آخرین اخبار

12. دى 1400 - 15:08   |   کد مطلب: 10270
از رضا ایران منش، محمود مقامی، داوود فتحعلی بیگی، رسول نجفیان و اصغر نقی زاده
ناگفته‌های اهالی هنر از سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی
رضا ایرانمنش می‌گوید در دوران دفاع مقدس، ۴ سال در کنار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بوده و با پایان جنگ، هربار در بیمارستان بستری می‌شده سردار سلیمانی احوالش را می‌پرسیده است. این بخشی از دلنوشته‌های هنرمندان در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ هنرمندان ایرانی از جمله رضا ایرانمنش، محمود مقامی، داوود فتحعلی بیگی، رسول نجفیان و اصغر نقی زاده در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از ایشان گفتند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید نگاهی است به این دلنوشته ها.  

 

 

رضا ایرانمنش: شهید سلیمانی فرمانده‌ای جلوتر از همه نیروهایش در خط مقدم بود

رضا ایرانمنش، بازیگر برای صبح زاگرس توضیح داد: «حاج قاسم فرمانده‌ای بود که خودش جلوتر از همه نیروهایش در خط مقدم بود. حاج قاسم دائما به فکر امنیت مردم و خاک کشورش بود.»

 

او با ذکر خاطره‌ای، افزود: «من چهار سال و نیم در لشکر ۴۱ ثارالله به‌عنوان بسیجی در خدمت حاج قاسم بودم و از نزدیک با ایشان ارتباط داشتم. سردار سلیمانی حتی بعد از پایان جنگ هم نظر لطف به من داشت و هر زمان در بیمارستان بستری می‌شدم حتما به ملاقات من می‌آمد یا این که تماس می‌گرفت و از احوال من باخبر می‌شد.»

 

محمود مقامی؛آرزو دارم نقش سردار سلیمانی را بازی کنم/ ترور مجازی شهید سلیمانی نشانه ضعف و زبونی دشمنان است

 

محمود مقامی بازیگر مطرح سینما و تلوزیون ایران در خصوص فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به صبح زاگرس چنین گفت:هر چه بگویم از این مرد بزرگ کم گفته ایم، او محبوب مردم و محبوب دل های همه مسلمین جهان بود، یک سردار بی نظیر و محور مقاومت منطقه بود.

 

 

 

مقامی که در نقش سرداران شهید همدانی و مهدی عراقی ایفای نقش کرده است گفت: آرزو دارم که روزی نقش سردار سلیمانی را در فیلمی بازی کنم. و امیدوارم که یک کاری که در شأن و منزلت ایشان باشد توسط بزرگان سینمای ایران تهیه و تولید شود و این افتخار نصیب من شود در نقش وی بازی کنم.

 

 

 

وی با بیان اینکه جای خالی سرداران بزرگ اسلام همچون سردار سلیمانی در سینما و تلویزیون احساس می شود گفت: در تلویزیون دیدم که سردار سلیمانی در بازدید از پشت صحنه فیلم سینمایی آن ۲۳ نفر حضور پیدا کرد که باعث افزایش روحیه عوامل این فیلم شد که نشان از اشراف و توجه ایشان به سینما و سایر امور را داشت.

 

 

 

این بازیگر سریال امام علی (ع) در خصوص الگوپذیری نسل جوان از سردار سلیمانی گفت: هر کدام از خصلت های سردارسلیمانی می تواند الگو و سرمشقی برای جوان ها باشد، نسل جوان می‌تواند از هر خصلت و خصوصیت این سردار بزرگ به عنوان اسوه و الگو بهره گیرند.

 

 

 

محمود مقامی در ادامه بیان کرد: سردارسلیمانی مرد جنگ و مرد خستگی ناپذیری روزهای سخت بود، اخلاق ادب و منش و رفتار او الگویی است برای همه مردم ایران و جوانان.

 

 

 

بازیگر فیلم اخراجی ها با اشاره به ترور مجازی سردار سلیمانی در شبکه های اجتماعی گفت: هرچند از فضای مجازی استفاده چندانی نمیکنم ولی شنیدم و میبینم که نام و عکس و حتی هر چیزی که منتسب به سردارسلیمانی باشد در برخی از شبکه های اجتماعی مسدود و محدود شده است که این نوعی بی اخلاقی محسوب می شود که نشان از ضعف و زبونی و ناتوانی دشمنان و گردانندگان این شبکه های اجتماعی دارد، آن ها می ترسند مکتب سلیمانی در ایران و بین مسلمانان منتشر شود در صورتی که شهید سلیمانی در دل و جان مردم جای دارد همانگونه که در تشییع جنازه باشکوه و میلیونی این شهید بزرگوار دیدم که نشان از محبوبیت او دارد و با این اقدامات خصمانه راه به جایی نمی برند.

 

 

 

محمود مقامی هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران است که با فیلم تاراج به کارگردانی ایرج قادری سال ۱۳۶۴ به عرصه سینمایی وارد شد،او سپس با ایفای نقش در آتش پنهان و ارابه مرگ و میخواهم زنده بمانم و دادستان به یکی از چهره های مطرح هنرپیشگی تبدیل شد.او در سریال های امام علی (ع) و اخراجی ها و ستایش و معمای شاه و بیش از ۳۰ اثر دیگر نیز ایفای نقش کرده است.

 

داود فتحعلی بیگی؛ محبوبیت حاج قاسم به خاطر رفتار انسانی او بود

 

نویسنده، پژوهشگر، مدرس و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی گفت:شهید حاج قاسم سلیمانی فقط خدا را می دید و بس و همین عامل باعث شد که وی به یک چهره مردمی و ملی تبدیل شود.

 

 

 

داوود فتحعلی بیگی گفت: مراتبی را شهید سلیمانی طی کرده بود که مرتبه های عرفانی و معنوی را طی کرد که فقط خدا را می دید و افسوس که خیلی ها فقط ادعای انقلابی بودن را دارند که در رفتار آنان این را نمی تواند دید ولی شهید سلیمانی حرف و عملش انقلابی بود.

 

 

 

وی افزود: کسانی هستند که زیاد ادعا دارند ولی کمترین عمل را دارند ولی وقتی انسان نسبت به یک مسئله اعتقاد داشته باشد باید عمل هم کند و شهید سلیمانی فقط حرف نمی زد بلکه در عمل آن را اجرایی می کرد.

 

 

 

نویسنده، پژوهشگر، مدرس و کارگردان تئاترگفت: محبوبیت حاج قاسم به خاطر همین رفتار انسانی وی بود وقتی که ایشان در یادداشتی نسبت به فرزندش که در فضای مجازی منتشر شده است می فرمایند: من نمی توانم راحت سرم را بگذارم بخوابم وقتی که بدانم و با خبر باشم که فلان دختر بچه بی پناه است و فلان زن بی پناه است که اشاراتی که اسرای داعش دارند این یعنی همان مصداق عینی مسلمانی است که تا هفت منزل از وجود ایشان بهره ببرد و قوت خود را با آنان تقسیم کند.

 

 

 

وی افزود: اگر مسلمانی ندای کمک سر داد که مسلمانان به داد ما برسید بریم به داد آن ملت مسلمان برسیم که حاج قاسم مصداق عینی و عملی این روحیه بوده است که اگرچه ایشان رفته رفته اسایش خود را فدای هموطنان و مسلمانان کرده است که مسلمان و مسیحی نداشته و کمک به همه مردم را وظیفه خود می دانست.

 

 

 

بیگی در ادامه گفت: وقتی سردار حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود گفت: بر روی سنگ قبرم فقط بنویسید قاسم سرباز" یعنی از خیل مرز های منیت و فرصت طلبی و جاه طلبی گذشته است و به کمال واقعی یک انسان با ایمان راسخ رسیده است.

 

 

 

وی گفت: در همین یادداشتی که به فزندانش نوشته بود نیز فقط به خدا فکر می کرد و بس و این این روحیه معنویت و خلوص و تواضع ایشان بود که وی را به یک چهره مردمی تبدیل کرده است.

 

رسول نجفیان؛ اصحاب هنر و سینما باید عظمت و جایگاه ویژه سردار سلیمانی را به تصویر بکشند

 
رسول نجفیان هنرمند و شاعر پیشکسوت کشور به صبح زاگرس در خصوص برجسته کردن ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی چنین گفت: اصحاب هنر و سینما باید عظمت سردار سلیمانی را به صورت ویژه به تصویر بکشند.
 
 
 
وی با اشاره به قطعه شعری از رودکی در رسای سردار شهید سلیمانی گفت: "کاروان شهید رفت از پیش/ وآن ما رفته گیر و می‌اندیش، از شمار دو چشم یک تن کم/ وز شمار خرد هزاران بیش" .
 
 
 
این شاعر و نویسنده افزود: درست است که این عزیز بزرگوار اعضا و جوارح خود را در راه اسلام و دفاع از وطن فدا کرد اما خرد، معرفتف نیکخواهی و نیک راهی و گذشت و ایثار و هزاران خوی و خصلت این عزیز است که امیدوارم لایق باشیم در خصوص وی صحبت کنیم امیدوارم که از قعر جان باشد و این ملت از این انسانهای شریف و از فداکار بی بهره نشوند.
 
 
 
رسول نجفیان در خصوص راه و مکتب و سیره سردار سلیمانی پس از شهادت ایشان گفت: همانگونه که خداوند در قرآن اشاره می‌کند اگر صالحان باشند صفات خوب سینه به سینه می‌چرخد و تا نسل ها ادامه دارد.
 
 
 
 
 
رسول نجفیان بازیگر،خواننده،نوازنده،مجری و نویسنده ایرانی است که در سال 1338 متولد شد.نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال 1356 است.
 

اصغر تقی زاده؛ حاج قاسم اهل رانت نبود و فرزندانش ساکن امریکا و انگلیس نبودند/داعش گفته بود تهران را می گیریم

اصغر تقی زاده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به صبح زاگرس با اشاره به صحبت های وزیر امور خارجه پهلوی درباره شهید سلیمانی چنین گفت: او سردار سلیمانی را سرباز وطن می نامد؛ کسی در دستگاه پهلوی مسئولیت داشته است و داماد شاه بود.
 
 
 
اصغر نقی زاده بیان کرد: وقتی داعش به ۴۰ کیلومتری ایران رسید، گفت ما تهران را می گیریم؛ تصمیمشان این بود سوریه، عراق و لبنان را بگیرند و سپس به ما حمله کنند، اگر داعش به کشور ما حمله می کرد همانند سال ۵۹ می شد که با ۳۵ کشور جنگیدیم؛ اما این مسائل در رسانه ها کمتر گفته می شود.
 
 
 
نقی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر راز ماندگار سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم اهل رانت نبود، از موقعیت خود برای بچه هایش استفاده نکرد، در هیچ جا گفته نشد این فرد دنبال پول و مال دنیا بود، قاب است، خودش و فرزندانش ساکن امریکا و انگلیس نبودند، همه مردم باور داشتند که حاج قاسم برای کشور و دینش زحمت می کشد؛ تا روز آخر برای مملکت و دینش جنگید برای همین ماندگار شد.
 
 
رزمنده دفاع مقدس در ادامه با اشاره به عاملان ترور شهید سلیمانی بیان کرد: شما ببینید چه کسی سردار سلیمانی را ترور کرد، اندازه را ببینید؛ رئیس جمهور یک کشور ابرقدرت دنیا می گوید این فرد را بزنید، اگر می خواهید بدانید اندازه حاج قاسم چقدر است ببینید چه کسی دستور داد او را بزند، رئیس جمهور آمریکا دستور داد.
 
 
 
وی افزود: سردار سلیمانی به عنوان یک ژنرال ایرانی با پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار می کند در حالی که به لحاظ مقام و عرف بین الملل شاید کمتر از تو باشد اما او را متقاعد می کند که وارد سوریه شود؛ حاج قاسم فردی بود که وقتی وارد کردستان عراق شد داعش بدون درگیری عقب‌نشینی کرد.
 
 
 
نقی زاده در پایان گفت: حاج قاسم سلیمانی سمبل یک فرد شجاع، با درایت و با تدبیر و فدایی برای دین و مملکت است؛ شجاعِ بی تدبیر نبود
 
 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک