آخرین اخبار

5. تير 1402 - 0:33   |   کد مطلب: 11225
چهارم تیرماه یادآور حماسه تاریخی پد خندق؛
دلاور مردی رزمندگان کهگیلویه وبویراحمد در پد خندق
حماسه پد خندق در آخرین روزهای دفاع مقدس با همه تلخی‌هایش، اما تصویری از مقاومت غرورآفرین فرزندان دیار آریوبرزن در دل جزایر مجنون به‌جا گذاشته است.

هر زمان و هرمکانی یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد، ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه‌آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و باانگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خودسر از پا نشناخته، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‌بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب‌به‌وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود، دست یازیدند.

ازآنجایی‌که صحنه دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب و غرب با تمامی حماسه‌ها و ایثار‌های آفرینندگان آن در مردادماه ۱۳۶۷ ظاهراً به پایان رسیده، اما سینه تک‌تک رزمندگان و فرماندهان عزیز مالامال از شجاعت‌ها، ایثار‌ها و خاطرات خود و سایر رزمندگان خصوصاً شهدا گران‌قدر است.

چهارمین روز از چهارمین ماه سال یادآور رشادت‌هایی است که گردان حضرت رسول (ص) و تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در پد خندق انجام دادند تا دشمن بعثی متحیر بماند که چگونه یک سپاه از ارتش عراق ۱۶ ساعت مقابل یک گردان زانو می‌زند و نمی‌تواند پیشروی کند.

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک