آخرین اخبار

19. آذر 1400 - 18:06   |   کد مطلب: 10211
نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه درکهگیلویه و بویراحمد این هفته نیز با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ 

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

ملت ما قدردان تلاش های پرستاران در دوران کرونا هستند

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به آیات سوره صف که خداوند با مومنین خود سخن می‌گوید و همه را ارشاد می‌کند یادآور شد: در این آیات خداوند می فرماید ای اهل ایمان آیا می‌خواهید تجارتی را به شما آدرس بدهم که از عذاب دردناک نجات پیدا کنید؟.

امام جمعه یاسوج گفت: خداوند در این آیات می فرماید ایمان به خدای واحد داشته باشید خدایی که خالق عالم هستی است و ایمان پیشه کنید در راه خدا با جان و مال خود جهاد کنید که این دنیا بازاری است در این بازار برخی سود می‌برند و عده‌ای دیگر خسارت می بینند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسانی که ایمان به پیامبر و ائمه اطهار نداشته باشند ضرر می کنند زندگی به نفع آنها نخواهد بود و در آخرت عذاب سخت و دشوار را تحمل خواهند کرد انسان وقتی ایمان به خدا و پیامبر پیدا می‌کند در راه خدا جان خود را نیز می‌گذارد در هر جا و در هر محفل و مجلسی تلاش می‌کند تا آن محفل دینی باشد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت های هفته به ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها اشاره و با تبریک این میلاد با سعادت به همه مردم استان گفت: آن حضرت در سال 5 یا 6 هجری در مدینه متولد شد و در سال ۶۱ هجری قمری وفات یافت شخصیت کم‌نظیر در عالم انسانی وقتی اسم سیدالشهدا را می آوریم نام شخصیت بی‌نظیری همچو حضرت زینب در کنار آن شهید دشت کربلا می‌درخشد.

امام جمعه یاسوج گفت: حضرت زینب سلام الله علیها برای خدا کاری انجام داد که در تاریخ بشر چنین حادثه‌ای تاکنون اتفاق نیفتاده بود آن حضرت القاب متعددی چون عقیله بنی‌هاشم داشت شخصیت بزرگی که شریک امام حسین در واقعه کربلا و عاشوراست باید الگوی زنان و دختران و همسران ما باشد آن حضرت همیشه در طلوع است و هرگز غروب نمی‌کند.

وی در ادامه با تبریک روز پرستار به همه پرستاران استان کهگیلویه و بویراحمد و تشکر از رنج ها و زحمات آنها به خصوص در روزهای سخت کرونایی گفت: روایت است اگر کسی یک شبانه روز در کنار بیماری پرستاری کند خداوند آن فرد را با حضرت ابراهیم محشور خواهد کرد.

حسینی در ادامه به سالروز شهادت آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: آن شهید سوم محراب توسط منافقین کوردل به شهادت رسید منافقینی که به هیچکس رحم نکردند منافقین و داعش نورچشمی آمریکا انگلیس و اسرائیل و آل سعود هستند و آن همه جان انسانهای بیگناه را گرفتند۱۷۰۰۰ شهید راه ترور در این کشور تقدیم کردیم که همه کار آمریکا رژیم صهیونیستی و همدستان آنهاست.

امام جمعه شهر یاسوج با تسلیت و تعزیت تصادف دلخراش اتوبوس جاده کاشان تهران که حادثه غم انگیزی را رقم زد این حادثه را به خانواده داغدار آنها تسلیت گفت و افزود: برای مجروحین از خداوند طلب شفای عاجل دارم از کسانی که همدردی و کمک کردن قدردانی می‌کنیم به خصوص از اطبا و پرستاران بیمارستان کاشان که برای شفای آنها تلاش می‌کنند باید از رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت پوشش خبری این حادثه غم انگیز نیز قدردانی شود.

امام جمعه یاسوج گفت: باید در رانندگی ها مراقب باشیم چرا رعایت نکنیم و با چشم خواب آلود پشت فرمان بنشینیم و با یک غفلت و خروج از یک باند جاده کاشان- تهران جان تعداد بسیاری را گرفته افرادی را یتیم زنانی را بیوه و مادران و پدرانی را بدون فرزند کنیم الحق این خسارت سنگینی است و باید مراقب باشیم.

حسینی در پایان در خصوص مذاکرات کنونی میان جمهوری اسلامی و طرف‌های مذاکره کننده گفت: از آنها فقط انتظار از عزت ایران و رفع تحریم‌ها را داریم مذاکره‌کنندگان بدانند که غربی ها دغلباز و خیانتکار بوده و نباید چندان به آنها اعتماد کرد.

بخش اعظمی از تحریم ها ناشی از سو مدیریت های داخلی است

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

وی گفت:  حادثه تلخ اتوبوس مسافربری دهدشت_تهران و درگذشت جنعی از شهروندان هم استانی را تسلیت می گوییم و برای همه بازماندگان آرزوی صبر و برداری را خواستاریم.

امام جمعه لنده تصریح کرد:بانوان ما بیشترین و برجسته ترین نقش را در انقلاب اسلامی داشتند و در دفاع مقدس نیز این نقش دوچندان شده است.

وی تاکیدکرد:هنوز هم بانوان ما با افتخار با الگو گیری از رفتار و سیره و روش حضرت زینب کبری(س) در حال تربیت نسلی فاطمی و زینبی هستند و با وجود تبلیغات سهمگین دشمنان شاهد مقابله با توطئه های دشمنان هستیم.



محمودی اصل گفت: روز پرستار را به همه پرستاران و مجموعه کادر درمان که بیشترین زحمات و تلاش ها را در حوزه مبارزه بی امان با بیماری ها در تیمار و نگهداری از بیماران بر عهده دارند باید قدردان زحمات ارزشمند آنان باشیم.



وی گفت: مذاکرات ایران با ۴+١در حال اجرا است که امریکایی که از برجام خارج شد به شدت دنبال اجرای نقشه های خود د ر برجام هستند که ایران نیز بر اساس اصول و شرایط جدید باید تظمینی مطمئن برای ادامه برجام و راستی آزمایی طرف مقابل است که برخی کشورهای از قبیل روسیه و چین حمایت کردند ولی طرف های غربی ها به دنبال بهانه های مختلف هستند تا از بار تعهدات خود خارج شوند.

امام جمعه لنده گفت:تیم هسته ای ما کاملا نسبت به اقدام راهبردی مجلس پایبند هستند و مردم نیز بر اجرای شروط ایران مبنی بر برداشتن تحریم ها پافشاری می کنند.

وی گفت:تحریم ها نهایتا ٢٠تا ٣٠درصد از مشکلات کشور را شامل می شود که مابقی ناشی از ضعف مدیریت است که تنها راه آن سپردن مسولیت ها به افراد کاردان و باتجربه و تازه نفس و فساد ستیز و دارای روحیه جهادی باشند تا ساختار معیوب بودجه کشور و مالی را رفع کنند.

محمودی اصل تاکید کرد: باید جلوی فرارهای مالیاتی است که قانون بهبود فضای کسب و کار نیز از مهمترین تاکیدات دولت است و وسایل مازاد کشور نیز باید سامان بخشیده شود و مردم منظر گشایش های اقتصادی هستند.



وی گفت: کنترل بازار و  جلوگیری از افزایش قیمت ها یکی از مواردی و مطالباتی است که باید دولت همانند کنترل کرونا اجرایی کند و این اطمینان را با عزم راسخ در گره گشایی مشکلات مردم کوتاهی نکند.



امام جمعه لنده گفت: سفر نماینده ولی فقیه استان به لنده دستاورد های خوبی به شهرستان داشت که یکس از این مهم ها بحث رفع مشکل بی آبی در شهرک فجر لنده بود که بعد از ١٢سال امروز این مشکل رفع شده است و بحث جاده لنده به تراب و رفع مشکلات معارضین شاهد ٩کیلومتر تا تونل کوه پات و اتصال به جاده دهدشت_پاتاوه خواهیم بود.



وی گفت: امیدواریم تمام مشکلات جاده ای شهرستان به خصوص محور لنده_تراب و لنده_تشان هرچه سریعتر اجرایی شود تا مردم شهرستان لنده و سایر شهرستان های همجوار مسیر ایمن و کوتاه را داشته باشند.

پاره بودن زنجیره تولید و اشتغال در شهرستان باشت

حجت الاسلام امید گنجه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت به دغدغه جدی این روزهای نظام و مذاکرات ۴ به اضافه یک اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا به اختیار خود از مذاکرات کنار رفت و اکنون مذاکرات بدون حضور این کشور انجام می شود.

امام جمعه شهرستان باشت یادآور شد: دوره اول مذاکرات تمام شده مسائلی در حاشیه مذاکرات مطرح می‌شود که از متن بسیار مهم تر است در دوره های قبل میدان به یاری مذاکره آمده بود و رشادت حاج قاسم باعث شد که بتوانیم با دست پر به مذاکرات برویم.

امام جمعه شهرستان باشت گفت: با توجه به اینکه استکبار از لحاظ هجمه رسانه‌ای قوی هستند باید از این دسیسه ها مراقبت شود تا آرامش در جامعه باشد و خوشبختانه کسانی هستند که این توطئه ها را در داخل کشور خنثی می‌کنند.

امام جمعه شهرستان باشت به اتفاقاتی که در وین رخ داده اشاره کرد گفت: ایران با هیئتی ۴۰ نفره به مذاکرات رفته همان کاری که آمریکا در برجام انجام داده بود و هیئت دویست نفره به مذاکرات فرستاده بود و کارشناسان مختلفی در حوزه‌های گوناگون در مذاکرات حضور دارند اما متاسفانه بعضی از جاهلان داخلی آن را به سخره گرفته‌اند در حالی که آمریکا با تعداد ۵ برابر بیشتر به مذاکرات آمده بود.

وی باین کرد: دومین اتفاق فشار همه جانبه و ترفندهای رسانه‌ای بود که ایران را در مذاکرات سست کند آمریکا در تلاش است که یک توافق موقت انجام دهد اما ایران رفع یکپارچه تحریم‌ها را به صورت مستمر می‌خواهد.

این خطیب جمعه گفت: ایران پنج سناریو برای مذاکرات دارد اول توافق ایده‌آل دوم توافق مطلوب در هر مرحله بعد توافق قابل قبول همچنین توافق قابل تحمل و دست آخر توافق مطلوب است که برای هر کدام برنامه‌ای داریم.

امام جمعه باش در ادامه به میلاد سراسر نور حضرت زینب کبری اشاره کرد و با تبریک روز پرستار به کادر درمان و پرستاران به مناسبت دیگر و تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید باشت اشاره کرد و گفت: فرماندار سابق زحماتی متحمل شد به هر حال نگرش‌ها متفاوت است شعار این دولت مردم بوده و مردم مشکلاتی دارند که برای توفیق این فرماندار در رفع مشکلات مردم باشت دعا می‌کنیم هر چند آقای گرامی همیشه در میانه میدان مشکلات بوده در دوره ای که چنین مسئولیتی نداشت مشکلات شهرستان را به جد پیگیری می‌کرد و خوشبختانه اکنون تاثیر و نفوذ کلام بیشتری دارد و امیدواریم مسائل شهر را با اولویت بندی پیگیری کند.

امام جمعه باشت به مهمترین مشکل این شهرستان یعنی اشتغال اشاره کرد و گفت: کارخانه هایی داریم که تعطیل است دامداری‌های ما راکد بوده کشاورزی هم رونق چندانی ندارد کارخانه گیاهان دارویی تعطیل است اگر بتوان کارخانجات فعلی همچون کارخانه لبنیات را در مدار قرار دهیم به صورت مستقیم ۴۰ تا ۵۰ نفر مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: زنجیره تولید و اشتغال متاسفانه اکنون در شهر ما پاره است همین کارخانه لبنیات در دوره ای که فعال بود تنها ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز آن در خود شهرستان تامین می‌شد و بقیه را از بیرون تامین می‌کردند و نشان دهنده آن است که با راه‌اندازی چنین کارخانه هایی می‌توان مشکل اشتغال و تولید را در شهرستان برطرف کرد باید تولید و اشتغال با بوم اقتصادی شهرستان مطابقت داشته باشد و ما نیز برای رونق آن همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

تضمین لازم برای ماندن طرفین بر تعهدات و راستی آزمایی

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به شایعه حفاری غیر مجاز در ابنیه مذهبی بافت تاریخی خواستار رسیدگی مسؤولان به این مسئله شد.

امام جمعه دهدشت خطاب به فرماندار و مسؤولان استانی تأکید کرد: این موضوع واکاوی و پیگیری شود اگر حقیقت دارد به مردم گفته شود و با متخلفان و مسببان برخورد جدی صورت گیرد در غیر این صورت با کسانی که جوسازی کنند برخورد شود.

وی به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران سندهایی به طرف‌های غربی ارائه کرد؛ رفع تحریم‌های مغایر برجام، تضمین لازم برای ماندن طرفین بر تعهدات و راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل در این سندها مطرح شده است.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه این دوره مذاکرات با گذشته متفاوت است،تصریح کرد: ایران بنا ندارد به کلمات و تعابیر روی کاغذ اعتماد کند تیم مذاکره باید با آبرو و عزت جلوی زیاده‌خواهی طرف مقابل کوتاه نیاید و منافع ملی را تامین کنند.

 

وی یادآور شد: برخی سالهاست بله قربان‌گوی ارباب‌اند این مسیله با عزت ما سازگاری ندارد.

 

 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه گره زدن اقتصاد کشور به برجام برای ملتهب کردن فضای جامعه است، ادامه داد:در صورتی که مالیات در کشور جدی گرفته شود وبا رونق تولید بسیاری از مشکلات قابل حل است اگر مسوولان اراده داشته باشند.

 

امام جمعه دهدشت سانحه اخیر اتوبوس دهدشت به تهران و جان باختن تعدادی از همشهریان را جانکاه خواند و با عرض تسلیت به مردم و خانواده آن عزیزان، برای بازماندگان صبر و برای مصدومان آرزوی عافیت کرد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر موفقیت‌های تیم هندبال فرازبام خائیز را به ورزشکاران، مجموعه باشگاه هندبال و عوامل و بازیکنان این تیم تبریک گفت.

 

وی با تبریک ولادت حضرت زینب«س» از زحمات پرستاران به ویژه طی 2 سال اخیر در مقابله با کرونا قدردانی کرد و با بیان اینکه سفیدپوشان آلام و سختی‌ها را تحمل می‌کنند،گفت: به فرموده رسول اکرم«ص» کسی که یک شب بر بالین بیمار پرستاری کند بهشت بر او واجب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک