مرگ مادر باردار در بیمارستان یاسوج و پاسخ یک مسوول به این اتفاق
عید سعید فطر بود، مادری مومنه برای اقامه نماز فطر در یاسوج حرکت میکند و در آنجا بعد از خواندن نماز بلافاصله به دلیل درد زایمان او را به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل میکنند که بعد از به دنیا آمدن نوزادش مادر از دنیا میرود.
به گزارش پایگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از پايگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،عید سعید فطر بود، مادری مومنه برای اقامه نماز فطر در یاسوج به محل برگزاری نماز میرود و در آنجا بعد از خواندن نماز بلافاصله به دلیل درد زایمان او را به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل میکنند که بعد از به دنیا آمدن نوزادش و در حالتی ناباورانه مادر از دنیا میرود.
حجتالاسلام محمد غفاری مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج که در این اتفاق خواهرش را از دست داده است، در گفتوگو با خبرنگار کبنانیوز در یاسوج میگوید: خواهرم هیچگونه مریضی از قبل نداشت، او کاملاً سالم بود و در حالت طبیعی خواهرم را برای به دنیا آوردن نوزادش به زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل میکنند و بعد از اینکه نوزاد خواهرم به دنیا میآید، تیم پزشکی بیمارستان اعلام میکند که خواهرتان دچار خونریزی شده است و وی را باید به اتاق عمل ببریم بعد از دقایقی در حالتی ناباورانه اعلام کردند که خواهرتان فوت کرد.
حجتالاسلام غفاری با بیان اینکه خواهر من هیچگونه سابقه بیماری نداشت، تصریح کرد: اگر قصوری در این زمینه انجام گرفته، خدا عالم است.
وی با بیان اینکه بستگانمان را به خویشتنداری دعوت کردیم، افزود: به خویشاوندان گفتم از هر گونه اقدامات نامتعارف خودداری کنند و بستگان تاکنون در این خصوص خویشتنداری کردهاند.
غفاری افزود: ما به مسئولان اعتماد کردیم و امیدواریم مسئولان ذیربط پاسخگو باشند و با توجه به ناامنی روانی نسبی که در سطوح مردم بوجود آمده است، انتظار شفافسازی و پاسخگویی دقیق از مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید روشن شوند، اظهار کرد: آدم سالمی به بیمارستان رفته است و به منزل برنگشت و راهی آرمگاه ابدی شد. فردی که نیازمند اقدامات اولیه و بدیهی بوده است به جای مداوا و درمان از دنیا میرود.
حجتالاسلام غفاری گفت: پزشک قانونی روز دوشنبه مجوز دفن داده است و مراحل قانونی برای مشخص شدن علت یا عوامل مرگ در حال پیگیری است.
توضیحات دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
پرویز یزدانپناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نظر نمیرسد که در مرگ این خانم باردار قصوری انجام گرفته باشد.
یزدانپناه در گفتوگو با کبنانیوز، اظهار کرد: زایمان آن خانم باردار ربع ساعت انجام گرفته و در اتاق عمل متخصص، دکتر قلب، جراح عمومی، بیهوشی و سایر تیم پزشکی بالای سر بیمار حضور داشتند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه علت هنوز نامشخص است، بیان کرد: بر اساس تحقیقاتی که ما انجام دادیم قصوری صورت نگرفته است چرا که متخصص، دکتر قلب، جراح عمومی و بیهوشی بالای سر بیمار حاضر بودند.
وی تاکید کرد: قصوری نبوده است و مهمترین چیزی که متخصص قلب میگوید وی مشکل و نارسایی قلبی داشته است و در ادامه کار در نبض قلب بیمار ناهماهنگی بوجود آمد. البته پزشک قانونی نمونه گیری و برای بررسی به اصفهان ارسال کرده است.
معاون درمان دانشگاه یاسوج گفت: تیمی برای بررسی و پیگیری موضوع تشکیل میگردد که اقدامات لازم را انجام بدهد.
وی افزود: در سال گذشته ما هیچ مرگ مادر بارداری را نداشتیم ولی امسال با فوت دو مادر روبرو شدیم و شاید در مرگ مادر اولی قصوری صورت گرفت ولی در مرگ این مادر به نظر نمیرسد کوتاهی شده باشد.
به گزارش کبنا، تلاش برای تماس با رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به نتیجه نرسید.
انتهای پیام/گ
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ امتحانات دانش آموزان کهگیلویهوبویراحمدی مجازی شد
- ◄ آتش به جلسه مدیریت بحران کهگیلویه رسید/وقتی موتور کولر زنگ خطر را زد
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
آخرین اخبار
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
- ◄ غریق در یک سال؛ هشدار رئیس امور آب کهگیلویه: شنا در رودخانهها ممنوع!