بیانیه آیت الله مکارم شیرازى در مورد فاجعه اخیر یمن؛
کشورهاى اسلامى یکى بعد از دیگرى به دست ظاهراً مسلمانها تخریب مىشوند/ از درخت سازمان ملل تنها چند شاخه خشک باقی مانده است
آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانه ای ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم ال سعود به یمن، تصریح کرد:در دنیاى امروز بدعت عجیبى پیدا شده، هر کشورى که اوضاع کشور دیگرى را نپسندید بدون هیچ مجوز بینالمللى به خود اجازه مىدهد بر ضدّ او وارد جنگ شود؛ عجب دنیاى ناامنى بوجود آوردهاند
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در ابتدای این بیانیه آمده است: بار دیگر تخریب یکی دیگر از کشورهای اسلامی یعنی یمن به دست خود مسلمانها و با بودجه خودشان آغاز شد، دیروز کشور لیبی و سوریه و بخش عظیمی از کشور عراق مورد تخریب قرار گرفت، تخریبی که تا دهها سال دیگر مرمت نخواهد شد و امروز نوبت یمن است و فردا هم نوبت تخریبکنندگان.
در ادامه این بیانیه آمده است: جهان خواران که اسلام نیرومند را بزرگترین مانع راه منافع نامشروع خود میدانند، این برنامه عجیب و حیرتآور و بیسابقه را تنظیم کردهاند که در کناری بنشینند و مسلمانان را بر ضد یکدیگر تحریک کنند و کشورهای آنها را به دست خودشان ویران سازند و این نیروی عظیم را در هم بکوبند و عجبتر اینکه میبینند اسرائیل، یعنی سرسختترین دشمن اسلام از این برنامه حمایت میکند و آشکارا قول همکاری میدهد، بازهم تسلیم خواستههای آنها میشوند.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریحشده است: از آن بدتر اینکه مجامع بینالمللی در هیچیک از این هجومهای ویرانگر موضع درستی نگرفته است و با سکوت یا اظهارنظرهای سست خود بر این آتشِ سوزان بنزین ریختند، حقیقت این است که از درخت ظاهراً تناور سازمان ملل و شورای امنیت جز چند شاخه خشک و بیبرگ باقی نمانده که تنها به درد سوزاندن میخورد.
در ادامه این بیانه آمده است: از سوی دیگر اتحادیه عرب که فلسفه تشکیل آن حمایت از حقوق اعراب است، آتشبیار این معرکه شده و کشورهای اسلامی را تشویق میکند که یکدیگر را تخریب کنند، از همه تأسفبارتر فتوای مفتیان حجاز است که چند روز قبل کنگرهای تشکیل دادند و ریختن خون مسلمانها را بهوسیله یکدیگر بهطور مؤکد محکوم کردند و امروز با 180 درجه انحراف حمله عربستان را بر ضد یمن حکیمانه معرفی میکنند و این ویرانگری را مجاز میشمرند.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریحشده است: درصورتیکه اگر با دقت نگاه کنیم صورتمسئله روشن است، کشوری به نام یمن انقلاب کرده و اکثریت قاطع آن برخلاف حکومت فاسدش قیام میکند و رئیس آن حکومت از ترس جانش فرار کرده و به کشور دیگری پناه برده، آیا راهی عاقلانهتر از این به نظر میرسد که به آنها کمک کنند تا آرامش خود را بازیابند و اختلاف داخلی اگر دارند با مذاکره حل کنند؟!
در ادامه این بیانه آمده است: در دنیای امروز بدعت عجیبی پیداشده، هر کشوری که اوضاع کشور دیگری را نپسندید بدون هیچ مجوز بینالمللی به خود اجازه میدهد بر ضد او وارد جنگ شود؛ عجب دنیای ناامنی به وجود آوردهاند! و از همه اینها شگفتانگیزتر این است که بیش از 50 سال است که اسرائیل بخش مهم و حساسی از کشور اسلامی را اشغال کرده و هرگز طوفان قاطعی از سوی این آتشافروزان بر ضد او به راه نیفتاده و به گفته مجاهد نستوه دبیر کل حزبالله لبنان، حتی نسیمی هم از سوی آنها نوزیده و بیاوببین که امروز چه طوفانی به تحریک آمریکا و اسرائیل به راه انداختهاند.
در پایان این بیانیه خاطر شده است: زمامداران سعودی بدانند اگر این آتش را خاموش نکنند یا انقلابیون یمن بهاحتمالقوی غالب خواهند شد و یا سالها این جنگ ادامه مییابد و ویرانهای از هر دو کشور بهجای خواهد ماند؛ سزاوار است هر چه زودتر در کار خود تجدیدنظر کنند که ضرر را از هر جا جلوگیری کنند نفع است.
انتهای پیام/گ
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ شهرک صنعتی شماره ۲ دهدشت؛ بستری آماده برای جهش تولید و اشتغال در کهگیلویه
آخرین اخبار
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست