چه کسانی از واردات سود میبرند؟!
تعطیلی ۴۵ درصد از واحدهای شهرک صنعتی آمل/مرگ تولید با واردات بیرویه دولت
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل گفت: برخی از مسئولان آنقدر درگیر مسائل سیاسی و حفظ صندلی خود هستند که وظیفه اصلی خود را فراموش میکنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از سفیرهراز، در میان وعدههای انتخاباتی رئیس دولت یازدهم، وعدههای اقتصادی مخاطب بیشتری را بهخود جذب کرد، اما پس از گذشت دو سال، تحقق نیافتن این وعدهها و نبود عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات، سوالات زیادی را در اذهان بهوجود آورد.
محمدتقی جوادی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل، از وضعیت شهرک صنعتی و اینکه چند درصد آن در آمل فعال است، اظهار کرد: ۴۵ درصد شهرک صنعتی آمل کاملاً تعطیل، ۱۵ درصد آن بهطور کامل فعال و ۴۰ درصد دیگر از ۱۰ تا ۷۰ درصد فعال هستند.
وی به مشکلات تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد مشکلات سود بالای بانکها و تحریمهای داخلی و خارجی و واردات بیرویه است، این مشکلات از سال ۸۷ با تعطیلی واحدها شروع شد و هر سال حدود ۳ الی ۷ درصد واحدها تعطیل شدند و به ازای تعطیلی واحدها شعب بانکها اضافه شدند.
بانکها مهمترین عامل شکست صنعتگران
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل، بانکها را مهمترین عامل ورشکستگی شرکتها عنوان و اضافه کرد: سودهای مرکب بانکها، سوددهی نداشتن شرکتها با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی به تولید ضربه زد؛ در این شرایط نهتنها بانکها ضرر نکردند، بلکه سود بانکی خود را به ۲۷ تا ۴۰ درصد رساندند، این در شرایطی است که در سراسر دنیا حتی کشورهایی که مسلمان نیستند، بالاترین نرخ برای تولید ۱ تا ۳. ۵ درصد است، ولی آنها برای مبارزه با بحران اقتصادی به نیم تا صفر درصد رساندند تا مدیران واحدهای تولیدی بتوانند از بحران عبور کنند.
جوادی ادامه داد: جالب است با توجه به هشدارهای مراجع تقلید نسبت به حرام بودن جرائم تأخیر بانکها، بانکها جریمه دیرکرد خود را افزایش دادند، بانکها بهخاطر پوشش دادن مفاسد اقتصادی کلان کشور که سرمنشأ همه فساد اقتصادی است، برای پوشش دادن رانتخواریها و مفاسد اقتصادی کلان در پرداخت وامهای کلان چندهزار میلیاردی، به واحدهای کوچک فشار میآورند.
وی با بیان اینکه هیچ شرکت و واحد تولیدی حاضر نیست شرکتش ورشکست شود، تصریح کرد: شرکتها و واحدهای تولیدی به مثابه فرزندان تولیدکنندگان هستند؛ ورشکستگی یعنی فرزندی که خودش بهوجود آورد را خودش بکشد و این برای تولیدکننده دردناک است.
واردات بیرویه دولت؛ سبب تعطیلی و کاهش تولید
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل در مورد سیاست دولت در واردات بیرویه، بیان کرد: سیاست دولت در واردات بیرویه سبب تعطیلی و کاهش تولید بسیاری از واحدهای صنعتی شد، البته باید بگویم بعضی از مسئولان اینقدر درگیر مسائل سیاسی و حفظ صندلی خود هستند که وظیفه خود را فراموش میکنند.
جوادی ادامه داد: اگر همین فرهنگ ضدتولید پیش رود، هیچ جوانی بهدنبال تولید نرفته و مصرفکننده میشود که طبیعتاً یک کشور وابسته میشویم، نهتنها وابسته اقتصادی بلکه مجبور میشویم وابسته سیاسی هم بشویم، هیچکدام از واردات بر اساس نیاز صورت نگرفت و فقط براساس سوددهی رانتخوارها واردات داشتیم.
وی با بیان اینکه کارفرما از نظر فرهنگی هیچ جایگاهی در ایران ندارد، گفت: جا دارد دستگاه اجرایی کشور براساس نیاز جامعه و تاکیدات فراوان رهبر انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی و برمبنای وعدههای انتخاباتی خود، چارهای برای این مشکلات بیندیشد.
انتهای پیام/گ
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ شهرک صنعتی شماره ۲ دهدشت؛ بستری آماده برای جهش تولید و اشتغال در کهگیلویه
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
آخرین اخبار
- ◄ بسیج تمامی امکانات برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی و مراسم تشییع رهبر شهید
- ◄ نگاهی به سبک مدیریت میدانی فرمانداری که «از جنس همین خاک» است
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست