آخرین اخبار

24. دى 1402 - 21:00   |   کد مطلب: 11407
هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد در اعلامیه ای با اعلام هشدار سطح زرد به شهروندان هم استانی گفته است: فعالیت سامانه بارشی پیش از ظهر یک‌شنبه ۲۴دی‌ماه در استان شروع و پایان اواخر وقت یک‌شنبه ادامه خواهد داشت.

در این اعلامیه آمده است که بارش باران رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات و قله های مرتفع و برخی مناطق سردسیری همچنین بارش برف، کاهش نسبی دما، گاهی افزایش وزش باد مه‌آلود راشاهده خواهیم بود.

 

همچنین بر اساس نقشه های هواشناسی بیشترین میزان بارش ها در یاسوج، باشت، امامزاده جعفر، چرام، دهدشت، دوگنبدان، سی سخت، لنده، لیکک و مارگون پیش بینی شده است.

 

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، پدیده مه گرفتگی، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت محدود و احتمال خسارت به سازه‌های موقت نیز در این سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

 

 در این اعلامیه از به هم استانی‌ها توصیه‌شده که از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند، همچنین احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از سفرهای غیرضروری فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و همچنین راهداری آمادگی‌های لازم جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر را داشته باشد.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک