در گفتگو با استاد حوزه و دانشگاه مطرح شد:
اقدام جمهوری اسلامی ایران هر چند محدود اما قابل تقدیر است/ گام های بعدی باید محکم تر برداشته شوند
حجت الاسلام اندرزیان:درست است که ایران به دشمن فرصت می دهد تا حجت را بر آن ها تمام کند اما حجت بر آن ها زمانی تمام شد که بازرسان سازمان انرژی اتمی حدود 14 بار از نیروگاه های ایران بازرسی و پایبندی ایران به برجام را تایید کردند.
به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه حجت الاسلام امرالله اندرزیان استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اقدام جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام و مواضع رئیس جمهور در گفت و گو با کهگیلویه گفت: اقدام متقابل جمهوری اسلامی در مورد مسئله برجام به خاطر عدم پایبندی 1+5 هرچند محدود اما قابل تقدیر است.
حجت الاسلام اندرزیان گفت: آمریکایی ها که خارج شدند، اروپایی ها نیز فقط با سخن و حرف و بدون اقدام عملی در چارچوب برجام سعی در کشتن زمان داشتند و چه در مسائل بانکی و چه در مسائل نفتی هیچ گونه اقدامی در راستای برجام انجام ندادند که جمهوری اسلامی و شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته است که گام به گام مقابله به مثل کند.
وی افزود: ما در اسلام یک اصلی قرآنی داریم که میفرماید: همان طوری که دشمن برخورد میکند شما هم مقابله و مقابله به مثل کنید و همین طور آمده که اگر دشمن نقض عهد کرد شما هم نقض عهد کنید. براین اساس ما عهدی را که میبندیم بر آن وفادار هستیم ولی وقتی که عهد شکنی میکنند ما هم باید نقض عهد کنیم.
اندرزیان افزود: از سویی دیگر ما معتقدیم با توجه به اینکه صهیونیست ها و لابی صهیونیستی در سیستم حاکمیتی دولت مستکبر آمریکا نفوذ دارند و به هیچ عهد و پیمانی وفا نمی کنند.
وی با اشاره به هشدارها و بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقض عهد دشمنان جمهوری اسلامی گفت: مقام معظم رهبری از همان اول مذاکرات به دولتمردان فرمودند که من به این مذاکرات خوش بین نیستم و اعتماد نداریم و همه این ها براساس آیات قرآن و تجربه تاریخی است.
حجت الاسلام اندرزیان ادامه داد: آمریکا شیطان اکبر است و اروپاییان این سلطه شیطانی را پذیرفتند.مسئولین ما باید می دانستند که از همان اول این ها قابل اعتماد نبودند و وقتی بدعهدی های آن ها را دیدند چگونه حاضر به ادامه مذاکره شدند و بعد از خروج آمریکا چگونه قانع شدند که با اروپایی هایی که سلطه شیطانی آمریکا را پذیرفتند مذاکرات را ادامه دهند؟ رابطه اروپا با آمریکا رابطه ارباب و رعیتی است و آن ها بدون اجازه دولت آمریکا کاری انجام نمی دهند.
وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان انقلاب و اسلام همیشه وجود داشته است گفت:این ها در دشمنی با انقلاب و اسلام با هم هیچ تفاوتی ندارند یعنی دولت های آمریکا و اروپا حقیقتا دشمن اسلام هستند.
اندرزیان در مورد اقدام اخیر دولت و شورای عالی امنیت ملی درباره برجام گفت: تقریبا بعد از یک سال اقدام متقابل جمهوری اسلامی گر چه محدود اما در مواردی قابل تقدیر است. درست است که ایران به دشمن فرصت می دهد تا حجت را بر آن ها تمام کند اما حجت بر آن ها زمانی تمام شد که بازرسان سازمان انرژی اتمی حدود 14 بار از نیروگاه های ایران بازرسی و پایبندی ایران به برجام را تایید کردند.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: همین یک گامی که برداشته شده خوب است هرچند که مقام معظم رهبری قبلا چندین بار تاکید کردند که باید این گام ها برداشته شوند. در هر حال این حرکت هر چند محدود بوده اما قابل تقدیر است و امیدواریم که گام های بعدی محکم تر برداشته شوند.
وی در پایان گفت: نه آمریکایی ها و نه اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و این یک تحلیل نیست بلکه واقعیتی است که همگان به آن اذعان دارند، این ها دشمنان خدا هستند و با دشمنان خدا نمیتوان دوستی کرد، لبخند دشمن همراه با خنجر و محبت ظاهری آن ها همراه با دشمنی است.این ها قابل اعتماد نیستند و به دنبال منافع خود هستند و دلیل آن این است که از گسترش اسلام انقلابی در سراسر عالم وحشت دارند.
انتهای پیام/
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ آتش به جلسه مدیریت بحران کهگیلویه رسید/وقتی موتور کولر زنگ خطر را زد
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان