آخرین اخبار

18. اسفند 1395 - 1:01   |   کد مطلب: 7675
بقلم فریدون فاطمی زاده
حقوق های نجومی و مصوبه مجلس
اگر پیش از این عده ای اندک، به ناحق، دریافتی آنچنانی داشتند این مصوبه ،راه را باز می کرد تا این گروه اندک به خیلی عظیم تبدیل شود و بار مالی سنگینی بر گردن بیت المال تحمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  فریدون فاطمی زاده در مطبی با عنوان حقوق های نجومی و مصوبه مجلس، نوشت:در طی چند روز گذشته شاهد تصویب دو مصوبه متفاوت از مجلس شورای اسلامی در مورد سقف حقوق و مزایای کارکنان دولت بودیم.

 

یک مصوبه در روز چهارشنبه 11 اسفند ماه و در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و اصلاحیه همان مصوبه در روز شنبه با سقف حقوق متفاوت از لایحه قبلی.

 

در این دو تصمیم متفاوت مجلس محترم، نکات قابل تاملی وجود  دارد از جمله اینکه :

 

1 – مدت زمان زیادی از افشای حقوق های نجومی نمی گذرد و به دنبال  خبرهای نگران کننده ی دست درازی به بیت المال ،حقوق های نامتعارف، به شدت روح جامعه به ویژه مردم محروم و رنج کشیده را آزرده است و این آزردگی خاطر ،هنوز التیام نیافته است و مردم، همچنان، چشم امید به اجرای عدالت و برخورد قاطع با متعدیان از طرف دولت و قوه قضایه هستند.هرچند چراغ هیاهوی برخوردها ،آرام آرام به خاموشی گرایید و لیست های بلند بالا، یواش یواش، به جمعی معدود رسید و عده ای از آن جمع هم ذخیره نظام محسوب شدند!!؟؟

 

در ادامه انتظارات مردم برای جلوگیری از دست درازی به بیت المال، یکی از توقعات قاعده مند کردن این دریافتی ها بود ولی متاسفانه ،مجلس محترم بدون اعتنابه نگرانی عمیق مردم، با مصوبه اولیه ی خود ،فرصتی فراهم کرد تا حقوق های نا متعارف قانون مند شود.

 

2 – اگر پیش از این عده ای اندک، به ناحق، دریافتی آنچنانی داشتند این مصوبه ،راه را باز می کرد تا این گروه اندک به خیلی عظیم تبدیل شود و بار مالی سنگینی بر گردن بیت المال تحمیل شود.

 

3 – اقدام مجلس محترم باعث می شد تا آنان که جیب گشاد خود را از حقوق مردم پرکرده اند، خود را موجه جلوه دهند و راه برخورد با آنان بسته شود.

 

4 – در بطن مصوبه ی مجلس وبر ضمیر تصویب کنندگان آن، همان اندیشه ای سایه افکنده است که دریافتی های کلان را حق خود می داند و چندان هم جای تعجب ندارد، چرا که بعضی از مجلسیان همان ها هستند که در انتخابات میلیاردی هزینه می کردند و بعضی هاشان هم برای قرار گرفتن در لیست های انتخاباتی میلیاردی می پرداختند.

 

5 – مجلس، تحت فشار افکار عمومی و رسانه ها و بیانیه های جریان های انقلابی و دلسوز، از مصوبه اولیه خود عقب نشینی کرد و این عقب نشینی اثبات کرد که اگر بستر اجتماع ،نسبت به موضوعات کشور ،حساس باشد قطعا ،مسولین، مجبور می شوند به خواسته های به حق مردم، تمکین کنند.در این بین بیانیه ی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، نقشی پررنگ و اثر گذار ،در تغییر تصمیم نمایندگان مجلس داشت تا آنجا که رییس محترم مجلس برای اعضای این جبهه خط و نشان کشید و وعده داد که در آینده به حسابشان برسد.

 

6 – رییس مجلس برای کاستن از هزینه خود و مجلس در تصویب مصوبه مذکور ،تلاش کرد تا توپ را در میدان شورای نگهبان بیندازد،با این حرف که توصیه شده است، جهت جلوگیری از خروج نخبگان و در راستای جذب آنان در حقوق و مزایا امتیازاتی داده شود. اگرچه این مطلب ونظرسخنی درست و بجا است، اما مجلس محترم، از این فرصت ،استفاده کرد و مدیران دستگاه ها را هم به آن اضافه نمود.

 

7-  از روزی که حقوق های نجومی در رسانه ها و افکار عمومی و محافل کارشناسی مطرح شد،کسانی که موضوع را  تجزیه و تحلیل می کردند تلاش می نمودند تا این حقوق ها را با حقوق یک کارگر یعنی ماهی هشتصد و اندی مقایسه کنند ،غافل از اینکه، در این کشور میلیون ها نفر هستند که در ماه چند روزی هم ،کار روزمزد پیدا نمی کنند و هیچ درامدی جز یارانه که پرداخت آن، برای دولت محترم مصیبت عظمی است، ندارند.

 

باید روزها به میدان مرکزی شهر سری بزنی تاببینی که چگونه وقتی خودرویی در مقابل کارگرانی که برای پیدا کردن کار روز مزد ویا خالی کردن باری ،به میدان شهر آمده اند ،توقف می کند به او هجوم می آورند و از سر و گردن هم بالا می روند.

 

اکنون باید برای جامعه ای که مدیرانش اشتهایی زاید الوصف برای اندوختن دارند،چاره ای اندیشید.مدیرانی که باید درد مردم محروم ورنج کشیده را درک کنند وچاره ای برای تسکین آلام شان پیدا  کنند. مردمی که بار اصلی انقلاب را به دوش دارند. افسوس که بعضی ازین مدیران بار خاطرند نه یار شاطر. به امید آن روز .  

  فریدون فاطمی زاده . اسفند 95

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک