آخرین اخبار

19. اسفند 1400 - 7:12   |   کد مطلب: 10386
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تحریم های دارویی و تجهیزات خودکفایی، تولید واکسن، افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ حسینعلی شهریاری در خصوص خودکفایی ایران در عرصه تولید واکسن کرونا  گفت: واکسن کرونا در کشور به وفور وحود دارد و دولت قبل جزم و اراده ای جدی برای خرید واکسن وجود نداشت.

 

 

 

وی با تامید بر اینکه دولت رئیسی، یک دولت انقلابی و مردمی است از زمان استقرار شروع به واردات واکسن کرد و همزمان برای شرکت های تولید داخل نیز این مسیر فراهم شد که به تپاید محصولات خود روی بیاورند و با این اقدام توانستند ۶ شرکت واکسن در کشور رشد کند که بیشترین آن مربوط به بنیاد برکت است.

 

 

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران این پتانسیل را دارد و می تواند واکسن کرونا را نیز در صورت امکان صادر کند، تصریح کرد: خودکفایی در عرصه تولید واکسن افتخاری بزرگی است که در این راه برای جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است.

 

 

 

شهریاری لحاظ دارویی و تجهیزات تحریم هستیم اما ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و چند شرکت دانش بنیان در زمینه تولید واکسن وارد شدند، خاطرنشان کرد: همین عمل دانشمندان موجب شد تحریم های آمریکایی در این خصوص علی زغم اینکه می گوفتند از لحاظ دارو و تجهیزات تحریم نکردیم به پیشرفت برسیم.

 

 

 

وی در پایان گفت: مردم ما به دولت سیزدهم و مجموعه بهداشت و درمان کشور اعتماد و از واکسیناسیون استقبال کردند که امیدواریم این موضوع، الگویی برای همکاری دولت و مردم در دیگر زمینه ها مثل موضوعات معیشتی و اقتصادی شود و شاهد بهبود شرایط در همه زمینه ها باشیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک