آخرین اخبار

1. اسفند 1400 - 16:02   |   کد مطلب: 10347
درشهرستان کهگیلویه این روزهاوباشدت گرفتن بیماری کرونا و تنها روزانه امید خانواده‌ها که برای بهبودی عزیزانشان در جستجوی سرم هستند،با دست خالی از داروخانه ‌‌ها برگشتن خاموش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ این روزها که شهرستان کهگیلویه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و به گفته مسئولان شبکه بهداشت شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ مراجعه کنند کرونایی در اورژانس بیمارستان دهدشت را تجربه کردند، معضل کمبود دارو به دغدغه اصلی بیماران تبدیل شده و خانواده های آنان باید برای پیدا کردم سرم تزریقی ساعت ها در صف داروخانه بماند و بعد با موجود نبودن سرم از طرف متصدی داروخانه روبرو می شوند ، و خانواده های بیماران کرونایی مضطرب و نگران شهر به شهر دنبال تهیه سرم برای عزیزان خود باشند.

 

 

 

معضلی که برای خانواده های شهرستان کهگیلویه آنها را در به در کوچه و خیابان های شهرهای دیگر و حتی استان های همجوار در پی یک قلم داروی کرونایی سرگردان هستند، قابل لمس است، اما قطعا با مدیریت صحیح و به موقع مسئولان امر می تواند نگرانی و دغدغه مردم را به حداقل برساند.

 

 

 

این نگرانی ها آنقدر گسترش پیدا کرده که در ستاد کرونای شهرستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان به آن واکنش نشان داده و آن را از پایه بی اساس خواند، این در حالی است که می توان به صورت افراد ناشناس به برخی از داروخانه های شهر سر زده تا از نزدیک با مشکلات و دغدغه مردم روبرو شود.

 

 

 

این آشفته بازار دارو در شهر دهدشت که تنها یک بیمارستان دارد و دو شهرستان لنده و چرام را نیز تحت پوشش خود دارد، موجب ناراحتی و دغدغه تهیه این قلم دارویی بر پریشانی و اضطراب مردم افزوده است و آنها از کمبود سرم در داروخانه ها گلایه مند هستند و کمبود سرم تزریقی انان را نگران کرده است.

 

 

 

 در سی و یکمین نشست شهرستانی کرونای کهگیلویه، رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر با کمبود سرم مواجه نیستیم، گفت: داروخانه های سطح شهر همه سرم به اندازه کافی دارند و بنا به دستوری که به داروخانه ها داده شده است فقط در هر نسخه یک سرم به افراد داده خواهد شد.

 

 

 

منصور تقوی افزود: شهروندان بیش از یک سرم تقاضا دارند و وقتی با جواب منفی داروخانه هاروبرو می شوند می گویند سرم در شهر کم یاب است.

 

 

 

در همین خصوص بخشدار مرکزی شهر دهدشت نیز در این نشست با رد سخنان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در خصوص عدم کمبود سرم در داروخانه ها گفت: یک ساعت در یکی از داروخانه ها معطل دریافت نسخه بوده که بعد از اینکه نوبت وی رسیده اعلام کردند سرم ندارند.

 

 

 

طاهری افزود: اگر به گفته مسئولان بهداشتی شهرستان کمبود سرم نیست، حتما داروخانه ها در این بین به احتکار دست زدند و این قضیه از طرف آها باید دقیق بررسی شود.

 

 

 

یادمان باشد کمبود دارو، سرم و ... در شرایطی که یکی از عزیزان خانواده ها به کرونا مبتلا شده فشار مضاعفی هم بر بیماران و هم دیگر اعضای خانواده وارد می کند و می طلبد مسئولان امر، با توجه اینکه اعلام شده وارد پیک ششم کرونا شده‌ایم و سویه اومیکرون و دلتا با هم تلاقی کرده است در کمبود سرم چاره ای اساسی اندیشده شود که بیماران و خانواده‌ها تنها دغدغه‌ درمان داشته باشند در استرس کمبود سرم روزگار خود را سپری نکنند.

 

 

فیلم

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک