آخرین اخبار

20. آذر 1394 - 18:18   |   کد مطلب: 4192
مشهدالرضا در آستانه شهادت امام رضا(ع)
تجلی دلدادگی زائران رضوی در شب شهادت ثامن‌الحجج(ع)+تصاویر
دلدادگان آستان مقدس رضوی در شب شهادت سلطان خراسان علی بن موسی الرضا(ع) حال و هوای خاصی دارند که دریچه دوربین از وصف آن عاجز است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه از مشهد مقدس، مشهد خاستگاه نور ولایت است. آستان مقدس رضوی در نقطه ای از ایران که به فرمودته مقام معظم رهبری قطعه ای از بهشت تعبیر گرفته است در شب شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حال و هوای خاصی دارد.

 

اینجا ملجا دردمندان و نیازمندانی است که از هر کوی و برزن مشتاقانه و با دلی سوزان در سوز سرمای کولاک خود را به حرم امن رضوی رساندند و از آستان متبرک آن حضرت دل زنگار گرفته خود را صیقل می دهند.

 

زائران رضوی دست به سینه و در حال تعظیم با چشمانی اشکبار و ملتمس وارد صحن های می شوند و از خان پر برکتش بهره می برند و تمنای حضور مجدد در بارگاه منور دارند.

 

صحن های مختلف حرم مملو از جمعیت عزاداری است که با پای پیاده و یا در قالب کاروان های زیارتی خود را به مشهد رساندند تا در شهادت ثامن الحجج همنوا با مجاوران حضرتش به سوگ بشنینند.

 

عزاداران و دلسوختگان با در دست داشتن علم و پرچم های مزین به القاب و اسامی ائمه اطهار در حالی که به سوگواری مشغول هستند خود را به خیل جمعیت صحن ها می رسانند.

 

در بیرون از حرم مطهر نیز دسته جات عزاداری با زنجیر زنی و سینه زنی عشق و ارادت خود را به ساحت هشتمین امام همام ابراز می کنند.

 

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک