آخرین اخباراز تجاوز عربستان به یمن؛
کشته شدن ده ها نظامی سعودی/ ارتش یمن مرکز استان لحج را پاکسازی کرد
روز گذشته قبایل یمنی ساکن دو منطقه «الظاهر و شدا» بیش از 40 موشک کاتیوشا و 50 گلوله خمپاره به سمت 6 پایگاهها نظامی عربستان در مناطق مرزی در شمال غربی صعده شلیک کردند و پس از آن به یک پاسگاه مرزی سعودی ها حمله کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، عربستان سعودی سهشنبهشب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.
عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فروردین آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.
26 نظامی سعودی در حمله نیروهای یمنی کشته و زخمی شدند
در حمله روز گذشته نیروهای قبایلی یمنی به یک پاسگاه مرزی عربستان در استان نجران 11 نظامی سعودی کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.
روز گذشته قبایل یمنی ساکن دو منطقه «الظاهر و شدا» بیش از 40 موشک کاتیوشا و 50 گلوله خمپاره به سمت 6 پایگاهها نظامی عربستان در مناطق مرزی در شمال غربی صعده شلیک کردند و پس از آن به یک پاسگاه مرزی سعودی ها حمله کردند.
نظامیان سعودی قبل از رسیدن نیروهای قبایلی یمنی این پاسگاه را تخلیه و پابه فرار گذاشتند.
یمنیها این حمله را در پاسخ به حملات توپخانهای سعودیها انجام دادند و دو روز قبل هم یک نظامی سعودی را در نجران هدف قرار دادند.
سعودیها با اذعان به این حمله مدعی شدند که تنها دو نظامیشان کشته شدهاند، در همین حال تلویزیون المسیره یمن فیلم این حمله را منتشر کردند که می توانید در زیر آنرا مشاهده کنید.
شورای امنیت خواستار حضور بدون پیششرط گروههای یمنی در مذاکرات ژنو شد
شورای امنیت سازمان ملل از تمامی گروههای یمنی خواست تا بدون پیششرط در مذاکراتی که قرار است در تاریخ 7 خرداد در ژنو پایتخت سویس برگزار شود، حضور یابند.
امروز «ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دولت منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به شرطی در مذاکرات صلح در ژنو شرکت میکند که نیروهای طرفدار انصارالله از مناطق یمن عقب نشینی کنند.
پیش از این نیز «بانکیمون» دبیرکل سازمان ملل با بیان آنکه تنها راه حل بحران یمن، مذاکره است، از مدعوین در کنفرانس صلح یمن به تاریخ 7 خرداد خواسته بود بدون پیششرط و با حسن نیت وارد این نشست شوند.
«فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری روز گذشته (سه شنبه) در مقر سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره امکان انتقال گفتگو برای حل بحران یمن از ریاض به مکان دیگر گفته بود: ژنو یکی از مکانهای پیشنهادی برای انجام این مذاکرات است.
پیش از این گفتوگوهای گروههای یمنی که همه از طرفداران عربستان بودند در ریاض پایتخت عربستان برگزار شده بود اما انصارالله و گروههای مخالف عربستان حاضر به پیوستن به این نشست نشدند و عملا این گفتوگوها به شکست انجامید.
مواضع نظامی عربستان با ۹۰ موشک و خمپاره مورد حمله قرار گرفت
قبایل یمنی متعلق به دو منطقه "الظاهر" و " شدا" امروز بیش از ۴۰ موشک و ۵۰ خمپاره به سمت پایگاههای مرزی عربستان شلیک کردند. منابع محلی خبر دادند که قبایل یمنی در واکنش به ادامه تجاوز جنگنده های عربستان به مناطق مختلف این کشور ۶ پایگاه متعلق به ارتش عربستان در نجران و جازان را با خمپاره هدف قراردادند.
خودروی نظامی عربستان در مرز یمن هدف قرار گرفت
نیروهای قبایل یمن تاکید کردند که در این حمله همه سربازان سعودی داخل خودرو کشته شدند.
یکی از نیروهای گارد مرزی عربستان نیز روز گذشته در منطقه مرزی جازان کشته شده است. رسانههای عربستانی گزارش دادند که یکی از عناصر گارد مرزی این کشور در درگیری مسلحانه با قبایل یمنی در مناطق مرزی این کشور کشته شده است.
قبایل یمنی در واکنش به بمباران مناطق مرزی یمن توسط عربستان، روز گذشته شهر نجران را هدف حملات توپخانهای و خمپارهای خود قرار دادند.
عربستان کشته شدن یک نظامی خود در حملات یمنیها را تایید کرد
وزارت کشور عربستان خبر داد که یک نظامی این کشور در بمبارانهایی که از یمن صورت گرفته، کشته شده است.
وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این نظامی در منطقه جازان در مرز با یمن کشته شده است.
سخنگوی وزارت کشور عربستان گفت که "حسن علی عبده صمیلی" که از نیروهای مرزی این کشور است اوایل صبح به دلیل اصابت ترکشهای خمپاره ای که از یمن شلیک شده بود، کشته شد.
همچنین شبکه خبری المسیره اعلام کرد که قبایل یمنی در واکنش به ادامه حملات عربستان به یمن، به منطقه مرزی "علب" حمله کردند که طی آن دهها نظامی سعودی کشته و مجروح شدند.
از سوی دیگر شبکه خبری المیادین اعلام کرد که یک نفربر زرهی سعودی در مرز با عربستان هدف قرار گرفته شد و قبایل محلی از کشته شدن تمامی سرنشینان آن خبر دادند.
نیروهای ارتش عربستان از صبح امروز چهارشنبه بیش از 200 موشک به مناطق الملاحیط و الصبه در استان صعده واقع در شمال یمن شلیک کردند.
جنگندههای عربستان مناطق جنوب شهر صنعا و استان صعده را بههمراه شمار زیادی از مناطق جنوب یمن را بمباران کردند و همچنین هواپیماهای سعودی در همین راستا سه حمله به مرکز فنی و فرودگاه صنعا داشتند.
جنگندههای سعودی دو حمله نیز به منطقه عزله برم از توابع منطقه مرزی المرزق در استان حجه انجام دادند و پادگان صلاح الصیانه در بخش تعز را هشت بار بمباران کردند.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد که جنگندههای سعودی چهار بار به بخش زنجبار در جنوب یمن حمله کردند.
ارتش سعودی به منطقه جبل نقم، منطقه الحفا، دفتر ریاست جمهوری و پادگان النهدین در شرق و جنوب صنعا حمله هوایی کردند.
سازمان ملل متحد اعلام کرد که بر اثر حملات عربستان به مناطق مختلف یمن بیش از نیم میلیون یمنی از منازل خود آواره شدهاند.
محاصره یمن از سوی عربستان و نیز کمبود کمک رسانی به یمنی ها به اضافه نبود راههای امن برای انتقال این کمک ها موجب شده است سازمان های کمک رسانی به یمن با مشکل جدی روبه رو شوند.
از زمان اعلام آتش بس در یمن کمک های انسانی اندکی وارد این کشور شده است به گونه ای که حجم این کمک ها در توقف درد و رنج یمنی ها که در شرایط دشواری به سر می برند، تاثیری نداشته است.
این در حالی است که در این شرایط انتقال کمک های انسان دوستانه به یمنی ها بیش از پیش محدود شده است.
همچنین سازمان های امداد رسانی از جمله سازمان امداد رسانی اسلامی در یمن در جریان آتش بس برای کمک رسانی به مردم این کشور با مشکلات زیادی روبه رو شدند.
ارتش یمن مرکز استان لحج را پاکسازی کرد
ارتش یمن اعلام کرد که شهر الحوطه مرکز استان لحج واقع در جنوب یمن را از عناصر القاعده و نیروهای وابسته به منصور هادی پاکسازی کرده است.
از سوی دیگر جنگندههای ارتش سعودی حملات خود را به مناطق مختلف یمن ادامه دادند که بر اثر این حملات تاکنون بیش از 28 یمنی از جمله 5 کودک به شهادت رسیدهاند.
همچنین نیروهای ارتش عربستان از صبح امروز چهارشنبه بیش از 200 موشک به مناطق الملاحیط و الصبه در استان صعده واقع در شمال یمن شلیک کردند.
منبع: راه دانا
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ شهرک صنعتی شماره ۲ دهدشت؛ بستری آماده برای جهش تولید و اشتغال در کهگیلویه
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
آخرین اخبار
- ◄ بسیج تمامی امکانات برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی و مراسم تشییع رهبر شهید
- ◄ نگاهی به سبک مدیریت میدانی فرمانداری که «از جنس همین خاک» است
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست