آخرین اخبار

14. بهمن 1400 - 7:32   |   کد مطلب: 10331

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ سرپرست فرماندار کهگیلویه در این آئین رونمایی از پوستر جشنواره سیمرغ  گفت: دستگاه های فرهنگی آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را  به نسل های آینده انتقال دهند تا این مورد در راستای اعتلای نام ایران اسلامی  مورد توجه قرار گیرد.

 

عبدالعزیز موسوی بیان اینکه آنچه از انقلاب کردن مهم‌تر است حفظ انقلاب است، گفت: همه دنیا منتظر بودند ببینند که آیا این انقلاب در مسیر خود باقی می‌ماند یا مانند شهابی در آسمان ظلمانی عصر حاضر، پیدا و پنهان می‌شود و این مسئله رسالت امروز ما را مشخص می‌کند.

 

وی تصریح کرد: در همان اوایل انقلاب اسلامی این حرکت عظیم بر ملت‌های آزادی‌خواه جهان تاثیر گذاشت و هم‌اکنون نیز بعد از گذشت چهل و سه سال از انقلاب حقانیت کلام و راه حضرت امام(ره) خودش را نشان داده و اکنون هیچ کس بر این شک ندارد که سرآغاز جنبش‌های اسلامی منطقه و حتی قیام‌های اروپا و آمریکا ناشی از انقلاب خمینی کبیر(ره) است.

 

موسی ادامه داد: فرهنگ دارای معانی و مفاهیم بین المللی است و بخش بزرگی از جامعه و ملت ها را فرهنگ تشکیل می دهد.

 

وی اظهار داشت: انقلاب ما یک نظام دینی و اسلامی است که باید در آن کار فرهنگی مبتی بر احکام دینی و اسلامی صورت گیرد تا شاهد نتیجه آن در جامعه باشیم.

---

سرپرست فرمانداری کهگیلویه گفت: در مسیر تاریخی فرهنگ ، سنت های غلطی وارد آن شده است و یکی از وظایف و رسالت ما فرهنگیان، و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند آن است که این سنت ها را از فرهنگ ما بزداییم.

 

موسوی افزود: جامعه ما با یک سری مشکلات و معظلاتی روبرو است که ناشی از عدم کارکرد در حوزه فرهنگ است که بعضا به یک موضوع اجتماعی حاد و امنیتی نیز تبدیل می شود.

 

 

وی تصریح کرد: برپایی جشنواره ها در مناسبات تاریخی ، ملی و ذهبی می تواند فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی به نسل بشناساند و جواغ را از سرگردانی و بی هویتی رهایی بخشد.

---

رئیس اموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه ماهیت اصلی انقلاب اسلامی در واقع معنویت و خدایی بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران با رویکرد استقلال، آزادی و عدالت و با حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی است.

 

فضل الله گنجی پور افزود: ثمره انقلاب و تاثیرات مثبت آن را در جهان، در قلب آسیا و اروپا شاهد هستیم.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، تحولاتی ژرف و بنیادین در ساختار داخلی ایران و تحولاتی جهانی، و حکومتی الهی به ارمغان آورد. امروزه نه‌تنها اندیشمندان و نظریه‌سازان بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان، به عظمت و کارآمدی آن اعتراف دارند.

 

گنجی پور با اشاره به اینکه ما باید از طریق فرهنگ، پیروزی انقلاب را  نهادینه کنیم بیان داشت: با برنامه های فرهنگی و هنری و برپایی جشنواره ها می توان در بین قشر دانش آموز و نسل جدید تاثیرگذار بود.

---

 رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از پوستر نخستین جشنواره «شعر و داستان نوجوان ققنوس»  : امروز  از پوستر اولین جشنواره شعر و پوستر ویژه نوجوانان در سطح مدارس شهر این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه و با همکاری انجمن ادبی ققنوس با حضور مسئولین شهرستان و مدیران مدارس رونمایی شد.

 

ایرج کاظمی جو با اشاره به اینکه انقلاب را در آیینه جشنواره ققنوس ببینید، افزود: نخستین جشنواره شعر و داستان نوجوان ققنوس با موضوع آزاد در راستای شناسایی استعداد های نوجوانان و ارتقا و غنی‌سازی حوزه ادبیات ، در شهرستان  از اول برگزار شد.

 

وی  با اشاره به اینکه علاقه‌مندان  تا ۱۵ اسفند فرصت دارند ارسال خود را این جشنواره ارسال کنند،  تصریح کرد: برنامه در دو بخش شعر در قالب های کلاسیک _ شعر نو یا نیمایی_سپید، شعر گویشی و در بخش داستان در قالب داستان کوتاه_داستانک و قصه در شهرستان کهگیلویه برگزار خواهد شد.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پایان یادآور شد: به چهل نفر از برگزیدگان در بخش های مختلف با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی در جشنواره شعر بلادشاپور تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک