خصوص مشکلات پیش رو

 

آزموده را آزمودن خطاست

 

شهر دهدشت به دلیل ضعف مدیران و مسئولان شهری و ناکارآمدی شورای های شهر و شهرداران ادوار مختلف از لحاظ بصری، چهره نامطلوبی به سیمای شهر‌ی بخشیده و شهر را نازیبا کرده است.

 

اقای شهردار! مشکلات و معضلات شهر تاریخی بلادشاپور مرثیه هفتاد من است که برای حل آنها باید کفش آهنی به پا کرد.

همه مصیبت وارده بر شهرداری  از جمله عدم دارمد پایدار ، بدهی میلیاردی سایر ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی به شهرداری، تعویق دستمزد کارمندان و کارگران، عدم وجود ماشین آلات و ... همه از کوچک و بزرگ حتی رسانه های خارج نشین از حفظ هستند.

 

وقتی  برای تصدی صندلی ریاست شهرداری پا پیش گذاشته و از طرف اعضای شورای شهر انتخاب شدید از این مسائل اگاهی کافی داشته اید. پس بعد از این کم کاری های مدیریتی خود را گردن شهرداران سابق و  مشکلاتی که از قبل شهرداری با آن دست به گریان بوده نیندازید و از هم اکنون برای رفع این معظلات چاره اندیشی کرده و ماهانه گزارش عملکردی از رفع مشکلات به مردم ارائه دهید. و درآمد پایدار و جذب اعتبارات خارج از استان را نیز باید در اولویت کار مجموعه شهرداری‌ قرار دهید.

 

اقای شهردار! مانند اعضای شورای شهر و مدیران سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان کت و شلوار اتوکشیده با ماشین اداره از کنار مشکلات  شهر عبور نکنید.

گاهی در سطح شهر، خیابان‌ها، محلات و کوچه های بالا و پایین شهر پیاده روی کنید تا از نزدیک مشکلات و معضلات شهر را ببینید و لمس کنید.

اقای شهردار!  مشکل مردم شهر تاریخی بلادشاپور مسئله عدم ساماندهی معابر ، خاکی بودن برخی کوچه های شهر، آسفالت های معیوب و چل تیکه به قدمت بلادشاپور است که تا کنون برای مرمت آن چاره اساسی اندیشیده نشده و شورا و شهرداران قبل تاکنون نتوانستند این معضل شهر را چاره کنند. در خصوص سد معبر در پیاده روه و عدم رعایت حقوق شهروندی جای کار دارد.

 

اقای شهردار! دهدشت فقط چهار راه جانبازان، ازادگان و ۱۸۰ دستگاه نیست و محلات قدیم شهر از جمله محدوده پارک جنگلی،گلزار، ۶۰ دستگاه، اب و فاضلاب،... نیز دیده شوند.

 بحث فاضلاب شهری در منطقه گلزار به یک غده سرطانی برای ساکنان این منطقه تبدیل شده و وعده مسقف شدن آن عنوان شد اما با روند لاک پشتی این طرح معلوم نیست پایان این پروژه به عمر مدیریت شما برسد یا خیر!

---

  آقای شهردار! در سالیان گذشته از فساد مالی و پارتی در جذب نیروهای بیش از نیاز شهرداری در ادوار پیشین سخن بسیار گفتند که مشکلات عدیده‌ای را نیز برای شهر به‌وجود آورده اما پیشنهاد می‌شود از همین روزهای اول به آسیب‌شناسی  این موضوع بپردازید که خدای ناکرده زمینه‌ اتفاق مجدد فراهم نشود. شفافیت شما در فعالیت و اطلاع‌رسانی به مردم می‌تواند علاوه بر بازسازی اعتماد از دست رفته عمومی شهروندان، مشارکت بیشتر آنان را نیز در پی داشته باشد.

 

اقای شهردار! ورودی های هر شهر قلب آن شهر محسوب می شود این مشکل اساسی ساماندهی شود، و وضعیت بی روح مبلمان شهری، جمعه بازار، بازار روز، مجتمع تجاری امام رضا ع، طرح جامع شهری و ... چاره اندیشی کرده و فکری اساسی به حال توسعه شهر کنید.

 

اقای شهردار! مشکلات گلزار شهدای دهدشت بین شهرداری و بنیاد شهیدشهرستان مدام در حال پاسکاری است و تاکنون این مشکل بعد از سالها به نتیجه نرسیده است و زینده شهر شهید پرو دهدشت نیست که گلزار شهدای این شهر در بین ادارات در حال رفت و امد باشد.

 

تپه نور الشهدا که از جمله مکان گردشگری مذهبی شهر محسوب می شود دارای   مشکلات زیادی مانند  راه ارتباطی و جاده دسترسی، راه پله ها تا ساختمان های متروکه اطراف این بنا همه و همه به معضلی برای شهر تبدیل شده است که می طلبد برای این موضوع چاره اندیشی شود و نیز  در خصوص تنها غسالخانه شهر که از وضعیت نامطلوبی برخوردار است فکری اساسی شود.

 

 معضلات شهر بسیار بوده  و تا همین جا به بیان برخی از آنها پرداخته شده بسنده کرده اما امید است شهردار منتخب تدابیری برای سیمای آفت زده شهر دهدشت بیندیشند تا معمای عدم حل مشکلات  منظر عبوس و درهم دهدشت، به یک انسجام و هماهنگی بصری مطلوب برسد  و این پایگاه خبری  مرتب پیگیر رفع این مشکلات بوده و گزارش عملکرد و رفع معظلات را به مردم خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک