کدخبر: ۱۲۰۹۹
۲۵ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۰۳
چاپ

سه کلنگ‌زنی برای ایمن‌سازی تقاطع پرخطر؛

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

تقاطع پرترافیک دهدشت–سوق سال‌هاست به یکی از نقاط پرخطر استان تبدیل شده است؛ با آغاز عملیات اجرایی زیرگذر، این پرسش مطرح است که آیا پروژه پس از سال‌ها تأخیر به سرانجام خواهد رسید یا باز هم در پیچ‌وخم وعده‌ها متوقف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، تقاطع دهدشت – سوق در مسیر جاده‌های ترانزیتی دهدشت – پاتاوه و دهدشت – بهبهان، سال‌هاست به یکی از نقاط پرخطر و پرترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.

حجم بالای خودروهای عبوری، نبود زیرساخت مناسب و تداخل مسیرها، خطر بروز تصادفات را افزایش داده و مشکلات جدی برای شهروندان ایجاد کرده است.

این تقاطع در مسیر تردد به سوق،چاروسا،دیشموک،لنده و جاده اصفهان واقع شده و شلوغ‌ترین محور است. اجرای پروژه زیرگذر و روگذر در این نقطه، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان بوده و پس از سال‌ها کشمکش، اکنون وارد مرحله اجرایی شده است.

نخستین‌بار در فروردین ۱۳۹۷، کلنگ این پروژه با حضور مسئولان استانی به زمین خورد؛ اما معارضات محلی و نبود توافق با مالکان زمین‌های اطراف مانع از آغاز عملیات اجرایی شد. دو سال بعد، در اسفند ۱۳۹۹، کلنگ دوم زده شد و وعده داده شد که ظرف ۱۸ ماه پروژه به بهره‌برداری برسد. برای اجرای این طرح بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده بود و قرار بود توسط قرارگاه خاتم اجرا شود اما باز هم در گره معارضات محلی متوقف شد.

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

سومین بار همزمان با قطعه یک باند دوم محور دهدشت -خیرآباد با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در محل پلیس‌راه کلنگ‌زنی شد. با این حال هنوز توافقی با مالکان حاصل نشده بود.

تلاش فرماندار برای جلب رضایت مالکان ادامه یافت و طی نشستی با حضور رئیس شرکت زیرساخت استان، فرماندار و مالکان بحث و تبادل‌نظر شد. برخی مالکان زمین اعتراضات خود را مطرح کردند.

یکی از مالکان در این نشست با اشاره به زمین ۱۱ هزار متری پدر خانواده گفت«در جریان اجرای پروژه اجحاف بزرگی به ما شد و شهرداری هیچ اقدام شایسته‌ای برای تملک زمین انجام نداد.  
مالک دیگری اظهار داشت: از سال ۷۶ تاکنون بابت ۵۷ هزار متر زمینی که در مسیر جاده اصفهان قرار گرفته هیچ اقدامی برای تملک و پرداخت صورت نگرفته است.

یکی دیگر از مالکان که در حریم جاده کسب‌وکار دارد، گفت:شهرداری برای فعالیت ما پروانه صادر کرده است، بنابراین باید پاسخگو باشد و زمینی در جای دیگر به ما اختصاص دهد.

همچنین برخی مالکان تأکید کردند: ما مخالف عمران و آبادانی نیستیم، اما زمین تنها سرمایه ماست و باید تغییر کاربری داده شود یا به طرح تفصیلی الحاق شود.

 نبود زیرساخت مناسب و آشکارسازی مسیر، سردرگمی رانندگان و دشواری عبور عابران پیاده را به همراه داشته و بارها موجب بروز تصادفات در این تقاطع شده است.

منصور حسینی، در گفت‌وگو با «صبح‌زاگرس» گفت: بارها در نشست‌های شورای ترافیک نسبت به خطرساز بودن تقاطع سوق و ضرورت احداث زیرگذر هشدار دادیم و نظر دیگر اعضا نیز همین بود.


خبر فوری

3 از 5

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

سه کلنگ‌زنی برای ایمن‌سازی تقاطع پرخطر؛

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

تقاطع پرترافیک دهدشت–سوق سال‌هاست به یکی از نقاط پرخطر استان تبدیل شده است؛ با آغاز عملیات اجرایی زیرگذر، این پرسش مطرح است که آیا پروژه پس از سال‌ها تأخیر به سرانجام خواهد رسید یا باز هم در پیچ‌وخم وعده‌ها متوقف می‌شود.

  • سه‌شنبه, 25 آذر 1404 ,10:48

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح‌زاگرس» تقاطع دهدشت – سوق در مسیر جاده‌های ترانزیتی دهدشت – پاتاوه و دهدشت – بهبهان، سال‌هاست به یکی از نقاط پرخطر و پرترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.

حجم بالای خودروهای عبوری، نبود زیرساخت مناسب و تداخل مسیرها، خطر بروز تصادفات را افزایش داده و مشکلات جدی برای شهروندان ایجاد کرده است.

این تقاطع در مسیر تردد به سوق،چاروسا،دیشموک،لنده و جاده اصفهان واقع شده و شلوغ‌ترین محور است. اجرای پروژه زیرگذر و روگذر در این نقطه، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان بوده و پس از سال‌ها کشمکش، اکنون وارد مرحله اجرایی شده است.

نخستین‌بار در فروردین ۱۳۹۷، کلنگ این پروژه با حضور مسئولان استانی به زمین خورد؛ اما معارضات محلی و نبود توافق با مالکان زمین‌های اطراف مانع از آغاز عملیات اجرایی شد. دو سال بعد، در اسفند ۱۳۹۹، کلنگ دوم زده شد و وعده داده شد که ظرف ۱۸ ماه پروژه به بهره‌برداری برسد. برای اجرای این طرح بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده بود و قرار بود توسط قرارگاه خاتم اجرا شود اما باز هم در گره معارضات محلی متوقف شد.

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

سومین بار همزمان با قطعه یک باند دوم محور دهدشت -خیرآباد با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در محل پلیس‌راه کلنگ‌زنی شد. با این حال هنوز توافقی با مالکان حاصل نشده بود.

تلاش فرماندار برای جلب رضایت مالکان ادامه یافت و طی نشستی با حضور رئیس شرکت زیرساخت استان، فرماندار و مالکان بحث و تبادل‌نظر شد. برخی مالکان زمین اعتراضات خود را مطرح کردند.

یکی از مالکان در این نشست با اشاره به زمین ۱۱ هزار متری پدر خانواده گفت«در جریان اجرای پروژه اجحاف بزرگی به ما شد و شهرداری هیچ اقدام شایسته‌ای برای تملک زمین انجام نداد.  
مالک دیگری اظهار داشت: از سال ۷۶ تاکنون بابت ۵۷ هزار متر زمینی که در مسیر جاده اصفهان قرار گرفته هیچ اقدامی برای تملک و پرداخت صورت نگرفته است.

یکی دیگر از مالکان که در حریم جاده کسب‌وکار دارد، گفت:شهرداری برای فعالیت ما پروانه صادر کرده است، بنابراین باید پاسخگو باشد و زمینی در جای دیگر به ما اختصاص دهد.

همچنین برخی مالکان تأکید کردند: ما مخالف عمران و آبادانی نیستیم، اما زمین تنها سرمایه ماست و باید تغییر کاربری داده شود یا به طرح تفصیلی الحاق شود.

 نبود زیرساخت مناسب و آشکارسازی مسیر، سردرگمی رانندگان و دشواری عبور عابران پیاده را به همراه داشته و بارها موجب بروز تصادفات در این تقاطع شده است.

منصور حسینی، در گفت‌وگو با «صبح‌زاگرس» گفت: بارها در نشست‌های شورای ترافیک نسبت به خطرساز بودن تقاطع سوق و ضرورت احداث زیرگذر هشدار دادیم و نظر دیگر اعضا نیز همین بود.

وی اضافه کرد: در هر جلسه تأکید داشتم که هرچه سریع‌تر موانع اجرای پروژه برطرف شود. احداث زیرگذر علاوه بر ایمن‌سازی تقاطع، باعث حذف دکه‌ها و عوامل مزاحم در مسیر خواهد شد. نبود آشکارسازی موجب سردرگمی رانندگان و سختی عبور عابران پیاده شده است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه همچنین تقاطع راک را از دیگر محورهای پرخطر شهرستان دانست و اجرای زیرگذر در آن نقطه را نیز ضروری عنوان کرد.  
  
سید علی خاوران، رئیس فوریت‌های پزشکی کهگیلویه، در گفت‌وگو با «صبح‌زاگرس» اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ نفر بر اثر تصادفات در تقاطع غیرهمسطح دهدشت–سوق مصدوم و به اورژانس اعزام شده‌اند. 
وی تأکید کرد: احداث زیرگذر باعث کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی خواهد شد و لازم است مسئولان برای اجرای این پروژه اراده و جدیت بیشتری نشان دهند.

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

فرماندار کهگیلویه درباره تازه‌ترین اقدامات انجام گرفته برای آغاز عملیات پروژه گفت: تقاطع سوق به دلیل وجود مالکین و معارضین متعدد بارها در مرحله کلنگ‌زنی متوقف شد، اما با گفتگو توانستیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

کاظمی‌جو افزود: مالکین و معارضین را دعوت کردیم و پس از گفتگو به توافقاتی رسیدیم. با صاحبان مغازه‌ها و دکه‌ها نیز صحبت شد و بازه زمانی مشخصی برای جمع‌آوری آنها تعیین شد. فعلاً کار در حریمی که متعلق به دولت است انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: رضایت مالکان به‌طور نسبی جلب شده و کارگاه پروژه آغاز به کار کرده است. تنها منتظر پایان بازه زمانی تعیین‌شده برای جمع‌آوری مغازه‌ها هستیم و پس از آن کار در حریم دولت و راهداری ادامه خواهد یافت.

پروژه زیرگذر دهدشت – سوق و محور اصفهان علاوه بر اهمیت حیاتی در کاهش ترافیک و جلوگیری از تصادفات، با چالش‌های حقوقی و اجتماعی مالکان نیز روبه‌روست. اکنون با آغاز عملیات اجرایی، امید می‌رود این طرح بتواند همزمان با رعایت حقوق شهروندان، گره‌ای بزرگ از مشکلات ترافیکی منطقه را باز کند.

در شرایطی که هر روز تأخیر در اجرای این پروژه، جان شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهد، انتظار می‌رود مسئولان با عبور از مرحله وعده‌ها، گام‌های عملی برای آغاز عملیات بردارند. زیرگذر سوق–دهدشت، بیش از آنکه نیازمند کلنگ‌زنی دیگری باشد، به اراده‌ای برای اجرا نیاز دارد.

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

زیرگذر دهدشت–سوق بالاخره ساخته می‌شود یا وعده‌ای دیگر؟

انتهای خبر/

آخرین اخبار