آخرین اخبار

3. بهمن 1397 - 22:30   |   کد مطلب: 8831
با پیروزی انقلاب اسلامی زنان ما توانستند حضور پر رنگی در عرصه های مختلف انقلاب از جمله اجتماعی و سیاسی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛  ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سالن جلسات فرمانداری با حضور کارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداری کهگیلویه و بانوان ادارات تشکیل گردید.

 

مسول امور بانوان فرمانداری کهگیلویه گفت: زنان به عنوان نیمی از جامعه نقش موثری در توسعه و پیشرفت جامعه دارند اما این قشر تاثیرگذار در سال های قبل انقلاب نه‌تنها زمینه ای برای حضور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نداشتند بلکه از کمترین امکانات محروم بودند یعنی در واقع زنان خانه نشین بودند.

خانم دوره گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی زنان ما توانستند حضور پر رنگی در عرصه های مختلف انقلاب از جمله اجتماعی و سیاسی داشته باشند.انقلاب اسلامی برای زنان الگوی جدیدی تعریف کرد که در آن زن مسلمان نه مانند زن غربی انسانیت را فدای جنسیت می‌کند و نه مانند زن شرقی موجودی خنثی و حاشیه ای است که در سرنوشت خود کوچکترین تاثیرگذاری را ندارد.

 

وی افزود: الگوی زن مسلمان ایرانی به فرموده مقام عظمای ولایت الگوی سوم است که هم طراز با ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی زن است زن به عنوان انسانی عفیف ، شریف و محجبه در اجتماع ظاهر می شود و بر مقدرات و سرنوشت خود تاثیر گذار بوده و در عین حال محور و مدیر کانون خانواده است.

خانم دوره با اشاره به الگو بودن زنان گفت: ما امروز به برکت جمهوری اسلامی الگویی با عنوان زن مسلمان برای ارائه به دنیا داریم و این بزرگترین دستاورد انقلاب برای تمامی کشورهای اسلامی می باشد. به برکت انقلاب اسلامی اعتماد به نفس زنان ما به اندازه ای بالا رفته و به توانایی های خود ایمان دارند که خواهان ایجاد کسب و کار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی هستند و این مسئله نشان می‌دهد که نظام در حوزه زنان موفق عمل کرده است.

 

مسول امور بانوان فرمانداری کهگیلویه گفت: هدف از تشکیل کارگروه بانوان و خانواده ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت پرشور قشر عظیم زنان در برنامه ریزی و برگزاری هرچه باشکوه تر سالگرد پیروزی انقلاب و آشناسازی بیشتر زنان با دستاوردهای انقلاب می‌باشد.

وی گفت: برنامه های اموربانوان کهگیلویه در بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب شامل  اجرای مراسم گلریزان، نواختن زنگ انقلاب، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزاری نشست روشنگری در مدارس دخترانه، نمایشگاه ایام فاطمیه، برگزاری مسابقات بومی و محلی، دیدار با خانواده محترم شهدا، برگزاری نشست قصه خوانی، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و تولیدات بانوان روستایی، غبار روبی گلزار مطهر شهدا وبرنامه های مختلف دیگرهستند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک