در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه یاسوج عنوان شد
درخواست برخی همفکران استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ائمه جمعه/ورود بازرسی به تخلفات استخدامی
مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ائمه جمعه بهترین ارتباط را با مسئولان به خصوص استاندار دارند به بعضی درخواستها از سوی برخی همفکران استاندار از ائمه جمعه اشاره کرد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، ظهر امروز سخنران پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، حجتالاسلام صفدر پناهی مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این استان بود.
وی در اظهارات خود با اشاره به جایگاه رفیع نماز جمعه به روایتی از پیامبر اشاره کرد و گفت: روزی یکی از صحابه نزد پیامبر میرود و از مشکلات خود برای رفتن به سفر حج میگوید که پیامبر هم به وی میگوید بهترین حج برای مستمندان، نماز جمعه و حضور در این آیین عبادی و سیاسی است.
پناهی در همین خصوص گفت: از این رو پی میبریم که نماز جمعه چه جایگاهی دارد و از عبادی و سیاسی بودن آن استنباط میشود که ائمه جمعه حق ورود به موضوعات سیاسی را دارند.
این مسئول افزود: ائمه جمع باید سیاسی باشند و بتوانند موضوعات سیاسی روز کشور و بینالملل را برای مستمعین تجزیه و تحلیل کرده و به سمع و نظر مردم برسانند.
وی با بیان اینکه اگر امام جمعهای سیاسی نباشد به درد این کار نمیخورد، افزود: اصولا در نماز جمعه هم دین و هم دنیای مردم باید مورد توجه قرار گیرد و باید در نماز جمعه نیازهای مردم در همه زمینهها اعم از دینی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی توسط ائمه جمعه بیان شود.
پناهی با ذکر این موضوع که در کهگیلویه و بویراحمد هم از ابتدای شکلگیری انقلاب نماز جمعه برگزار شده و اکنون در تعداد 15 شهر این استان نماز جمعه برگزار میشود، افزود: اما مشکلاتی بر سر راه است و برخی زیرساختها آماده نیست هر چند که تلاشهای زیادی از سوی مسئولان برای رفع این مشکلات شده است.
پناهی با قدردانی از توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع و همچنین سازمان مدیریت و برنامهریزی استان که اعتباراتی برای تکمیل این پروژهها از جمله مصلاها گذاشته است، افزود: اما با کمال تأسف باید گفت که در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج پس از گذشت بیش از سه دهه از برگزاری نماز جمعه در این شهر هنوز دفتر ندارد و در مکانی استیجاری مستقر هستند.
مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص ائمه جمعه به خصوص امام جمعه بخشها و شهرستانهای کوچک تصریح کرد: امامان جمعه در استان ما اهل سرپوش گذاشتن بر مشکلات مردم نیستند و هر جا که مشکلی مربوط به مردم باشد آن را اعلام میکنند.
وی گفت: دلیل انتقاد امامان جمعه شهرستانهای کوچک و بخشها این است که در شهرهای کوچک توجه کمتری به مشکلات مردم میشود و مدیرانکل و رؤسای سازمانها بیشتر به فکر رفع مشکلات شهرهای بزرگ استان هستند.
پناهی افزود: به کرات دیدهایم که فرمانداران از امامان جمعه درخواست کردهاند که مشکلات شهرهای آنها از طریق تریبون نماز جمعه گفته شود تا اینکه مسئولان استانی به فکر رفع مشکل مردم در این شهرها و بخشها باشند.
وی با تأکید بر این که بهترین تعامل را امامان جمعه با مسئولان در این استان دارند، افزود: برای مثال حمایت خود را همواره از استاندار و سایر مسئولان اعلام کردهاند و مواضع تعاملی با استاندار دارند.
این مسئول با پرده برداشتن از رویه کسانی که بیشتر به دنبال اهداف خود هستند تا منافع استان، تصریح کرد: برخی از همین همفکران استاندار از ائمه جمعه خواستهاند تا با استاندار تعامل نداشته باشند.
پناهی در ادامه با اشاره به اعتراضی که ائمه جمعه استان از برخی استخدامهای غیر قانونی داشتهاند، تصریح کرد: این ننگ است برای استان ما که سه فرزند یک جانباز 70 درصد و یا فرزند مردم محروم بیکار باشند و و مدیران به دنبال مشغول کردن فامیل خود در ادارات باشند.
مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در خصوص این اقدامات غیر قانونی توسط مدیران، سند و مدرک داریم، افزود: از سازمان بازرسی میخواهیم که با قدرت وارد این میدان شده و اجازه چنین کاری را ندهند.
وی با قدردانی از ورود سازمان بازرسی به این قضیه گفت: باید استخدامها در استان ما بر اساس مصاحبهها و اعلام نیازها و از همه مهمتر شایستگیها باشد.
پناهی تذکر دادن در خصوص این گونه مشکلات را تنها مربوط به این دولت ندانست و گفت: ائمه جمعه در دولت قبل هم اگر چنین موضوعاتی را مشاهده میکردند، تذکر میدادند.
انتهای پیام/2571/ذ40
منبع: فارس
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ امتحانات دانش آموزان کهگیلویهوبویراحمدی مجازی شد
- ◄ آتش به جلسه مدیریت بحران کهگیلویه رسید/وقتی موتور کولر زنگ خطر را زد
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
آخرین اخبار
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
- ◄ غریق در یک سال؛ هشدار رئیس امور آب کهگیلویه: شنا در رودخانهها ممنوع!