آخرین اخبار

14. دى 1393 - 1:14   |   کد مطلب: 37
در سایه بی توجهی مسولین شهر؛
بی هویتی ورودی های دهدشت
این روزها مسافرانی که وارد مرکز شهرستان کهگیلویه می شوند، با تصاویر نازیبایی مواجه شده و چیزی جز آشغال و بوی نامطبوع از آن ها استقبال نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهرستان کهگیلویه،امروزه مبادی ورودی شهرها به عنوان اولین و آخرین سکانس مواجهه مخاطب با آنها که به نوعی فرهنگ، تمدن، تاریخ و هویت محلی مردم را به نمایش می گذارد از اهمیت ویژه و فوق العاده ای برخوردارند.

اهمیت موضوع هویت در ورودی شهرها به قدری است که، هر ورودی با نمادها و ویژگی های خاص خود و نشان دادن عواملی که مخصوص آن شهر خاص است، می تواند در ایجاد حس تعلق و هویت در میان ساکنان و تازه واردان به شهر ایجاد کرده و تا جایی که همه ورودی شهرها را با ویژگی هایی که آن شهر دارد بشناسند.

ورودی شهرها اولین نقاطی هستند که اکثر مسافران با آن برخورد دارند و بخش عمده تصویر شهر در لحظه ورود به شهر شکل می‌گیرد، لذا ورودی‌ها نقش عمده‌ای در شخصیت بخشی به شهر ایفا می‌کنند و پرداختن به موضوع ورودی و تدوین راهکارهایی برای زنده کردن مفهوم ورود به شهر ضروری است.

ورودی های شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از بی هویتی فریاد می زند متاسفانه حتی تابلو های که مزین به نام انقلاب و شهدا باشد نیز  در ورودی های شهر به صورت مطلوب وجود ندارد تعداد اندکی تابلو نیز که وجود دارد رنگ و روی خود را از دست داده اند  و بیشتر شبیه ورقه های آهنی زنگ زده ایمی باشند تا تابلو شهدا. که چشم هر بیننده ای را وادار به نگاه نکردن می کند.

هر مسافری که پای به شهر دهدشت میگذارد چیزی جز آشغال و بوی نامطبوع  و تصاویر  نازیبایی در ورودی شهر از آنان استقبال نمی کند .در بین ورودی های شهر دهدشت، ورودی دهدشت _ سرفاریاب وضعیت بسیار نامطلوب برخوردار است ورودی که این روزها علاوه بر زباله های انبوه بازاری برای خرید و فروش دامهایی شده است که  مشخص نیست بر چه اساس و مجوزی در وردوی دهدشت_سرفاریاب به راحتی به خرید و فروش دام مشغول اند .

شهردار و دیگر مسولین شهر بهتر است چهره شهر را با ارزش ها و نماد فرهنگی و تاریخی دهدشت مزین کنند و این نقاب نازیبای را از صورت شهر بردارند.

شایسته است شهرداری و شورای شهر با درایت کارشناسان، هنرمندان به  زیباسازی و نسب نمادهای فرهنگی هویتی شهرستان در ورودی های  آن بپردازند.

در زیر تصاویری از ورودی های شهر دهدشت را می بینید بیشتر تصاویر مربوط به ورودی دهدشت_سرفاریاب می باشد.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک