آخرین اخبار

14. آذر 1402 - 15:47   |   کد مطلب: 11376
گوشت قرمز در شرایطی با افزایش قیمت مواجه شده است که سبب ایجاد گلایه‌های مردمی شده و بررسی قیمت‌ها توسط متولیان باید در دستور کار باشد.

یکی از موضوعات مهم در سبد خانوار، معیشت و قیمت حداقلی کالاهای اساسی است تا آنها به‌آسانی بتوانند اقلام موردنیاز خود را تهیه کنند.

 

این اقلام شامل بخش‌های مختلفی همچون برنج، روغن، گوشت مرغ، گوشت قرمز و دیگر اقلام است که از جمله مواد غذایی پر استفاده سبد خانوار است.

 

این محصولات به دلیل پر استفاده بودن، باید از قیمت و کیفیت مناسبی برخوردار باشد، ضمن اینکه نباید مشکلی در تأمین آن وجود داشته باشد.

 

در طی هفته‌های اخیر گوشت قرمز با شرایط مختلفی همراه بود به‌گونه‌ای که در برخی موارد کمبود، در مواردی دیگر در قصابی‌ها موجود نبود و نهایتاً با عدم عرضه مواجه بود.

 

مشکلات گوشت قرمز بعد از فعالیت جهاد کشاورزی سبب شد تا کمبودها رفع و توزیع گوشت و فعالیت قصابی‌ها آغاز شود؛ اما نگرانی‌ها از قیمت آن در سطح بازار همچنان وجود دارد و در بازدید میدانی از سطح قصابی‌ها این افزایش قیمت نسبت به گذشته مشاهده می‌شود.

 

بر همین اساس با حضور میدانی در بازار وضعیت قیمت‌ها بررسی شد که درگذشته گوشت میش ۳۵۰ هزار تومان بود در شرایط فعلی ۳۸۵ هزار تومان است، قیمت قبل بزغاله ۴۱۰ و قیمت فعلی ۴۴۰ هزار تومان است، قیمت قبلی بره و گوساله ۴۳۵ هزار تومان و قیمت فعلی ۴۶۵ هزار تومان است و قیمت قبل بز ۳۴۰ و قیمت فعلی ۳۷۰ هزار تومان است.

 

این افزایش قیمت‌ها با گلایه‌های مردمی مواجه شده است و آنها خواستار بررسی قیمت‌ها توسط جهاد کشاورزی هستند و شهروندان اذعان کردند: در شرایطی که باید محصولات اساسی و پر مصرف با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد؛ اما افزایش قیمت‌ها سبب شده است تا شهروندان به‌سختی این محصول را تهیه کنند.

 

این شهروندان در ادامه اضافه کردند: وضعیت قیمت‌ها در شرایط فعلی با اقتصاد خانوار همخوانی ندارد و روند افزایشی قیمت‌ها سبب می‌شود تا افراد با درآمدهای متوسط به‌سختی گوشت قرمز تهیه کنند و افراد با درآمد حداقلی ناتوان از خرید گوشت باشند.

 

پیش‌تر مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس گفت: در کارگروه کارشناسی، جهاد کشاورزی به‌عنوان یک عضو حضور دارد و قیمت‌گذاری‌ها انجام شد و قیمت‌های ما به‌صورت کلی شاید از دیگر استان‌ها کمتر باشد و همچنین از نظر ما معقول است بر همین اساس قیمت‌هایی که اعلام شد اگر کسی اقدام به فروش بالاتر داشته باشد با آنها برخورد خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: ما‌ نسبت به تأمین کالاهای اساسی وظیفه داریم و قدرت خرید، نرخ تورم و رشد اقتصادی در سطح کلان مطرح است و جایگاه ما جایگاهی نیست که بتوان به این موارد پرداخت؛ اما وظیفه داریم کالاهای اساسی را تأمین کنیم. (سابقه خبر)

 

بررسی شرایط فعلی و نگرانی مردم از قیمت‌ها نشان می‌دهد که در حوزه قیمت‌گذاری و همچنین عرضه محصول باید اقدامات اساسی‌تر توسط کارگروه اقتصادی یا کارگروه کارشناسی استان با حضور جهاد کشاورزی صورت گیرد و مطالبات مردم در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شود تا تهیه گوشت قرمز دور از دسترس نباشد و انتظارات مردمی برآورده شود.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک