آخرین اخبار

8. آذر 1400 - 16:10   |   کد مطلب: 10183
طرح ملی نماد«نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان» در کهگیلویه افتتاح شد .

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ آئین افتتاح طرح ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) امروز در شهرستان کهگیلویه  برگزار شد.

 

---

فرماندار کهگیلویه در این برنامه بر اهمیت همکاری ارگان‌های مختلف در حل مشکل آسیب‌ های اجتماعی تاکید کرد و گفت: پیشگیری و بررسی سریع آسیب‌ ها در سنین پایین و مدرسه می تواند نتیجه موثرتری در کاهش مشکلات پیش روی دانش اموزان داشته باشد.

 

دارا کریمی نژاد افزود: سه ضلع مردم، دولت و دانشگاه باید در کنار هم باشند اما در عمل می بینیم، واگرا  و در موازات هم هستند که اکنون به جایی رسیدم که کمیته امداد و بهزیستی که خودشان غرق در مشکلات هستند و در جامعه هدف خود مانده اند دست نیاز دراز می کنیم!

 

وی تصریح کرد: وقتی نگاه عالمانه بین دستگاه‌ها نباشد و جای آن را موازیکاری ها پر کند کار به جایی می رسد که باید افتتاحیه برای برون رفت از اسیب ها برگزار کنیم.

 

وی عنوان کرد: باید همه نهاد ها، سازمان و ارگان ها در شهرستان خود پای کار رفع اسیب ها باشند،  که رئیس اموزش و پرورش در جلسه ها عنوان نکند نهادها به کمک ما بیایند.

 

فرماندار کهگیلویه در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به این طرح، برگزاری  و پی گیری ها  تاکید کرد، و گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید همه نهادها و ادارات همکاری های لازم را با این طرح انجام دهند.

 

 

---

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه طرح نماد در شهرستان باشت در بیش از ۱۳۳ آموزشگاه برگزار شده است، گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس باشت و ۶ مدرسه کهگیلویه، گچساران و بویراحمد به صورت پایلوت انجام شد.

 

بها الدین ملک حسینی با اشاره به اینکه امسال یک هزار و ۱۳۳ اموزشگاه در طرح نماد قرار گرفته است ، افزود: ۸۳هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد از مزایایی این طرح بهره ‌‌‌‌‌مند خواهد شد.

 

وی خطاب به فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: ما هیچگاه از کسی خواهش نکرده ایم که در آموزش و پرورش مشارکت کنند و در طرح نماد وظیفه دستگاه ها بوده که با توجه به سند تحول بنیادین با تکلیفی که به دستگاه های شده است باید در این طرح با نظارت قوه قصاییه همکاری لازم صورت پذیرد.

 

ملک حسینی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح، توانمندسازی دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی در مدارس است و برای اجرای این طرح کارگاه‌های آموزشی نیز برای خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان برگزار می‌ شود.

 

---

رییس آموزش و پرورش دهدشت در آیین افتتاحیه طرح نماد گفت: این پروژه پیشگیری زودرس، مداخله روانشناختی در فرآیند رشد کودکان است تا مانع از بروز رفتارهای پرخطری شود که احتمال پذیرش و بروز آن در دانش اموزان وجود دارد.

 

 فضل الله گنجی پور افزود: هدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و مؤثر با استفاده از رویکرد پیشگیری و رشدمدارانه است.

 

وی تصریح کرد: مدرسه در رشد و پرورش شخصیت دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد که با ارتقای آگاهی ‌و پیشگیری در سه حوزه خانواده، مدرسه و مربیان حائز اهمیت است.

 

گنجی پور با اشاره به اینکه غربالگری، آموزش ، درمان و حمایت جویی چهار عنصر وجودی این طرح است، ادامه داد: این پروژه به صورت مشارکتی و اعتلافی در سطح کلان ، با همکاری وزارت کشور ، وزارت اموزش و پرورش ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قوه قضائیه ، ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیته امداد امام خمینی ره ، بهزیستی، برگزار می شود که در استان ها و شهرستان های زیر مجموعه آنها متولی همکاری این پروژه هستند.

 

این مسئول بیان داشت: با برگزاری میز نماد در مرکز مشاوره شهرستان، انتظار داریم برای حل مشکلات دانش آموزان و خانواده آن ها با برنامه ریزی های صورت گرفته از وقوع اسیب ها اجتماعی جلوگیری شود.

 

گنجی پور از فرماندار و دادستان شهرستان برای اجرای هر چه بهتر طرح تقاضا کرد که دستگاه‌های متولی پای کار بیانند و همکاری لازم را در این خصوص با اموزش و پرورش انجام دهند.

 

تصاویر تکمیلی؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک