کدخبر: ۱۲۶۷۳
۰۱ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۲:۳۵
چاپ

گلایه امام جمعه دهدشت از «گردن‌کشی» برخی میوه‌فروشان؛جریمه‌های تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه جریمه‌های تعزیراتی برای متخلفان بازار بازدارنده نیست، گفت: میوه‌فروشان جریمه را با یک قلم میوه جبران می‌کنند!

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، به مناسبت هفته قوه قضاییه، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان قضایی شهرستان کهگیلویه با حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش اظهار کرد: شهید بهشتی به تعبیر امام راحل یک ملت بود و یاد و خاطره این شهید بزرگوار و شهدای هفتم تیر را گرامی می‌داریم.

جاوید ریحانی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی شهرستان افزود: حوزه دادگستری کهگیلویه موفق شد رتبه برتر استانی را کسب کند و دادستان شهرستان نیز به عنوان مدیر برتر قضایی سال گذشته معرفی شد.

وی ادامه داد: حاصل تلاش یک‌ساله مجموعه دادگستری و پیگیری‌های شبانه‌روزی دادستان، کسب عنوان بهترین دادسرای استان بوده است.

رئیس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه با وجود برخی کمبودها و کاستی‌ها، وضعیت دستگاه قضایی شهرستان مطلوب است، گفت: با همراهی و کمک خیرین بسیاری از امور دادگستری پیش می‌رود، چرا که اعتبارات موجود پاسخگوی همه نیازها نیست.

در ادامه این دیدار، رضا رستم‌نژاد دادستان شهرستان کهگیلویه با اشاره به آموزه‌های قیام عاشورا اظهار کرد: محرم به ما درس عدالت‌خواهی و آزادگی آموخت و مجموعه قضایی نیز با الهام از مکتب عاشورا در مسیر خدمت به مردم گام برمی‌دارد.

وی تعامل و همراهی امام جمعه در پیگیری آسیب‌های اجتماعی را قابل تقدیر دانست و افزود: شهرستان کهگیلویه از امن‌ترین شهرستان‌های کشور به شمار می‌رود و در جریان فتنه دی‌ماه که از اهداف دشمنان بود، با تدابیر امام جمعه و شورای تأمین، نقشه دشمنان محقق نشد و شهرستان در وضعیت سفید قرار داشت.

دادستان کهگیلویه با اشاره به شاخص‌های عملکردی دستگاه قضایی شهرستان گفت: از نظر شاخص‌های کمی جزو شهرستان‌های برتر هستیم و اطاله دادرسی در کمترین میزان قرار دارد. همچنین ثبت متمرکز پرونده‌ها در دادسرا احیا شده و رسیدگی‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه رضایتمندی ارباب رجوع نیز در بین شاخص‌های کشوری از رتبه ۲۸ به رتبه دوم ارتقا پیدا کرده‌ایم.

رستم‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با فساد و پرونده‌های اقتصادی افزود: در پرونده‌های کلان اقتصادی از جمله پرونده «صالحین» اقدامات جدی صورت گرفته و حدود ۸۰۰ میلیون تومان اقساط معوق وصول شده است. همچنین ۸۴ فقره سند مجهول در مدت ۴۸ ساعت شناسایی و با آن برخورد شد.

دادستان کهگیلویه تأکید کرد: در حوزه حقوق عامه با کسی تعارف نداریم و مطالبات مردم در زمینه‌هایی مانند مبلمان شهری و آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌شود؛ چرا که مردم بر گردن ما حق دارند و ما خود را خدمتگزار آنان می‌دانیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت نیز در این دیدار با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: در طول تاریخ تلاش‌های زیادی شد تا نام و یاد امام حسین(ع) از منابر و دل‌ها حذف شود و حتی در دوران متوکل عباسی دستور تخریب و شخم‌زدن بین‌الحرمین صادر شد، اما امروز می‌بینیم که نام و راه امام حسین(ع) روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده است.

وی افزود: حتی جنگ تحمیلی نیز الهام‌گرفته از نهضت عاشورا بود و روحیه ایثار و مقاومت از همین مکتب نشأت گرفت.

امام جمعه دهدشت با اشاره به نقش قوه قضاییه در نظام اسلامی بیان کرد: یکی از نخستین اقدامات امام راحل پس از پیروزی انقلاب، معرفی شاگرد برجسته خود آیت‌الله شهید بهشتی به عنوان رئیس دستگاه قضا بود؛ شخصیتی که وارد مجموعه‌ای شد که مشکلات و سختی‌های زیادی داشت.

وی ادامه داد: امروز قوه قضاییه موجب افتخار نظام اسلامی است و اگر مورد هجمه قرار می‌گیرد به دلیل برخورد با مفسدان است؛ چرا که به تعبیر شهید مطهری به نقل از امیرالمؤمنین(ع)، اگر در جامعه دیدید همه از شما تعریف می‌کنند باید در کار خود تردید کنید.

وحدانی‌فر جوانگرایی در دستگاه قضایی شهرستان را یکی از عوامل موفقیت آن دانست و گفت: مجموعه دادگستری کهگیلویه تلاش گسترده‌ای در راستای احقاق حقوق عامه و خدمت به مردم دارد و این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر لزوم برخورد با ترک فعل مدیران افزود: در برخی موارد لازم است نسبت به ترک فعل‌ها جدی‌تر وارد عمل شوید؛ موضوعاتی مانند سایت زباله دهدشت و پروژه مسکن ملی از مصادیق مطالبات عمومی مردم است.

امام جمعه دهدشت همچنین با اشاره به وضعیت بازار و اجاره‌بها در شهرستان گفت: واگذاری پروژه مسکن ملی به یک پیمانکار باعث کندی کار شده و این موضوع بر بازار اجاره تأثیر گذاشته است؛ به‌گونه‌ای که امروز مستأجران در دهدشت اختیار انتخاب ندارند و هزینه‌های اجاره بسیار افزایش یافته است

وی بر لزوم نظارت جدی بر بازار و برخورد با متخلفان تأکید کرد و افزود: برخی میوه‌فروشان با افزایش قیمت‌ها به نوعی گردن‌کشی می‌کنند و حتی در صورت پلمب نیز با پرداخت جریمه به کار خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه دهدشت در پایان بر تکریم ارباب رجوع در ادارات تأکید کرد و گفت: مراجعه‌کنندگان غالباً از روی استیصال به دستگاه‌های اداری مراجعه می‌کنند، بنابراین باید با سعه صدر با آنان برخورد شود. همچنین لازم است نسبت به برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله فعالیت کافه‌ها حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

پربیننده ترین

آخرین اخبار