آخرین اخبار

4. تير 1396 - 1:25   |   کد مطلب: 8055
چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند
تنگ لیتون آجم دیشموک منطقه‌ی بکر،جذاب و رویایی+تصاویر
وجود غارهای تاریخی تا آبشارهای مفرح جایی که لطافت مینیاتوری آسمان رشک چشم هر تازه واردی می شود، بر زیبایی واهمیت گردشگریی این منطقه افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  وجود غارهای تاریخی تا آبشارهای مفرح جایی که لطافت مینیاتوری آسمان رشک چشم هر تازه واردی می شود، بر زیبایی واهمیت گردشگریی این منطقه افزوده است.

تنگ لیتون یکی از جاذبه های طبیعی و بکر منطقه «دلی آجم» از توابع شهرستان کهگیلویه است.

آب جاری و سرد این تنگه در فصل تابستان باعث جذب گردشگران زیادی ازاستانهای همجوار می شود. شهرستان کهگیلویه از وسیع ترین شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب میشود که با دارا بودن اقلیم های متفاوت در دو ناحیه سردسیری و گرمسیری توانسته به عنوان مقصدی مناسب برای گردشگران و طبیعت دوستان تبدیل شود.
درگذشته کودکان را که به لهجه لری محلی لیته گفته می شود توسط پدرانشان به آبگیر درون دهانه تنگه برده می شدند تا شنا یاد بگیرند از این رو نام تنگ لیتون گذاشته شده است.
وجود غارهای تاریخی تا آبشارهای مفرح جایی که لطافت مینیاتوری آسمان رشک چشم هر تازه واردی می شود، بر زیبایی واهمیت گردشگریی این منطقه افزوده است.

 

آنچه سیاحتگاه لیتون را مهجور قرار داده راه خاکی و کوهستانی این تنگه زیباست که با شهر دیشموک ۴۵ کیلومتر فاصله دارد واین راه خاکی بازدید از این منطقه زیبا را برای گردشگران مشکل کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک