آخرین اخبار

17. دى 1400 - 11:05   |   کد مطلب: 10281
کارشناس مسائل مذهبی بااشاره به اینکه نقش وجایگاه مادر در تربیت نسل ولایتمدار بی‌بدیل است،گفت: مادران باید سعی کنند که مکتب سردار سلیمانی را به عنوان الگوی عینی برای خود و فرزندانشان نهادینه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ دکتر زهرا نیاپرست کارشناس مسائل مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست تربیت نسل سلیمانی در دهدشت با اشاره به رشادت ها و مجاهدت های سردار سلیمانی دوران هشت دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: حاج قاسم الگویی تمام عیار از مکتب امام حسین(ع) است و وجود این شهید نه تنها یک الگو برای مردم ایران بلکه الگویی بین‌المللی برای تمام انسانهای آزاده ای تبدیل شده است  که داعیه‌دار دفاع از حق و مظلوم  را در سر دارند.

 

 

وی با بیان اینکه شخصیت شهید سلیمانی  متعلق به یک قشر و گروه خاصی نیست بلکه سردار، محبوب همه قلب ها در تمام زمان ها است افزود:  با توجه به اینکه دشمن تربیت نسل جوان ما را هدف قرار داده لازم است زنان و مادران ما متوجه این خطر باشند و در جهت تربیت نسلی سلیمانی تمام همت خود را به کار گیرند.

 

مدرس حوزه علمیه خواهران دهدشت یکی از دغدغه های شهید سلیمانی را تربیت نسل جوان و انقلابی عنوان و تصریح کرد: در وصف حاج قاسم همین بس که رهبر معظم انقلاب از وی به عنوان  قهرمانی ملی برای ایرانیان و  امت اسلامی و تبلور ارزش‌های اسلامی معرفی کردند و تعابیر زیبای معظم له از این شهید والامقام، بیانگر آن است که شهید سلیمانی در جایگاه یک قهرمان باید یکی از برترین الگوهای تربیتی برای مادران ایرانی و  حتی در  جهان تبدیل شود.

 

 

نیاپرست با اشاره به اینکه اگر مادران ما فرزندان خود را در مکتب حاج قاسم پرورش دهند بدون شک سلیمانی‌های دیگری رویش خواهند کرد، اظهار کرد:  زنان ما در تمام آزمایش‌های دفاع از ولایت چه قبل  و چه بعد از انقلاب سربلند بودند و در عرصه  دفاع از ولایت فقیه همیشه پیش قدم هستند.

 

وی در ادامه گفت: حضور بانوان در همه مقاطع حساس و سرنوشت ساز کشور  آنچنان پررنگ بوده که حضرت امام(ره) فرمودند « ما نهضت خود را مدیون زنان می‌دانیم ».

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: زنان ما با بینش دقیق اسلامی و بصیرت دینی که دارند همیشه در دفاع از ولایت حاضر هستند و حضور پرشور و حماسی زنان در حماسه ۹ دی ۸۸  گویای همین مطلب است.

 

نیاپرست در ادامه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در احیای دین و دفاع از ولایت دارای نقشی محوری و کلیدی است به طوری که آن حضرت جان خود را فدای راه و مکتب ولایت کرد، بیان داشت: حضرت زهرا (س) هم مادری الگو و تاثیرگذار  و هم در بعد اجتماعی نقشی بسیار پررنگ در جامعه  عصر خود و پس از خود دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: شرایط امروز ایران و جهان به گونه ای است که دشمن شکست خورده در جنگ نظامی، نسل جدید و جوان و خانواده های ما را مورد هدف قرار داده است تا بتواند به اهداف خود که زیر سلطه درآوردن نسل هاست برسد.

 

 

 

نیاپرست در پایان با تاکید بر اینکه نقش و جایگاه مادران در تربیت نسل ولایتمدار بی‌بدیل است، گفت:مادران باید سعی کنند که مکتب سردار سلیمانی را به عنوان الگوی عینی برای خود و فرزندانشان نهادینه کرده و نسلی مقاوم تربیت کنند چرا که آینده از آن انهاست و کشور به داشتن نسلی که تربیت یافته مکتب حاج قاسم باشند بسیار نیاز دارد.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک